Microsoft Windows 10 Education, ny dator

Permalänk
Medlem

Microsoft Windows 10 Education, ny dator

Hej.

Jag har köpt en ny dator utan något OS så jag köpt komponenterna separat. Jag köpte inget OS till den nya datorn då jag tänkte att jag skulle utnyttja att universitetet erbjuder gratis Windows 10 Education.
Det man fick från Universitetet var en produkt nyckel bara, ingen digital nedladdning.
Så det jag undrar nu är hur jag ska kunna få denna Windows 10 Education till det nya sysemet, min tanke var att man skulle få en digital version från universitetet som jag skulle kunna lägga på ett USB minne.

Jag har läst lite om hur man ska göra för att skapa en digital kopia på USB men den tjänsten (https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10) ber inte om produkt nyckeln och jag tänker att den kanske kommer ta den aktiva produkten som är på min laptop och lägga den på USB minne dvs att min laptop version av Windows 10 sluter fungera...

Någon som vet hur man med hjälp av en produktnyckel kan få windows 10 education på USB?

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Du skriver in nyckel under installation, din laptop nyckel kommer inte sluta fungera

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Men jag kunde bara välja windows 10, inget om education därför trode jag att den kanske tar nyckeln från min laptop som är windows 10.
Men du menar att den tjänsten komer att be om nyckeln och sedan ladda hem den versionen?

Hittade denna länk nu
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/vlacademicI...
Den ber om nyckel, kanske är denna jag ska använda.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.