Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Pierce Brosnan spelar IRA-politiker med "irländsk" accent. 7/10

Ja, alltså, han är ju irländare, såeh nog borde väl accenten vara hyfsat genuin.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Ja, alltså, han är ju irländare, såeh nog borde väl accenten vara hyfsat genuin.


Dagens bästa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Bad Ass

Skön men kass

Permalänk
Medlem

2 sköna rullar.

Kingsman: The Golden Circle
Logan Lucky

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Jurassic Park och Jurassic Park: The Lost World.

Två riktiga klassiker som jag aldrig blir trött på. Och då speciellt Jurassic Park.
Även såhär 24 år senare så hänger den fortfarande med nya filmer när det gäller effekter.
Man vet exakt vad som händer i varje scen, men är trots det alltid lika spännande! Har säkert sett den 100 gånger vid det här laget, men blir inte trött på den!
Önskar verkligen att dom kunde göra filmer såhär igen.

Did we just become best friends!?

Jag älskar Jurassic Park, enda sen jag var en parvel
Tappat räkning hur många gånger jag sett den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Did we just become best friends!?

Jag älskar Jurassic Park, enda sen jag var en parvel
Tappat räkning hur många gånger jag sett den.

Same here sett första filmen säkert över 100ggr plus 2an lika många ggr.

Permalänk
Medlem

Paranormal activity - The ghost dimension - Nån hittar en kamera som kan filma demoner. Troligt? Nej. Föräldrar lämnar sitt barn, som är hemsökt, ensamt hela nätterna. Troligt? Nej.
Inte alls lika bra som den första. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Same here sett första filmen säkert över 100ggr plus 2an lika många ggr.

Såg den när den gick på bio som liten parvel. Sjukt impad man vart !
Fick VHS:en på nån födelsedag senare.
Vi såg den sen också i mellanstadiet i skolan på en projektor. Minns en tjej som fick panik, börja grina och sprang ut när scenen med Velociraptorerna i köket. Sen har man väl sett den otaligt många gånger hehe. Ska nog se om den snart då det var ett tag sen.

*
Inte tittat film men serie.(för femtioelfte gången)
Coupling 10/10 !

Permalänk
Medlem

Kingsman: The Golden Circle. Samma stuk som 1:an. Bra bakis rulle!:).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Justice league 7/10
Skön popcornrulle med superhjälteaction. Dock hade ändå filmen en del problem. Kändes som att de klippt bort så mycket att helhetsintrycket var rätt splittrat.

Känns som att Marvel generellt är mycket bättre på att bygga upp en berättelse i sina filmer, även om jag gillar karaktärerna i DC mer.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

Tron 1982.

En film baserat på en verklig händelse, filmen handlar om en som vill ta sig förbi skyddsprogrammet Master control som den anser är skadligt. Man få i filmen i detalj se hur den hackar mjukvaran och man får lära sig hur datorer hanterar applikationer som är raderade, man får också lära sig hur antivirus fungerar på grundnivå.
Så en film jg rekommenderar för alla som vill lära sig datorteknik på djup nivå.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=3efV2wqEjEY

För ni som ej förstod så var ovanför ett skämt, men filmen var intressant att se på hur livlig fantasi någon hade. Dessutom var datorteknik 1982 lite mer okänt och det var lärorikt att se vad folk då tyckte var coolt.

Permalänk
Medlem

Kingsman: The Golden Circle som många andra redan sett tydligen.

Tyckte dock ettan var bättre, kanske bara för man fick Hanna Alström bakdel i slutet.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

mimmi & reine i fjällen, sådär urdåligt svenskt som det kan bli, men hade ej sett denna vinter film så passade bra idag.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

mimmi & reine i fjällen, sådär urdåligt svenskt som det kan bli, men hade ej sett denna vinter film så passade bra idag.

Förtjänar för evigt en plats i thé hall of shame.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Revenant - Riktigt bra vildmarksfilm med Leo deknaprig. Leo blir våldtagen av en björn och lämnad att dö men lyckas otroligt nog att överleva för att hämnas på Mad max som dödade hans son. 9/10

Baserad på en (kanske) sann historia: https://en.wikipedia.org/wiki/Hugh_Glass

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed - apdålig film som för mig var totalt oengagerad och jag fick kämpa för att hålla mig vaken genom hela filmen. Har iofs inte spelat spelet om det nu är relevant. 1 äppelskrutt av 5 möjliga

Permalänk
Medlem

The Hitman's Bodyguard
Helt ok tidsfördriv, 6/10.

Valerian and the City of a Thousand Planets
Snygg gjord, helt ok om man gillar Sci-Fi, 6/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The Revenant - Riktigt bra vildmarksfilm med Leo deknaprig. Leo blir våldtagen av en björn och lämnad att dö men lyckas otroligt nog att överleva för att hämnas på Mad max som dödade hans son. 9/10

Baserad på en (kanske) sann historia: https://en.wikipedia.org/wiki/Hugh_Glass

Baserad men 99 % fiction. Glass blev maulad av en björn är det enda verklighetsbaserade.

Såg den i 4k uhd den här gången och blev ej besviken på vare sig bildkvalitet och film. Sicario uhd 4k nästa och första 30 min inspirerar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 120hz:

Same here sett första filmen säkert över 100ggr plus 2an lika många ggr.

Vem ser filmer om och om igen? Har sett en film MAX två gånger, och då var det för att andra inte sett den.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Valerian and the city of a thousand planets 7/10
Bra film

Dunkirk 8/10
Bra film men lite udda

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

2001: A space odyssey. Fyfan vilken tung film att ta sig igenom, rent av smärtsamt. Plus att jag är för korkad för att förstå slutet.

Permalänk
Medlem

@Esseboy: alla är vi olika!

Permalänk
Inaktiv

Bad Santa 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vem ser filmer om och om igen? Har sett en film MAX två gånger, och då var det för att andra inte sett den.

Spelar du ett spel flera gånger?
Lyssnar du på en låt flera gånger?
Läser du en bok flera gånger?
Klagar du på att Piggelin var billigare förr flera gånger?

Även om du svarar nej på dessa frågor kan jag sätta min ena tumme på att du gör saker om och om igen fast det egentligen är onödigt.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Klagar du på att Piggelin var billigare förr flera gånger?

Han äter inte samma glass två gånger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Spelar du ett spel flera gånger?
Lyssnar du på en låt flera gånger?
Läser du en bok flera gånger?
Klagar du på att Piggelin var billigare förr flera gånger?

Även om du svarar nej på dessa frågor kan jag sätta min ena tumme på att du gör saker om och om igen fast det egentligen är onödigt.

Spel ger unika upplevelser varje gång
Låtar är musikaliska...lyssnar inte för att höra en berättelse
Nej, endast om det gått så lång tid att jag glömt hur berättelsen gick
Piggelin?

Skrivet av Ingetledigtnamn:

Han äter inte samma glass två gånger

Äter inte ne glass för att den berättar en fin berättelse varje gång...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Esseboy:

Jag skulle vilja påstå att en hel del filmer faktiskt blir bättre andra gången man ser dem.
Typ allting av Lynch och en del Nolan filmer, då man upptäcker nya spännande saker!

T.ex. Fight Club upptäcker/tänker man på många nya saker som man inte kunnat veta innan man sett den en gång.

Edit: Kanske ska följa tråden också!
Senast såg jag "A Taxi Driver".
http://www.imdb.com/title/tt6878038/?ref_=nv_sr_3

En mycket bra sydkoreansk film som handlar om en taxichaufför som kör runt en tysk journalist i 80-talets Sydkorea för att dokumentera ett upplopp som hålls hemligt inom landet. Kang-ho Song spelar huvudrollen för er som gillar sydkoreansk film!

Permalänk
Medlem

A Scanner Darkly (2006)

En mörk, men underhållande film med en hel del kändisar i.

http://www.imdb.com/title/tt0405296/?ref_=nv_sr_1

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vem ser filmer om och om igen? Har sett en film MAX två gånger, och då var det för att andra inte sett den.

För egen del är det för att återuppleva något man tyckte om.
För mig handlar film inte enbart om storyn. Det är atmosfären, musiken och känslorna den uppbringar. Har en film den rätta "magin" så ser jag gärna den igen när andan faller på. Inte för ofta såklart. Ibland är det nostalgiska faktorer också.
Har märkt att jag har svårare för nya filmer då det ofta känns för digitalt och svårare att leva sig in i. Det ska vara så lite uppenbar CGI som möjligt. Nya Jurrasic Park var jue katastrof t.ex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

För egen del är det för att återuppleva något man tyckte om.
För mig handlar film inte enbart om storyn. Det är atmosfären, musiken och känslorna den uppbringar. Har en film den rätta "magin" så ser jag gärna den igen när andan faller på. Inte för ofta såklart. Ibland är det nostalgiska faktorer också.
Har märkt att jag har svårare för nya filmer då det ofta känns för digitalt och svårare att leva sig in i. Det ska vara så lite uppenbar CGI som möjligt. Nya Jurrasic Park var jue katastrof t.ex.

Brukar försöka hålla mig borta från nostalgi, grymt irriterande egenskap människan har

Håller med om CGI, Kingsman the golden circle hade otroligt ful CGI, i en scen sköts en hund, ena framen var skåttet påväg ur pipan över huvet på hunden, sen small den i munnen på den ?! Sen var det patronhylsan inte själva projektilen han fick i munnen!!! Blir less på all dålig CGI i dagens filmer.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...