4 stycken grafikkort till en PCI-E 1x

Permalänk

4 stycken grafikkort till en PCI-E 1x

Kan någon förklara mig hur denna produkt fungerar? Det är alltså ett kretskort som installeras i en PCI-E 1x-slot för att ge plats åt ytterligare 4 stycken grafikkort (det är meningen att den ska användas för kryptomining). Hur kan en PCI-E 1x-slot erbjuda tillräckligt mycket bandbredd för fyra stycken 16x-kort?

Permalänk
Inaktiv

x16 vad jag kan se

Permalänk
Medlem

@Kors i taket och golvet: Det är förmodligen till miners har för mig att miners inte behöver speciellt mycket bandbredd.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl ett vanligt usbinterfacekort som man sedan anslutit usb till pcie adaptrar till, det lär räcka bra för mining för det är ju bara lite "styrdata" som ska kommuniceras med korten och inte en konstant stor ström av data som det blir vid spelande då cpu och gpu behöver kommunicerar med enorma mängder data.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av anon52047:

x16 vad jag kan se

Vad är det du kan se? Vad är "x16"?

Skrivet av Anders9110:

@Kors i taket och golvet: Det är förmodligen till miners har för mig att miners inte behöver speciellt mycket bandbredd.

Ifall du läser mitt ursprungliga inlägg ser du att jag redan har den informationen.

Skrivet av mrqaffe:

Det är väl ett vanligt usbinterfacekort som man sedan anslutit usb till pcie adaptrar till, det lär räcka bra för mining för det är ju bara lite "styrdata" som ska kommuniceras med korten och inte en konstant stor ström av data som det blir vid spelande då cpu och gpu behöver kommunicerar med enorma mängder data.

Okej, tack!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror inte det är USB utan någon form av MUX, tänk PLX-bryggorna.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@Kors i taket och golvet: Sorry såg inte det läste bara lite snabbt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det inte till för ändamål när hög bandbredd krävs. Du får fysisk plats att använda 4 beräkningskort som helt enkelt delar på bandbredden du får i den ensamma X1-porten, inte svårare än så. Inget för att spela i SLI direkt, men för mining och annan GPGPU räcker det sannolikt långt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII