Problem med anslutning, endast sweclockers.com!

Permalänk
Medlem

Problem med anslutning, endast sweclockers.com!

Jag har ett märkligt problem med min uppkoppling. Allt fungerar perfekt förutom just sweclockers.com som väldigt ofta slutar svara i 1-2 minuter för att sedan komma igång igen. Problemet uppenbarade sig för ca 2 månader sedan till synes utan anledning. Sitter med fiber 100/100 via Bahnhof bakom en router (Asus N66U merlin firmware).

Problemet uppstår oavsett webläsare och även då man surfar via mobil/surfplatta.

Noterade även att när jag försöker pinga www.sweclockers.com så får jag inget svar (medan det fungerar utmärkt med andra sidor, ex www.aftonbladet.se)

Någon som har något tips på vad som kan orsaka detta?

Permalänk
Medlem

sweclockers.com svarar inte på ping, så allt är i sin ordning där. För felsökning skulle du kunna testa tcp-ping eller eventuellt tcptraceroute.

Låter dock konstigt att bara sweclockers beter sig som du beskriver. Ingen annan sida som du har problem med?
Kan ju bero på många saker, testar du med trådat också och inte bara WiFi?

Om problemet inte ligger hos dig kan det möjligtvist något peering problem, som isf borde drabba fler sidor än sweclockers.
Kanske ska ringa bahnhof och fråga.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem! Kör också Bahnhof. Har haft problemet sedan oktober-november. Meddela gärna om du hittar en lösning.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem

@bjan_84 @Yeah Vet att flera Bahnhof användare har problem med deras CGN (Carrier-grade NAT) är det något ni båda sitter på?

Man kan logga in på "http://dhcp.bahnhof.se" och sedan välja att få en extern ip-adress och därmed inte gå via Bahnhof CGN.

Kan vara värt att testa om ni inte redan gjort det?

Permalänk
Medlem

@gonace: Tack så mycket för info, ska testa det. Vet att jag I min föregående bostad ringde och bad om att få en extern IP, men nu när jag flyttat och tagit med mig abonnemanget så sitter jag säkert bakom deras CGN igen.

Mycket märkligt dock att exakt alla sidor utom Sweclockers fungerar klanderfritt.

Permalänk
Medlem

@gonace: Det verkar som att detta gjorde susen. Tack och bock!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem hos Bahnhof, försvann när jag fått publik IP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bjan_84: Skönt att det löste sig, jag skulle rekommendera dig att skicka in ett supportärende till Bahnhof och beskriva problemen. De bästa är ju om de får reda på att deras CGN inte fungerar bra för alla.

Permalänk

Exakt samma problem här, har även Bahnhof. Ska testa lösningen ovan.

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem ett bra tag nu.
Bahnhof här med.
Har egen IP sen förra året.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Har haft detta problem ett bra tag nu.
Bahnhof här med.
Har egen IP sen förra året.

+1
Några rekommendationer på annan bra ISP?

Permalänk
Medlem

Råkar ut för samma problem med ett kontantkort från Halobop. CGN inom 95.199.xxx.xxx