Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

El-giganten fortsätter lura folk på pengar. Och ingen som läser detta bör någonsin betala för deras "Optimering".

Att de kallar det för "Kalibrering" är lurendrejeri. El-G kalibrerar inte alls, utan utgår från ett enda exemplars (inte ditt exemplar) inställningar som de kopierar till andra exemplar. Dessa inställningar är framtagna under fel premisser, via en Spyder-mätare och medföljande steg-för-steg-programvara. Det vill säga att de inställningar som tas fram är felaktiga eftersom de är framtagna utan kunskap om vad bild och färgstandard är.

Detta är som att du skulle gå till Dressman och betala för att skräddarsy din kostym. Fast den är inte skräddarsydd efter din kropp utan efter någon annans kropp. Där den så kallade skräddaren dessutom har tagit måtten efter en orangutang.

En kalibrering i ordets rätta bemärkelse, innebär att ditt exemplar har kontrollerats, mätts upp och justerats till att nå så nära färgstandard som möjligt. Då ska det också finnas ett protokoll som visar exakt hur ditt exemplar mäter och vilka inställningar som är genomförda, vilken mätare som användes och så vidare. Mätprotokollet ser ut ungefär som mina färgmätningar i skärmtesterna eftersom det är just det vad det handlar om. Att kalibrera mot en färgstandard.

Pröjsar man pengar till El-Giganten betalar man i grunden för att få en sämre bild än vad du själv kan googla fram och läsa i tester från rtings.com, flatpanels, hdtvtest och liknande grundliga tester.

Bra info, tack!
För de som letar inställningar finns en färsk tråd på minhembios forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du är ungefär 14 timmar för sen, och detta har redan nämnts många gånger förut Allt var slut innan rean började.

Jeez, vilket mygel i magadan :/

Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett nytt headset nu under Black Friday. Det skall främst användas för gaming, men kommer även lyssna lite på musik och kolla på film. Runt tusenlappen är väl min maxbudget, men hade gärna varit en bit under det. Har någon bra förslag på passande headset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Chattade nyss med Proshop, verkar ju som att man kanske får tangentbordet trots allt. Har inget emot att vänta till nästa vecka men lite dåligt att de inte hanterar beställningarna i turordning.

Jag: Hej, jag la en order (ordernr) inatt men har inte fått någon orderbekräftelse/leveransbesked. Vet att andra som la beställningar med samma produkt senare än jag har fått sina skickade. Vill bara kolla om min order kommer bli skickad idag?

Proshop: orden är lagt men vi har inte fler på lager och de kommer först på måndag

Proshop: Så snart de kommer in skickar vi iväg til dig men du har den nog först sidst på veckan

Årets kap om det levereras

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bra agg också (vet inte hur G3 fläkt är men G2 låter tydligen mer än detta agg)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3330352

Tackar, värt att överväga med

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

https://www.komplett.se/product/896614/datorutrustning/lagrin...
Denna Qnapen var sänkt en bit.
Sitter också och letar efter lagring och nas:ar. Kändes som det var bättre fynd på den sidan förra året.

Ah, lite dyr dock Behöver egentligen bara 2 hårddisk platser
Men jag hojtar till om jag ser något annat bra.

Permalänk
Skrivet av ThunderSharp:

Ute lite sent kanske men undrar om någon har sätt en bra 2-4TB disk till datorn? Skulle behöva uppgradera min lagring av skitsaker.

@ThunderSharp Dustinhome har ironwolf 4TB för 999.

Permalänk
Medlem

@Tekopp:

https://www.inet.se/produkt/6902419/seasonic-focus-plus-750w-...

Massa psu för degen. Bra tester på johnyguru också.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det kanske är så att beställningar som gjorts mot faktura hanteras på annat sätt än förskottsbetalning och att den extra handläggningstiden gör att man hamnar efter den magiska brytpunkten.

Jag förstår dock inte riktigt paniken, de inväntar nästa leverans och har bekräftat att alla beställningar för 99kr kommer att skickas. Sitt ner i båten så ska du se att ditt tangentbord dyker upp så småningom.

Jasså? Vart har dom gjort det? Måste ha missat det.
Var ju nån här i tråden som skrev att de har annullerad hans beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Ah, lite dyr dock Behöver egentligen bara 2 hårddisk platser
Men jag hojtar till om jag ser något annat bra.

https://www.komplett.se/product/896615/datorutrustning/lagrin...

@ubq8reJBwn2B Har en sån som extra för fältarbete. Fungerar helt okej, bytte minnet i den till en 8gigare och då blev den rätt schysst faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

https://www.komplett.se/product/896615/datorutrustning/lagrin...

@gneken Har en sån som extra för fältarbete. Fungerar helt okej, bytte minnet i den till en 8gigare och då blev den rätt schysst faktiskt.

Nu börjar det likna något Är det enkelt att byta Ramminne själv? Är den enda skillnaden antalet hårddiskplatser mot 451?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0l0m0n:

https://www.batteriexperten.com

Köpte därifrån för ett par månader sedan, bra priser och snabb orderhantering. Orkar inte leta just nu, men då fanns det 4 batterier + laddare för 99:-. Har funkat finfint det lilla jag använt det än så länge.

Ska kika in dom tackar.

EDIT

Skrivet av XPerion:

Kolla hos Annazon.uk och .de. Köper alla eneloop batterier från där. Dom hade deals på en eneloop förut, vilket jag missade, men kan dyka upp igen. Även utan deals är det ändå billigare att beställa från .de. Beställde igår nya Eneloop AA 8 pack och AAA 8 pack.

Ska kolla där också, tänkte inte på att kolla i tyskland och england.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Call of Duty WW2 för PS4 och XBOX för 399kr på CDON!

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Kastar också in handduken nu, innan mannen med gröt i halsen från CDON HQ i Maalmoeeeö väcker mig för fjärde gången i natt.

Blev trots allt en ganska produktiv BF i år, med LG 55C OLED som kronjuvelen. Därutöver Steam link + controller, Nvidia Shield + remote, Siberia 840 headset, Skullcandy Hesh 2.0 och innan jag släcker lyset blir det att buda hem ett väggfäste från Amazon.

Passade dock på erbjudanden från Tele2 på Samsung S8 för ~4,4k, 1080Ti Strix för 5,3k (bra pris), 7700K för 2,8k (invänta nästa generation > köpa förra generationen) samt Hue/Lifx, Harmony-kontroll, OnePlus 5T för 1 öres rabatt (årets deal), Global-set med knivar från Bagaren&Kocken... och en massa andra mer eller mindre onödiga prylar som bara kändes nödvändiga efter att man redan hade scrollat upp och ner genom sida efter sida på jakt efter det man egentligen ville ha.

Vart hittade du 1080Ti Strix för 5,3k?

Permalänk
Skrivet av rapparsven:

@ThunderSharp Dustinhome har ironwolf 4TB för 999.

Har du koll på om det är en snabb disk och är dom tänkta för att sättas i en dator och inte en NAS?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Guestah:

Någon som sett deal på trådlös xbox one kontroller?

Köpte själv denna http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-spelkontroll-med-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@winghold: Du skulle ha köpt på komplett i onsdags, dom sålde denna 4tb för 1100

Får hålla utkik efter en tidsmaskin nu på rean då

Jag tog den från Clas Ohlson i alla fall. Tack till er som länkade den och de andra tipsen. Trevlig helg!

Visa signatur

MSI K8N-e Neo4 Platinum Edition, AMD Athlon 3000+ 1,8 GHz "Winchester", TT Big Typhoon, 1024 MB Corsair Value S, Leadtek 6600 GT TDH 128 MB, Zalman VF-700 AlCu, 200 GB Seagate + 250 GB Western Digital + 320 GB Seagate, Aspire X-Infinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Chattade nyss med Proshop, verkar ju som att man kanske får tangentbordet trots allt. Har inget emot att vänta till nästa vecka men lite dåligt att de inte hanterar beställningarna i turordning.

Jag: Hej, jag la en order (ordernr) inatt men har inte fått någon orderbekräftelse/leveransbesked. Vet att andra som la beställningar med samma produkt senare än jag har fått sina skickade. Vill bara kolla om min order kommer bli skickad idag?

Proshop: orden är lagt men vi har inte fler på lager och de kommer först på måndag

Proshop: Så snart de kommer in skickar vi iväg til dig men du har den nog först sidst på veckan

Årets kap om det levereras

leveransbesked får man ju inte fören det skickas.
Beställningsbekräftelse var det dock konstigt om du inte fick
Fick min direkt när jag lagt min order 01.04

Ringde ju dom som sagt och skrev att alla som iaf fått sin bekräftelse kommer få sina levererade, men som du säger är dom slut på lager så kan inte skicka ut fler nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ytterligare 15 % med kod BENIFY17X

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderSharp:

Har du koll på om det är en snabb disk och är dom tänkta för att sättas i en dator och inte en NAS?

kör wd red diskar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Chattade nyss med Proshop, verkar ju som att man kanske får tangentbordet trots allt. Har inget emot att vänta till nästa vecka men lite dåligt att de inte hanterar beställningarna i turordning.

Jag: Hej, jag la en order (ordernr) inatt men har inte fått någon orderbekräftelse/leveransbesked. Vet att andra som la beställningar med samma produkt senare än jag har fått sina skickade. Vill bara kolla om min order kommer bli skickad idag?

Proshop: orden är lagt men vi har inte fler på lager och de kommer först på måndag

Proshop: Så snart de kommer in skickar vi iväg til dig men du har den nog först sidst på veckan

Årets kap om det levereras

Men detta tangentbord.... måste ju va 5-6 sidor. Jag kan svara åt er, vänta och se. Inget som spekuleras i denna tråd kommer att ändra på något. Bara att hålla tummarna!

Och nej, jag har redan ett mekaniskt tangent bord!

Permalänk

Ser ut som webhallen är nere?

Permalänk
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Nu börjar det likna något Är det enkelt att byta Ramminne själv? Är den enda skillnaden antalet hårddiskplatser mot 451?

Ramminne är väl det enklaste du kan göra på en dator.

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

Den här har legat på 448 (vid ett tillfälle 449) kronor på CDON sedan långt innan Black Friday (jag har haft den i bevakningslistan på Prisjakt). Så det är minst sagt fult av CDON att helt plötsligt lägga till "Ord. pris 549 kr" för att få det att framstå som ett Black Friday-erbjudande.

Det är dessutom en produkt som säljs av CDON själva, trodde mer om dem än så faktiskt. Tråkigt att se dem försöka lura sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekopp:

Är det där ett sånt ställe som säljer godis där datum gått ut?

Det återstår att se! Jag är inte den som är den

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tusen tack, den tåls med att fundera över

Permalänk
Medlem
Skrivet av winghold:

Får hålla utkik efter en tidsmaskin nu på rean då

Jag tog den från Clas Ohlson i alla fall. Tack till er som länkade den och de andra tipsen. Trevlig helg!

Annars har Netonnet den för 1090 nu.

https://www.netonnet.se/art/dator/extern-lagring/harddisk-25-...

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köpa mig ett 1060 6gig och nån passande 27tums skärm till.
Men tycker utbudet runt 3000-4000kr är rätt dåligt.

Nån som har nått tips?