PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Dom har lyckats med städerna tycker jag. Stora men ändå luftiga. Speciellt Leon (Los Leonas) med många byggplatser istället för tätt tätt med hus likt Yasnaya eller Pochinki. Terrängen är öppen men kuperad. Vilket ger fickor att gömma/ta skydd i. Bra skit bortsett krascherna och allt gummisnoddande.

Trevlig upplevelse

Permalänk

Någon mer än jag som tycker att de se ut som dom nedgraderat grafiken i den nya öken banan?

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86:
Det är bara BETA test 1 i ett early access spel, klart den är bantad...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

ChickenDinner på 3:e försöket på nya banan.

Kommer bli riktigt bra när den kommer i färdigt format.

Tyvärr Kraschade spelet 3 ggr under samma runda så hela runda kom inte med.
Käns som granaterna inte flyger lika långt längre??

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Nya kartan är fantastisk tycker jag efter typ 15 rundor😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde några rundor igår på ökenbanan, positivt överraskad av prestandan.

Får ut väldigt hög FPS, vet inte om det är testservern eller om de bara lyckats väldigt bra med optimeringen.
Man fick ju lite högre FPS på vanliga banan i testservrarna men inte lika hög som i nya banan.
Får se när de släpper det på riktigt.

Det känns som det är lite sämre texturer och grafiken på träd/vegetation/vatten känns sämre, kanske därför.
(De kanske optimerat den lite mer för Xbox prestandan nu)

Kan iaf ställa upp grafiken väldigt högt i 1440p och ligger på max FPS 144 ute i det öppna, inne i städer ligger den stadigt runt 120-130 med några enstaka dippar ner mot 100.

Vet någon om spelet har en inbyggd FPS cap på 144fps eller om det är någon inställning jag missat?
Min skärm är överklockad till 165Hz, skulle vara intressant att se om FPS når upp dit, trodde aldrig jag skulle ha det problemet med PUBG..

G-sync på (såklart) i Nvidias kontrollpanel, även V-sync på globalt där.
I spelet är dock V-sync AV.

F.ö så är det en hel del gummiband och lagg första 5-10 min, försöker att undvika konflikter under den tiden.
Flyger så långt bort från alla som jag kan eller tar ett fordon ut bort från planets färdväg.
En lite tråkig strategi men som för det mesta slutar i topp 10 och bra loot.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Snygg timing man har att typ bryta handen så man inte kan lira när nya banan kommer : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamex:

Snygg timing man har att typ bryta handen så man inte kan lira när nya banan kommer : )

Har du inte sett killen som spelar med sin mun? Ingen ursäkt!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Har du inte sett killen som spelar med sin mun? Ingen ursäkt!

Haha wot länka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamex:

Haha wot länka

Skickades från m.sweclockers.com

Tror att killen heter RockyNoHands Men finns nog fler.

EDIT: De verkar tydligen jobba på en dokumentär om honom. Finns en preview här, annars finns han på Twitch.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@D-ryd: Mycket riktigt är det en inbyggd cap på 144. De har sagt att de har en ambition att lyfta den, gud vet när.

Min klient kraschar efter att jag valt sökparametrar och ska laddas in i lobbyområdet. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

@hunkaboy86:
Det är bara BETA test 1 i ett early access spel, klart den är bantad...

/Homer_S

Jo men om man jämför med den första banan så tycker jag att grafiken är bättre ut där än på öken banan

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86:
Kan jag hålla med om men det är no pga att det inte är alla texturer med nu i första betan. Tror jag skall tilläggas...
Där av den höga fps som de flesta får.

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

https://www.twitch.tv/kreuterhumpfen
Polare som är rank 1/2 EU TPP har börjat streama om någon vill kika!

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem

Allt träffar, inte ett enda extra skott efter man droppar.
Och denna "firerate" med en SKS är väl inte ens möjligt.

Är det netcoden som spökar eller har antalet fuskare exploderat igen ?

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Allt träffar, inte ett enda extra skott efter man droppar.
Och denna "firerate" med en SKS är väl inte ens möjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=r5dxOycf4PE

Är det netcoden som spökar eller har antalet fuskare exploderat igen ?

Uppenbar fuskare. Och svar ja, antalet fuskare är helt absurd. Dom försöker inte ens vara subtila.

Permalänk
Medlem

Lite kul ändå att din stekpanna tar tre eller fyra skott.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Blir bättre i 1,0 för de verkar komma en kill cam då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Killcam

Skrivet av jOnÄTÄn:

Blir bättre i 1,0 för de verkar komma en kill cam då.

Om den funkar bättre än så här.

https://youtu.be/NA_Sslf-sjA

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:
So what!!. en kill cam... hindrar ju inte en fuskare... Du bara ser hur dom gör.. report kan du ju göra nu med

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Någon annan som har haft problem med att spela testservern?

Jag installerade igår och när jag försöker starta spelet dyker det bara upp i vänlistan "Is playing PUBG" i ca 10sekunder och sen försvinner den texten.

Ingen process startar eller något sånt.
Testade att reparera via steam igår men hjälpte inte.
Håller på att installera om spelet nu.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

@jOnÄTÄn:
So what!!. en kill cam... hindrar ju inte en fuskare... Du bara ser hur dom gör.. report kan du ju göra nu med

Men lättare att få det bekräftat ifall man ser en killcam, alla fuskare gör inte allt 100% uppenbart

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Någon annan som har haft problem med att spela testservern?

Jag installerade igår och när jag försöker starta spelet dyker det bara upp i vänlistan "Is playing PUBG" i ca 10sekunder och sen försvinner den texten.

Ingen process startar eller något sånt.
Testade att reparera via steam igår men hjälpte inte.
Håller på att installera om spelet nu.

Försökte i natt, tvärkraschade när jag kom till lobbyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Försökte i natt, tvärkraschade när jag kom till lobbyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer som sagt inte ens så långt. Spelet bootar inte ens..
Fungerade inte att installera om spelet heller..

Edit: Fungerade inte heller att shift+deletea filerna och reparera installationen..

Löste problemet genom att uppdatera windows och installera om direct x.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Allt träffar, inte ett enda extra skott efter man droppar.
Och denna "firerate" med en SKS är väl inte ens möjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=r5dxOycf4PE

Är det netcoden som spökar eller har antalet fuskare exploderat igen ?

Njae möjligt är det ju men det låter ju mer som att det är AKn som skjuter dig och att killen med SKSen får avslutande skottet.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Njae möjligt är det ju men det låter ju mer som att det är AKn som skjuter dig och att killen med SKSen får avslutande skottet.

Tittar du i loggen så droppar SKS killen 3 pers på trettio sekunder.
Men visst är det möjligt att någon annan satte dom första skotten, dock låter det inte så och skotten stannar precis när jag dör alltså vet killen exakt hur mycket jag tål.

Känns inte legit, typ var 5 - 7 Game dör man av frags som typ denna, ytterst tveksamma

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Finns det några roliga streamers som kör nya banan och brukar köra lag ? Inte lika kul att titta på solo. Helst lite äldre spelare.

Permalänk
Medlem

@Myllerman: Brukar kolla på DrDisrespect samt Shroud, mycket solo men en hel del duo/squad också!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

@jOnÄTÄn:
So what!!. en kill cam... hindrar ju inte en fuskare... Du bara ser hur dom gör.. report kan du ju göra nu med

Bör avskräcka en hel del när de ser att de kan hamna på nätet.
Sedan är det ju väldigt många som skriker fusk så fort de inte förstår vart fienden var.

Det är ju även bra så man ser lite vad man gjorde för del själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av joppekniven:

@Myllerman: Brukar kolla på DrDisrespect samt Shroud, mycket solo men en hel del duo/squad också!

Ok tack, ska kolla in dom