Permalänk
Inaktiv

Det kan prata och hota uppenbarligen!

Skrivet av Nox11:

Om du nu har svårt att förstå vad jag ville få fram i min text så ska jag förklara för dig en gång för alla.

Om du är en ledare i en Klan/Community som letar efter folk. Då får du bara lägga upp en tråd åt ditt lag. Medans Geeks Gaming kan lägga upp flera. Du är för det mesta själv inne och söker folk till din Klan/Community medans Geeks Gaming har 10 medlemmar inne och kan hitta folk lättare. Om det är någon som skriver att det letar folk att spela med så hinner inte vi vanliga medlemmar att fråga innan Geeks Gaming har pratat med dom och tagit in dom på deras Discord. Så min poäng med det hela är varför ska man leta efter spelare här när jag personligen tycker att Geeks Gaming tar de flesta av spelarna.

Men du kan börja med att ge fan i person angreppen för du hade inte sagt något om du och jag stod öga mot öga så bara lägg ner. Vill du inte ta det seriöst sluta då skriv i inlägget. Det är du som är en pajas inte jag.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var skapligt svårt att hänga med i den text du skrev, men tror jag förstår att du tycker "Geeks Gaming" passar bättre än Sweclockers för att söka spelare.

Vilket i sig mcyekt väl kan stämma, men Sweclockers är ju inte heller någon gaming portal? Känns mer som att du försöker avlasta en hög aggression utan någon verklig anledning.

Det är ju bara att besöka "Geek Gaming" för det ändamålet och Sweclockers för det ändamål som passar sig bäst här? Jag menar, tycker du att det inte är värt att skapa ett inlägg här utan gå direkt till "Geek Gaming" för frågor om spelare etc. va fasen, go for it.

Personligen besöker jag många siter och finner det jag söker efter på fler än ett forum!

Permalänk
Medlem

@anon131444: Fick ett liknande PM där han kallade mig pajas, ifrågasatte min ålder etc. Sen avslutade med att mina personangrepp måste upphöra. Allt som allt framstår han som en riktigt kul kille och jag kan inte för mitt liv förstå varför han skulle ha svårt att ragga folk till ett litet gäng där han får vara ledare!

Skrivet av talonmas:

Lite mycket personangrepp i den här tråden tycker jag. Han blir kallad labil, omyndiga m.m. om man måste avsluta sin poäng med ett personangrepp, ja då var din poäng inte särskilt stark.

Det är väl tydligt att han ifrågasätter varför den här forumdelen fortfarande finns kvar när den i praktiken (enligt TS) har ersatts av GG. En valid fråga tycker jag.

Och han ville inte att något skulle stängas. Han ville höra våra åsikter om ämnet. Men p.g.a. att han inte kan styckeindela så blev det pajkastning istället. Lovar att jag kan hitta fel i samtliga medlemmars svenska skrivspråk!

Skickades från m.sweclockers.com

När jag läser din text och sätter den i relation till vad TS skrivit så kan jag köpa att det finns en poäng. För mig som inte är jätteinsatt i GG eller vilke funktion de fyller så framstår det dock inte alls på samma sätt. Mitt problem är väl att TS blir aggressiv istället för att förklara sig. Hans tråd är ju rätt meningslös om det krävs att andra utomstående ska komma in och tolka åt honom för att göra den förståelig. Merparten av de som svarat i tråden har ju inte förstått hans poäng utan mest fått erfara att han är både sur och salt över rådande hegemoni.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisj:

@Pixlchaser: Fick ett liknande PM där han kallade mig pajas, ifrågasatte min ålder etc. Sen avslutade med att mina personangrepp måste upphöra. Allt som allt framstår han som en riktigt kul kille och jag kan inte för mitt liv förstå varför han skulle ha svårt att ragga folk till ett litet gäng där han får vara ledare!

När jag läser din text och sätter den i relation till vad TS skrivit så kan jag köpa att det finns en poäng. För mig som inte är jätteinsatt i GG eller vilke funktion de fyller så framstår det dock inte alls på samma sätt. Mitt problem är väl att TS blir aggressiv istället för att förklara sig. Hans tråd är ju rätt meningslös om det krävs att andra utomstående ska komma in och tolka åt honom för att göra den förståelig. Merparten av de som svarat i tråden har ju inte förstått hans poäng utan mest fått erfara att han är både sur och salt över rådande hegemoni.

Jag förstår självfallet vad han menar nu när han har klargjort exakt var han stod i syfte med tråden.
Nu är dock detta jäv-problem inte mitt problem utan hans och alla andra som handskas med rekrytering. Så jag drar mig ur tråden.

P.s han är 23 år gammal. Konsekvenstänkande brukar förädlas runt den åldern, så han kommer nog ikapp vuxenstadiet snart!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nox11:

Klart att man faller ditt själv när person angreppen kommer om och om igen. Jag kommer be folk som ej har någon kunskap om här att vara tysta. Hälften av folket som har svarat i tråden har inte en aning om vad de prata om eller har någon erfarenhet över huvud taget. Jag citera inte mina gamla inlägg och dom har ej med detta att göra. Jag tog upp denna frågan av egna skäl inte för att någon annan bad mig göra det. Jag har get flera exempel om du hade kollat noga så hade du sätt dom.

Och ännu en gång så bemöter du allt i inlägget förutom just exemplet som gavs, jag ger upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Alltså Geeks Gaming är ju startat av och med killar och tjejer från SweC, FZ och 99 så att dom syns lite mer än andra klaner/grupper på SweC är väl kanske inte så konstigt.
Sen är det väl upp till var och en vad dom vill gå med i vare sig det gäller spel klaner eller politiska partier.
Personligen om jag letade efter en klan eller grupp att spela så skulle jag tycka det vore bra att få flera erbjudanden eller förslag.
Visst är man väl kanske lite mer benägen att gå med första bästa så att säga och då som sagt GG består av tex forum moderatorer så blir det väl ganska enkelt att det är dom som kommer att se tråden först och skriva i den först men jag vet inte om det är något att gnälla över.

Tråden känns väldigt barnslig på något vis (min åsikt )

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

@Vimsig: Ja läs vad jag skrev så förstår du exakt vad jag menar med att det inte är rättvist

Vad är rättvist eller inte?
Geeks Gaming är väl bara en discordchannel och ingen KLAN.

Sen att om en klan sitter i GeeksGamings discord är väl inget problem?
Vet inte vad Geeks Gaming är exakt - bara läst om deras streams här + att de har en Discord (som jag aldrig använt) och där inne har man väl Rum...
Att DU skulle finna folk via GeeksGaming betyder ju inte att du inte har en TS2/Vent/Discord utanför GeeksGaming eller bara lira när dom lirar?

Om jag fattat dig rätt:
Du vill joina någons klan - som söker folk - de har bestämt sig för att hamna på GeeksGaming istället? Det är väl inte mer än Server från dem att prata me dina vänner?
Så kommunikationen sker i GG istället för i ett privat stängt ställe?

Skrivet av Nox11:

Klart att man faller ditt själv när person angreppen kommer om och om igen. Jag kommer be folk som ej har någon kunskap om här att vara tysta. Hälften av folket som har svarat i tråden har inte en aning om vad de prata om eller har någon erfarenhet över huvud taget. Jag citera inte mina gamla inlägg och dom har ej med detta att göra. Jag tog upp denna frågan av egna skäl inte för att någon annan bad mig göra det. Jag har get flera exempel om du hade kollat noga så hade du sätt dom.

Det fetmarkerade kan du ta svälja och äta upp själv, första kommentarerna på denna tråd handlade om att VI inte fattar vad du vill komma fram till.
____
Har man en egen klan med folk och kompisar så överger man inte den till något "större" - Dvs. det är en ICKE seriös KLAN.
Om du har ett företag med dina vänner och söker en till anställd så går du inte till ett större bolag och lägger dig själv under dem istället för att hitta en till...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Och ännu en gång så bemöter du allt i inlägget förutom just exemplet som gavs, jag ger upp.

Verkar inte riktigt intresserad av att få bättre vilkor för sig själv, mest att GG ska få identiska. Kan egentligen köpa argumentet. Men GG är väl inte någon Klan för hardcorespelare heller? Bara folk som gärna tillhör en grupp så att de alltid har någon att lira med, som jag förstått det. Lite olika saker i så fall. Men det är väl just detta som TS vill diskutera, om jag inte missat poängen jag med.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

@Nox11: Om jag förstår dig rätt så gillar du inte att Geeks Gaming "tar" alla medlemmar, som beror på att dom är ganska många och kan hålla mer koll i forumet då.

Geeks Gaming är i grund och botten en samlingsplats för SweClockers medlemmar som vill sitta och spela ihop och föddes i samband med BF3 (då utan namn). GG är ingen klan och inriktar sig inte direkt mot seriösa eller tävlingsinriktade spelare, även om det är välkommet. Folk som hittar dit är oftas personer som vill ha en skön och kanske avkopplande spelkväll med andra från forumet och inte vill tillhöra en klan eller något seriösare.

Om du menar spelkvällstrådarna som GG-folket har slängt upp så är detta för att bjuda in forummedlemmar att spela med varandra och skapa ett närmare community på våran site. Även om personerna inte är anställda hos SweClockers/Geeks AB så tillhör dom oss väldigt mycket och är en viktig del för oss. Känns bara konstigt att inte lyfta fram och hjälpa så mycket som möjligt, för både GG och medlemmarna som vill finnas på våran gemensamma discord.

Men det du säger om forumstrukturen (Forum -> Spel -> Geeks Gaming -> Klaner, servrar och evenemang) är inte helt fel och kanske får se över det med moderatorerna och Geeks Gaming.

Permalänk
Medlem

Hela grejen känns sjukt egotrippat. Något så pass användbart och uppskattat som Geeks Gaming ska arbiträrt gömmas undan så att du får det lättare att ragga spelare till din klan. Tänk lite längre än din egen näsa...

Och passar det inte är det väl bara att dra någon annanstans. Att få annonsera med sin klan på Sweclockers är ingen rättighet; ett forum är inte en demokrati.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Jag tror inte man kan få fram mer ur ämnet nu.
Kenneths post känns som en väldigt bra avslutning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord