Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@backfeed: LTT vet jag vägrar, de har tom. nämnt det i någon video vid något tillfälle. Men inte hört/läst något om att hardwarecanucks skulle vara så känsliga.

Minns du vilken video det var? Vore intressant att se.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Tyvärr inte, men jag tror de diskuterade det i någon av deras WAN-show livestreams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@Bruce Wayne: Tyvärr inte, men jag tror de diskuterade det i någon av deras WAN-show livestreams.

Den tanken slog mig också, satt och kollade igenom timestampsen för några avsnitt, listas inget dock.
Blir att chansa i blindo om man ska till att hitta det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Hur gick det med att sammanfatta detta ?

Kommer det under dagen ?

Vi Kommer fokusera på att göra KS-presentationen mer informativ och smaskig imorgon. Kanske hinner vi göra hatt-rapporten imorgon också.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av andra94:

@PaChalski: Fick aldrig riktigt svar på om man kunde specialbeställa en egen färg ? Dvs om den går att tillverka på ett bra sätt mot en bra kostnad. Tack för att ni säger vart ni ställer ut dom , var inte förvånade om ett chassi saknas

Vi kan idag inte veta om det kommer vara ett alternativ senare. Osannolikt och väldigt dyrt att anodisera en låda i taget. På Annat forum har det betts om en ickeanodiserad variant som användarna själva kan anodisera i den färg de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi kan idag inte veta om det kommer vara ett alternativ senare. Osannolikt och väldigt dyrt att anodisera en låda i taget. På Annat forum har det betts om en ickeanodiserad variant som användarna själva kan anodisera i den färg de vill.

Håller med helt orimligt att göra Custom färg till enskilda kunder.

Skulle ni göra detta tycker jag att kunden får ta hela kostnaden och då lär chassit bli riktigt dyrt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi Kommer fokusera på att göra KS-presentationen mer informativ och smaskig imorgon. Kanske hinner vi göra hatt-rapporten imorgon också.

Hade stora förhoppningar med tanke på att alla test resultat redan var klara 😀

Så bara använda samma mall och justera lite i dokumentet.

Förstår att ni också vill ha helg så hoppas att ni hinner med detta imorgon.

Hört något nytt från Dave Lee ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Nu kom fläkt testet i olika hattar som jag eftersökt.

http://louqe.com/img/GhostToHatTest.pdf

Komiskt att se att Cpu tempen blir sämre med bottenfläkten en utan den i XS.

Dock går fläktvarvet på lägre varvtal på Cpu med bottenfläkten så detta är bra.

Känns ändå som jag valt rätt med S hatten pga lägre temperatur och att fläktarna går på lägre varvtal så utrymme för överklockning blir bättre och tystare dator.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Jag tycker detta är lite lustigt @pachalski.

Hur kommer det sig att ni och Jonas får vitt skilda resultat i samma chassi med samma kylare?

"Vi har experimenterat med en hel del olika kylare under den senaste veckan, där vissa lågprofilsvarianter som inte annars passar kan anpassas för ändamålet med hjälp av en tunnare fläkt. Exempelvis kunde undertecknads personliga favorit Be Quiet Shadow Rock LP ihop med en buntbandad Noctua NF-A12x15 ta plats utan problem i chassit, och därtill prestera väldigt bra när det kom till både värmeavledning och ljudnivåer."

Jonas test

Kan det möjligtvis skapas någon form av turbulens mellan kylare och sidan på chassit när de sitter så tätt ihop?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att få flödesoptimera chassit själv sen.
Jag tror man bör göra nån form av shroud mot grafikkortsfläktarna så dom endast suger in luft från sidoplåten, annars är det nog lätt för dom att suga i sig lite varm luft som redan gått igenom kylaren. Samma gäller nog CPU-kylaren, där är det dock tvärt om då man vill ha en shroud så att den varma luften pressas ut ur sidoplåten direkt utan att åka iväg nån annanstans i chassit. Man behöver nog även isolera GPU-sidan av chassit så inte den varma luften från grafikkortet åker över till CPU-sidan.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av MrAdde:

Jag tycker detta är lite lustigt @pachalski.

Hur kommer det sig att ni och Jonas får vitt skilda resultat i samma chassi med samma kylare?

"Vi har experimenterat med en hel del olika kylare under den senaste veckan, där vissa lågprofilsvarianter som inte annars passar kan anpassas för ändamålet med hjälp av en tunnare fläkt. Exempelvis kunde undertecknads personliga favorit Be Quiet Shadow Rock LP ihop med en buntbandad Noctua NF-A12x15 ta plats utan problem i chassit, och därtill prestera väldigt bra när det kom till både värmeavledning och ljudnivåer."

Jonas test

Kan det möjligtvis skapas någon form av turbulens mellan kylare och sidan på chassit när de sitter så tätt ihop?

Bra fråga, jag diskuterade detta med @jonast när jag var där sist. Vi är nog överens om att ShadowRock har en extremt effektiv fläns men att ljudnivån kunde vara bättre. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "vitt skilda resultat", vårt test visar väl inte att ShadowRock är en dålig kylare utifrån kylprestanda? Den är inte speciell högljudd, men jämfört med andra så hörs den definitivt på grund av att fläkten hamnar så pass nära sidopanelen. Vi vill ingen hellre än att hitta en bättre fläkt än L12:an i dagsläget så om det finns någon jäv från vår sida så skulle det inte vara till L12:ans fördel, det borde inte råda någon tvekan om.

Genom att vara transparenta har vi bäst förutsättningar att längre fram, tillsammans, hitta den bästa lösningen!

Permalänk
Medlem

Såg denna kommentar på Kickstartern:

"you could also decide to not use the sides of the TopHat on use the front and back gable only as pedistals. Also you'll be able to fit the IO gable in it when it is ready!"

och insåg att jag måste missat något - jag trodde hattarna hade "unibody", men det är alltså separata delar; hörnbitar + långsidor + kortsidor? Och pga detta kommer det alltså gå att byta ut valfri kortsida mot en i/o-panel? Låter väldigt bra i så fall.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

"you could also decide to not use the sides of the TopHat on use the front and back gable only as pedistals. Also you'll be able to fit the IO gable in it when it is ready!"

och insåg att jag måste missat något - jag trodde hattarna hade "unibody", men det är alltså separata delar; hörnbitar + långsidor + kortsidor? Och pga detta kommer det alltså gå att byta ut valfri kortsida mot en i/o-panel? Låter väldigt bra i så fall.

Ja det trodde jag också. Kan vara bra att få klarhet i detta!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Skrivet av Skonky:

Ja det trodde jag också. Kan vara bra att få klarhet i detta!

Hattarna använder sig av exakt samma extruderade profiler som själva lådan, detta ger en perfekt passning och gör produktionen effektivare. De är sedan olika bearbetade, lådan här "hona" och hattarna är "hane" och "hona" på de olika ändarna. det är alltså en krage på XS som hattarna sjunker in i.

• Hattarnas 4 delar (2 gavlar och 2 sidor) är ihopskruvade inifrån

• Hattarna skruvas fast i lådan genom förband i gavlarna som skapas vid extruderingen och är på så vis en solid del av gavlarna

• Hattsidorna kan skruvas bort utan att möjligheten att skruva fast hattarnas gavlar i lådan försvinner.

Tydligt? kan illustrera detta om ni vill med ritningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Hattarna använder sig av exakt samma extruderade profiler som själva lådan

Ah, jag hade misstolkat detta som att de "bara" hade exakt samma form som lådan, inte att det var separata delar. Men det är ju klockrent, mycket bra design!

Och ja, nu är jag helt 100% med, skiss behövs inte för min del.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Hattarna använder sig av exakt samma extruderade profiler som själva lådan, detta ger en perfekt passning och gör produktionen effektivare. De är sedan olika bearbetade, lådan här "hona" och hattarna är "hane" och "hona" på de olika ändarna. det är alltså en krage på XS som hattarna sjunker in i.

• Hattarnas 4 delar (2 gavlar och 2 sidor) är ihopskruvade inifrån

• Hattarna skruvas fast i lådan genom förband i gavlarna som skapas vid extruderingen och är på så vis en solid del av gavlarna

• Hattsidorna kan skruvas bort utan att möjligheten att skruva fast hattarnas gavlar i lådan försvinner.

Tydligt? kan illustrera detta om ni vill med ritningar.

Tack för förtydligandet. Hade inte förstått det som det.

Då anser jag att det inte behövs de där extra top hatten som skulle fungera som pedestal. Man kan lika gärna fixa några skruvar och skruva på fötter på tophat front och bak. Eller hur?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PaChalski:

Bra fråga, jag diskuterade detta med @jonast när jag var där sist. Vi är nog överens om att ShadowRock har en extremt effektiv fläns men att ljudnivån kunde vara bättre. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "vitt skilda resultat", vårt test visar väl inte att ShadowRock är en dålig kylare utifrån kylprestanda? Den är inte speciell högljudd, men jämfört med andra så hörs den definitivt på grund av att fläkten hamnar så pass nära sidopanelen. Vi vill ingen hellre än att hitta en bättre fläkt än L12:an i dagsläget så om det finns någon jäv från vår sida så skulle det inte vara till L12:ans fördel, det borde inte råda någon tvekan om.

Genom att vara transparenta har vi bäst förutsättningar att längre fram, tillsammans, hitta den bästa lösningen!

Åsyftade inget jäv från er sida alls, ber om ursäkt ifall det uppfattades så!

Jag är bara nyfiken, exempelvis har ju Big Shuriken och Shadowrock LP samma fläkt och nästan samma hastighet genom hela testet i princip. Därför jag blev fundersam över hur Shadowrock blev "noisy" medan Shuriken var "barely audible". Men precis som du säger kan det ju vara så att det blir någon form av missljud på grund av det korta avståndet till sidopanelen

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag är bara nyfiken, exempelvis har ju Big Shuriken och Shadowrock LP samma fläkt och samma hastighet genom hela testet i princip. Därför jag blev fundersam över hur Shadowrock blev "noisy" medan Shuriken var "barely audible". Men precis som du säger kan det ju vara så att det blir någon form av missljud på grund av det korta avståndet till sidopanelen

JAg reagerade också på samma sak när jag såg testet första gången. Shadowrock LP går, trots lite aggresivare PWM-inställningar (lägst temp), på lägre varvtal på fläkten. Ändå låter den mer.
Det visar att den kyler bra, men måste få missljud från t.ex. det extremt korta avståndet till sidan då den låter mer.

Det skulle också förklara varför den får förhållandevis bättre resultat i många andra tester där den troligtvis har lite mer avstånd till näsmaste chassisida om sådan ens finns i testet.

Shadowrock LP är helt enkelt en utmärkt kompaktkylare men inte i detta chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Skrivet av MrAdde:

Jag är bara nyfiken, exempelvis har ju Big Shuriken och Shadowrock LP samma fläkt och nästan samma hastighet genom hela testet i princip. Därför jag blev fundersam över hur Shadowrock blev "noisy" medan Shuriken var "barely audible". Men precis som du säger kan det ju vara så att det blir någon form av missljud på grund av det korta avståndet till sidopanelen

Har själv köpt en Noctua NH-L12(och beställt AM4 bracket) som ett vettigt alternativ tills någon bättre lösning skulle dyka upp. Kan bara tipsa om att den medföljande 92mm-fläkten till NH-L12 är en äldre modell, NF-B9 PWM, den är tyst pga. lägre varvtal men har lägre prestanda än den nyare NF-A9 PWM-fläkten.
Ett alternativ jag själv klurat på är att sätta en Shadow Rock LP i skruvstädet och pressa ihop den övre och nedre delen av kylaren nån millimeter och därmed få in en 15x120mm Noctua-fläkt med marginal så kanske man slipper turbulensen. Detta borde fungera då dess heat-pipes är obehandlad koppar och därmed kan inga ytbeläggningar på dem spricka av den lilla deformeringen det medför. Kan bli tight mot eventuella VRM-flänsar på moderkoret men detta går ju lösa med en dremel genom att ta bort delar av eller böja några få kylflänsar där de är i vägen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Ett alternativ jag själv klurat på är att sätta en Shadow Rock LP i skruvstädet och pressa ihop den övre och nedre delen av kylaren nån millimeter och därmed få in en 15x120mm Noctua-fläkt med marginal så kanske man slipper turbulensen.

Den tanken har också slagit mig. Värmeledningsrör i "naken" koppar är som du säger normalt oproblematiska att kröka, så länge som man förstås inte gör en för tvär krökning som knycklar ihop innanmätet och försämrar värmeledningsfunktionen. Ett par mm borde som du säger gå fint.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Skonky:

Tack för förtydligandet. Hade inte förstått det som det.

Då anser jag att det inte behövs de där extra top hatten som skulle fungera som pedestal. Man kan lika gärna fixa några skruvar och skruva på fötter på tophat front och bak. Eller hur?

Absolut, m3-skruv som gäller isf. Men tänk på att skruvhålen sitter relativt långt ut i hörnen.

Permalänk
Administrativ avgift

@Reiker: Frågan är BE-QUIET eller noctua ......... Plz help

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Har du ingen av dom sen tidigare så Noctua L12, som Louqes tester visar.
Be-Quiet (med slim-fläkt, får ej plats med den medföljande fläkten) låter en del i detta chassi, troligtvis för att fläkten hamnar alldeles för nära sidopanelen.

Permalänk
Administrativ avgift

@mudde: Jao fast har både 92mm PWM och 120slim fläktar liggandes så är väldigt splittrad då Jonas föredrog BE QUIET medans LOQUE tester visar noctua....

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@mudde: Jao fast har både 92mm PWM och 120slim fläktar liggandes så är väldigt splittrad då Jonas föredrog BE QUIET medans LOQUE tester visar noctua....

Be Quiet-kylaren presterar inte dåligt i Loques test, då den ändå kyler bra och inte låter som en skördetröska, men någonting gör att den låter mer än den borde (troligtvis avståndet), så L12 är bättre i det chassit.

Jonas skrev att han gillar Be Quiet-kylaren, men jag ser inga bilder på den installerad eller tester i detta chassi. Jag undrar om han inte drog sina slutsatser på hans kunskaper om att kylaren är tyst vanligtvis och får plats i chassit?
Han provade kanske även med den monterad och utan att jämföra noga är den nog bra.
Då det var en förhandstitt på en ej produktionsklar enhet hade han hur som helst inga anledningar att testa fläktarna seriöst mot varandra som Loque gjort.

Är du osäker så har du ju tid på dig att vänta in fler jämförelser innan köp. Alternativt så låter några forummedlemmars "skruvstädsmoddning" intressant och kanske kan innebära att man slipper missljudet och då får en utmärkt kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Är ljudnivå viktigt? Det är det för mig, så därför fick det bli en L12. Problemet är som sagt att med Be Quiet:en så hamnar fläkten väldigt nära chassisidan vilket i praktiken ger en högre ljudnivå. Kan förstås gå att mosa ihop dess värmeledningsrör med lite fysiskt våld och därmed sänka totala höjden och få fläkten längre ifrån chassisidan, men det ligger i ju i skyll-dig-själv-om-det-skiter-sig-facket.

Om ljudnivå inte är så viktigt så är det nog hugget som stucket.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Be Quiet-kylaren presterar inte dåligt i Loques test, då den ändå kyler bra och inte låter som en skördetröska, men någonting gör att den låter mer än den borde (troligtvis avståndet), så L12 är bättre i det chassit.

Jonas skrev att han gillar Be Quiet-kylaren, men jag ser inga bilder på den installerad eller tester i detta chassi. Jag undrar om han inte drog sina slutsatser på hans kunskaper om att kylaren är tyst vanligtvis och får plats i chassit?
Han provade kanske även med den monterad och utan att jämföra noga är den nog bra.
Då det var en förhandstitt på en ej produktionsklar enhet hade han hur som helst inga anledningar att testa fläktarna seriöst mot varandra som Loque gjort.

Är du osäker så har du ju tid på dig att vänta in fler jämförelser innan köp. Alternativt så låter några forummedlemmars "skruvstädsmoddning" intressant och kanske kan innebära att man slipper missljudet och då får en utmärkt kylare

Skrivet av backfeed:

Är ljudnivå viktigt? Det är det för mig, så därför fick det bli en L12. Problemet är som sagt att med Be Quiet:en så hamnar fläkten väldigt nära chassisidan vilket i praktiken ger en högre ljudnivå. Kan förstås gå att mosa ihop dess värmeledningsrör med lite fysiskt våld och därmed sänka totala höjden och få fläkten längre ifrån chassisidan, men det ligger i ju i skyll-dig-själv-om-det-skiter-sig-facket.

Om ljudnivå inte är så viktigt så är det nog hugget som stucket.

Jag resonerade så här att eftersom jag SKA ha dammfilter installerat i sidopaneler och botten från start så vill jag ha en kylare som fungerar med det, där passar Noctua NH-L12 väldigt bra då filtret kommer vara nedsänkt i sidopanelen och därmed inte sticka ut nämnvärt inåt samt att fläkten är placerad på andra sidan kylflänsen bort från filtret. Eftersom det redan är tight för Shadow Rock LP så kommer det vara omöjligt att köra med den kyllösningen i kombination dammfilter utan att "skruvstädsmodda".

Kör för övrigt med en Ryzen 7 1700 processor så jag tror Noctua NH-L12 kommer ge mig bra temperaturer ändå om jag inte toköverklockar.

Bonusbild från @JonasT:

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag resonerade så här att eftersom jag SKA ha dammfilter installerat i sidopaneler och botten från start så vill jag ha en kylare som fungerar med det, där passar Noctua NH-L12 väldigt bra då filtret kommer vara nedsänkt i sidopanelen och därmed inte sticka ut nämnvärt inåt samt att fläkten är placerad på andra sidan kylflänsen bort från filtret. Eftersom det redan är tight för Shadow Rock LP så kommer det vara omöjligt att köra med den kyllösningen i kombination dammfilter utan att "skruvstädsmodda".

Precis, ska man ha dammfilter så är L12 definitivt den bästa lösningen.

Tänkte köra med filter jag också, men sedan köpte jag en ESD-skyddad dammsugare som även kan köras i blåsläge, så jag ska testa filterlöst så får jag se.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Jag såg på kickstartern att AIO var med på tillbehörs förslagen. Är detta något som ni pratat med någon tillverkare om eller är det bara ett önskemål?
Jag är iaf riktigt sugen på o vattenkyla CPU+GPU i detta chassi men med tanke på hur många olika block de skulle vara till just GPU vore det väl enklare om nu gjorde så EKWB-MLC passade. dvs en XL tophat? för då har ju ändå EKWB, som är stora inom vattenkylning, alternativen.
Jag hittar dock inga mått på pumpen så vet inte om den passar ens.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av andra94:

Stora frågan är: "VAD HÄNDE MED ZALMAN?"