Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aene:

Eller så kan man få en julhälsning till Polen.

https://www.expressen.se/gt/postnords-miss-berattar-sjalva-ar...

Stryk över deras orange streckkod om du lägger det på lådan igen.

Så det är så det går till.... jag hade nästan hoppats att det berodde på att någon hackat sorteringsmaskinerna men det förklarar ju iofs inte varför inte brevbäraren reagerat för någon människa borde väl titta på brevet även om den första delen av sorteringen är automatisk. (eller så dumpar de bara av breven i den ordning de ligger i högen utan att fundera på om adressen är rätt)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så man ska helt sluta fungera i stora delar av landet för att man lyckas bli överraskade varenda år? Det är snarare så att man försöker spara pengar var man än kan..

Det här handlar inte om ett svängningar under ett år, det är en pågående ökning från år till år. Svenskar gillar mer och mer att köpa billiga saker från Kina, gärna "fraktfritt"...

Så det är väl klart att PostNord försöker spara, de har en massiv uppgång av försändelser från Kina. Försändelser som både tar tid, både då pga av antalet och för att många av dem går att sortera maskinellt, och med en kostnad att leverera som inte täcks av vad de, enligt gällande regler, får från Kina.

Så ökade utgifter innebär antingen att man ökar inkomster (höjer priserna eller får mer pengar från staten) eller att man skär ner (dvs sämre service). Hur tänkte du annars att PostNord skulle fixa det?

Permalänk

Tråkigt att så många drabbas, själv så har jag på något otroligt sätt klarat mig relativt bra de senaste åren..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Det här handlar inte om ett svängningar under ett år, det är en pågående ökning från år till år. Svenskar gillar mer och mer att köpa billiga saker från Kina, gärna "fraktfritt"...

Så det är väl klart att PostNord försöker spara, de har en massiv uppgång av försändelser från Kina. Försändelser som både tar tid, både då pga av antalet och för att många av dem går att sortera maskinellt, och med en kostnad att leverera som inte täcks av vad de, enligt gällande regler, får från Kina.

Så ökade utgifter innebär antingen att man ökar inkomster (höjer priserna eller får mer pengar från staten) eller att man skär ner (dvs sämre service). Hur tänkte du annars att PostNord skulle fixa det?

Källa på att de inte täcks?
Fraktfritt har ju att göra med hur statliga subventioneringar ser ut i kina för export etc för säljaren och mycket hanteras ju av andra europeiska aktörer vilket gör att de bör ju vara avtalen med dessa som är gällande, inte med "Kina"?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Källa på att de inte täcks?
Fraktfritt har ju att göra med hur statliga subventioneringar ser ut i kina för export etc för säljaren och mycket hanteras ju av andra europeiska aktörer vilket gör att de bör ju vara avtalen med dessa som är gällande, inte med "Kina"?

Det det gäller kallas "terminal dues". Här är en länk till lite officiella dokument. Nya regler nästa år, och det har varit fokus på att fixa just problemet med den kinesiska näthandel.

Och det är ju inte ett problem bara för Sverige, här är en artikel från 2014 gällande USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Min poäng är att man kan följa trenden och förutse den.. men ändå ska Postnord misslyckas.. precis som hela Stockholms lokaltrafik lyckas sluta fungera varenda vinter.. trots att man borde lärt sig vid det här laget att man bor i ett land där det snöar. Om ens "kunder" blir irriterade pga. att Postnord ska spara pengar så kanske de borde ta och se över vad som är försvarbart. I detta fall så verkar snarare Postnord helt skita i sina kunder.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Gjorde en retur på en 65" på pall för ett par år sen till Dustin, den försvann på en terminal och vad jag vet hittades aldrig sen.
Inte direkt något man kan tappa bort kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är helvete vad dom ligger i nu kring juletider, jag fick två paket i fredags förra veckan jag fick 4 meddelande samma dag om att jag skulle hämta det, på lördag skrev dom ytterligare 2 om att dom vore tacksamma om jag hämta de för de är juletider och ont om plats på söndag skickade dom ytterligare 3 sms.

Annat än det har de mesta fungerat bra hittills, men sen beställer jag och skickar de mesta via mitt företag därmed kanske företags paket e lite mer prioriterat än privat och kanske kan undgå lite av dom problemen.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Gjorde en retur på en 65" på pall för ett par år sen till Dustin, den försvann på en terminal och vad jag vet hittades aldrig sen.
Inte direkt något man kan tappa bort kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

DHL har lyckats tappa bort ett helt kök för mig. Var ju närmare tio lastpallar med saker som de inte kunde hitta =D

Skrivet av BaZZe:

Det är helvete vad dom ligger i nu kring juletider, jag fick två paket i fredags förra veckan jag fick 4 meddelande samma dag om att jag skulle hämta det, på lördag skrev dom ytterligare 2 om att dom vore tacksamma om jag hämta de för de är juletider och ont om plats på söndag skickade dom ytterligare 3 sms.

Annat än det har de mesta fungerat bra hittills, men sen beställer jag och skickar de mesta via mitt företag därmed kanske företags paket e lite mer prioriterat än privat och kanske kan undgå lite av dom problemen.

Fan vill du inte ha dina paket eller? Själv har man ju oftast redan hämtat paketen innan det kommer ett sms.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Försvunna paket ökar hos Postnord
Nästan 18 000  paket har försvunnit hos Postnord i år

Antalet försvunna paket har ökat med snudd på 27% hittills i år. Antalet reklamerade paket har ökat med nästan 20%. Hur relationen mellan dessa ökningar och (ev) ökning av antalet paket som hanteras ser ut framgår inte.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1EP2A/nastan-18000-pake...
https://business.facebook.com/postnordsverige/videos/18996396...

Postnord påstår sig sortera 400k paket per dygn.
18k paket i år anmälda försvunna.

Nånting smells fishy. Måste vara ett stort mörkertal i anmälan av borttappade paket?
Det skulle ge 146 mill paket per år och 0.012 % borttappade, låter horribelt lågt?

Känns inte som att "folkstormen" mot Postnord vore det den är om "bara" 18k personer i hela Sverige vore drabbade?

Edit: Missade @Hurtigbullen inlägg ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nånting smells fishy. Måste vara ett stort mörkertal i anmälan av borttappade paket?
Det skulle ge 146 mill paket per år och 0.012 % borttappade, låter horribelt lågt?

Känns inte som att "folkstormen" mot Postnord vore det den är om "bara" 18k personer i hela Sverige vore drabbade?

Man borde vid det här laget inse att man inte kan lita på Postnords statistik någonstans.

http://www.ehandel.se/Kritikstorm-mot-PostNord-Deras-statisti...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/postnord-kan-ha-tappat-bor...

https://www.expressen.se/dinapengar/folkets-ilska-mot-postnor...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jo det är nog ett gigantiskt problem när dom inte själva inser vidden av sitt problem utan tycker att dom sköter sig bra.

Den största frustrationen jag haft 2017 är att det verkar så sjukt svårt att komma bort från Postnord hur man än försöker, sålänge man inte kör typ DHL/UPS Express med hemleverans så verkar det ju som att i stort sett alla andra (DPD osv) fraktmetoder i slutändan ändå hamnar för utkörning/upphämtning hos Postnord.

Permalänk
Medlem

Fast dom där e-handlarna som "citeras" i den där artikeln har ju hål i huvet. Dom menar ju på att Postnords statistik inte går att lita för att många fall inte anmäls, samtidigt som att dom själva inte anmäler för att det är för jobbigt. Dom skjuter ju sig själva i foten liksom.

Apropå ingenting så kan jag dela med mig av en annan Postnord incident. Häromdagen delande dom ut ett paket till grannen. Paketet rymdes inte i brevlådan, så dom fällde sonika upp locket på brevlådan och ställde paketet ovanpå på "sniskan" bäst det gick. Synd bara att det spöregnade så både paket och grannens övriga post blev helt dyngsur. Tack för den Televerket, ehm, Postnord menar jag förstås...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Icte:

Tänkte skriva av mig här istället för att skapa en ny tråd.

Jag köpte ett par saker från en välkänd europeisk butik under black friday som skickades till Sverige med företaget DPD. Försändelsen spårbar såklart. Väl i Sverige tog PostNord över och inom ett par dagar fick jag ett SMS om att de försökt leverera paketet hem till mig (pure bullshit då jag var hemma samma dag och ingen ringde/knackade på) och att det istället åkte tillbaka till Segeltorp. Istället för till närmaste utlämningsställe 50m bort.

En dag senare fick jag ett SMS om att de igen försökt leverera paketet hem till dörren till mig (...) och därefter ytterligare ett SMS om att jag kan hämta det från utlämningsstället. Gick dit men paketet finns inte där. Får några timmar senare ett nytt SMS om att paketet finns att hämta i ett ANNAT utlämningsställe ca 70m från var jag bor så gick dit direkt - paketet finns ej där.

Två dagar senare ser jag att paketet har skickats tillbaka till Segeltorp. Samma dag får jag ett SMS om att paketet finns att hämta i det första utlämningsstället igen - går dit inom en timme, inget paket. Senare samma dag ser jag att paketet är påväg tillbaka till Segeltorp (...).

Jag ringer PostNord och får till svar om att de kommer att prioritera detta paket och se vart det har tagit vägen. Idag (två dagar senare) får jag ett mail som säger att de inte kunde lokalisera paketet och skriver att jag bör kontakta försäljaren för att få pengarna tillbaka.

Hur går jag tillväga? Ska jag bara kontakta återförsäljaren eller kan jag även kräva ersättning från PostNord för att de inkompetenta idioterna inte klarar av att lämna ett paket på ett utlämningsställe och låta det vara där i 14 dagar så att man i lugn och ro kan hämta ut det?

Ursäkta för ett sent svar sist jag hade problem med att paketet åkte fram och tillbaka till olika utlämningsställe fick jag ringa ombuden då det är de som skickar den fel. Jag fick genskjuta dem för att få tag på det.

Sen DPD har varit generellt endast utlämning till företag för mig. Nästa gång du får från DPD välj företag när du ringer till postnord och uppge t e x telefon nummer att de ska ringa och att du går ut. De struntar i om du har företag eller inte ifall de undrar kan du säga t e x att du tar emot paket runt huset/garaget etc. och att du kommer ut när det är på väg. De ringer alltid mig och så hämtar jag det utanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är väl bara officiella klagomål av avsändaren som räknas. Så om någon beställer något som inte kommer, ringer till kundtjänst och fräser och får svaret att man får ringa affären, så räknas det inte... Affären ser på tracking att paketet aldrig delats ut och skickar nytt, men struntar i att anmäla till Postnord.

Dessutom är det inrikes paket som räknas, inte något från utlandet. Det lär ju försvinna massor från utlandet.

Med stor sannolikhet så kan Postnord, eller borde med enkelhet kunna, få ut från datorsystemen antalet postpaket som A: skannats som mottagna av Postnord, men B: inte skannats som utlämnat till företagskund eller till postombud. Eller få ut antalet paket där sista skanningspunkten för paketet inte är den "naturliga" sista punkten som paket ska ha (alltså att det är skannat på terminal som sista punkt, inte utlämnat). Gissningsvis sitter dom på statistik anläggning för anläggning och kan se exakt "loss" för varje terminal. Postnord vet nog exakt vad som försvinner, om inte så är det dags att börja sparka folk...

Det är ju som att man inte kan likställa antalet brott som begås i samhället med antalet anmälningar som görs till Polisen. Majoriteten av små brott som begås rapporteras inte och det enda man får ut av det är ett brev som säger att man inte tänker utreda det för det är ett vardagsbrott som Polisen inte har tid med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Min poäng är att man kan följa trenden och förutse den.. men ändå ska Postnord misslyckas.. precis som hela Stockholms lokaltrafik lyckas sluta fungera varenda vinter.. trots att man borde lärt sig vid det här laget att man bor i ett land där det snöar. Om ens "kunder" blir irriterade pga. att Postnord ska spara pengar så kanske de borde ta och se över vad som är försvarbart. I detta fall så verkar snarare Postnord helt skita i sina kunder.

Där är ju inte bara en säsongstrend, utan vi har även kraftigt ökande försändelser från Kina, det har skett en fördubbling därifrån mellan årets och förra årets sommar. Har mycket svårt att tro att den trenden brutits bara för att det är jul... Mycket väl att PostNord har förutsett hur mycket som skulle komma nu, men har man inte en kapacitet att ta emot och distribuera så mycket paket, så har man det inte, det går inte precis att trolla fram bara...

Skrivet av BasseBaba:

Det kanske är så lågt? Uppfattar att folkstormen mot PostNord handlar mer om försenade och demolerade paket än om paket som faktiskt försvunnit, även om det senare även också rapporteras.

Permalänk
Medlem

Ja det var väl bara en tidsfråga innan jag fick lite problem med en leverans jag också.

Skickades i måndags, var i Toftanäs igår och skulle anlända idag enligt trackingen.
För två timmar sedan stod det fortfarnade att det skulle anlända idag och "ankomsthjulet" va fullt.
Nå står det bara "Paket på väg"... Får se om det dyker upp under morgondagen istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Fast dom där e-handlarna som "citeras" i den där artikeln har ju hål i huvet. Dom menar ju på att Postnords statistik inte går att lita för att många fall inte anmäls, samtidigt som att dom själva inte anmäler för att det är för jobbigt. Dom skjuter ju sig själva i foten liksom.

Apropå ingenting så kan jag dela med mig av en annan Postnord incident. Häromdagen delande dom ut ett paket till grannen. Paketet rymdes inte i brevlådan, så dom fällde sonika upp locket på brevlådan och ställde paketet ovanpå på "sniskan" bäst det gick. Synd bara att det spöregnade så både paket och grannens övriga post blev helt dyngsur. Tack för den Televerket, ehm, Postnord menar jag förstås...

Jag förstår vad du menar men samtidigt poängteras att det är extremt mycket jobb att reklamera så firmorna tar hellre smällen ekonomiskt på kundsidan, troligen då det ofta är billigare. Säg att en handläggare kostar a' 300kr timmen med avgifter m.m. (troligen mer), det tar 4-5 mail med handläggning, kolla etc så totalt kanske en 2-4 timmar arbetstid. Är varan då under säg 1000 kr är det alltså mer kostsamt att reklamera mot posten än det är att bara skicka en ny vara och då räknar man inte heller med alla de sysslor personen skulle göra annars som kanske istället generera pengar.
Problemet ligger ju mycket i att Posten vet om detta och därmed inte tillåter att någon annan än deras kund sköter kontakt/reklamation, något som vore intressant vore om t.ex. e-handlare gav kunder fullmakt i det specifika ärendet gällande deras paket i relation till just reklamation mot posten. Det borde vara juridiskt hållbart och posten kan då inte längre bara säga "Du är inte kund", tror deras siffror skulle se annorlunda ut då med.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Det är väl bara officiella klagomål av avsändaren som räknas. Så om någon beställer något som inte kommer, ringer till kundtjänst och fräser och får svaret att man får ringa affären, så räknas det inte... Affären ser på tracking att paketet aldrig delats ut och skickar nytt, men struntar i att anmäla till Postnord.

Dessutom är det inrikes paket som räknas, inte något från utlandet. Det lär ju försvinna massor från utlandet.

Med stor sannolikhet så kan Postnord, eller borde med enkelhet kunna, få ut från datorsystemen antalet postpaket som A: skannats som mottagna av Postnord, men B: inte skannats som utlämnat till företagskund eller till postombud. Eller få ut antalet paket där sista skanningspunkten för paketet inte är den "naturliga" sista punkten som paket ska ha (alltså att det är skannat på terminal som sista punkt, inte utlämnat). Gissningsvis sitter dom på statistik anläggning för anläggning och kan se exakt "loss" för varje terminal. Postnord vet nog exakt vad som försvinner, om inte så är det dags att börja sparka folk...

Det är ju som att man inte kan likställa antalet brott som begås i samhället med antalet anmälningar som görs till Polisen. Majoriteten av små brott som begås rapporteras inte och det enda man får ut av det är ett brev som säger att man inte tänker utreda det för det är ett vardagsbrott som Polisen inte har tid med.

Att få fram statistik på ej utlämnade paket försvåras ju lite av att de som ej har tagit vägen om ombud "försvinner" i systemet då de inte spåras på samma sätt (eller spåras överhuvudtaget?). Postnord kan omöjligen automatisera statistik på om "brevpaket" nått mottagaren eller inte, utan de måste räkna med att de nått fram om ingen anmält motsatsen.
Och det är sådana paket som jag tror står både för största mängden och för flest försvinnanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ursäkta för ett sent svar sist jag hade problem med att paketet åkte fram och tillbaka till olika utlämningsställe fick jag ringa ombuden då det är de som skickar den fel. Jag fick genskjuta dem för att få tag på det.

Sen DPD har varit generellt endast utlämning till företag för mig. Nästa gång du får från DPD välj företag när du ringer till postnord och uppge t e x telefon nummer att de ska ringa och att du går ut. De struntar i om du har företag eller inte ifall de undrar kan du säga t e x att du tar emot paket runt huset/garaget etc. och att du kommer ut när det är på väg. De ringer alltid mig och så hämtar jag det utanför.

Grymt bra tips, tack!

Fick pengarna tillbaka av företaget då detta var deras policy. Lite surt då dessa var rabatterade varor men vad ska man göra...

GG PostMord.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Resultatet av mitt tidigare problem var att jag först fick en notis i PostNords app om att dem varit hemma hos mig och försökt lämna paketet varpå dörren var stängd och att det ej gick att nå mig, vilket är största skämtet då jag var hemma under hela den tidsperioden. Nästa steg var att åka till utlämningsstället och fråga om den hade kommit in, svar nej, paketet skulle sorteras om. Ringer support, frågar om dem kan hålla kvar paketet i några ytterligare dagar istället för att returnera det, dem ber mig ringa avsändaren om det, adidas. Jag ringer adidas, dem säger att dem inte kan göra något varpå jah måste ringa postnord. Jag förklarsr snällt att postnord sa att jag skulle vända mig till dem, hon blir stressad och säger att hon ska ringa upp dem och maila mig om resultatet. Får ett mail där det står att varken adidas eller postnord kan hjälpa mig att få paketet att inte returneras. Wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ja det var väl bara en tidsfråga innan jag fick lite problem med en leverans jag också.

Skickades i måndags, var i Toftanäs igår och skulle anlända idag enligt trackingen.
För två timmar sedan stod det fortfarnade att det skulle anlända idag och "ankomsthjulet" va fullt.
Nå står det bara "Paket på väg"... Får se om det dyker upp under morgondagen istället.

Även jag har samma problem när det gäller Toftanäs.
Och fick inget idag heller. Lagom kul när man verkligen sett fram emot saken man väntar på.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Även jag har samma problem när det gäller Toftanäs.
Och fick inget idag heller. Lagom kul när man verkligen sett fram emot saken man väntar på.

Håll tummarna att du får det imorgon då, Postnord ska tydligen köra ut paket imorgon trots att det är lördag.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/en-sista-chans-att-fa-julp...

Jag hade tur och fick mitt paket idag iaf, någon i Toftanäs måste ha glömt att lasta det igår...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Håll tummarna att du får det imorgon då, Postnord ska tydligen köra ut paket imorgon trots att det är lördag.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/en-sista-chans-att-fa-julp...

Jag hade tur och fick mitt paket idag iaf, någon i Toftanäs måste ha glömt att lasta det igår...

Jo klart när de inte plockar in saker som kommer från utlandet så ser det bra ut, har ett paket som landa i Sverige och posten "tog emot" i tisdags, har efter det inte rört sig alls ^^ Gissar att de dissar allt som inte redan var i systemet..

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Jo klart när de inte plockar in saker som kommer från utlandet så ser det bra ut, har ett paket som landa i Sverige och posten "tog emot" i tisdags, har efter det inte rört sig alls ^^ Gissar att de dissar allt som inte redan var i systemet..

Jag fick SMS om mitt paket som Postnord beräknade skulle anlända om 3 dagar idag, det finns redo att hämta på mitt utlämningsställe. Det skickades igår...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag fick SMS om mitt paket som Postnord beräknade skulle anlända om 3 dagar idag, det finns redo att hämta på mitt utlämningsställe. Det skickades igår...

Inhemskt paket antar jag?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Inhemskt paket antar jag?

Ja, men fortfarande imponerande. Jag hade inte väntat mig att det skulle komma före jul utan planerat för att kanske få mina nya böcker i mellandagarna.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Beställde en TV-möbel som Postnord förstörde totalt.
Svaret från Postnords reklamationsavdelning var att den var för dåligt packeterad av möbelföretaget och därav inte klarade av att bli avkastad från ett lastdäck och sedan överkörd med en långtradare/lastbil (OBS! Sarkasm, ingen aning vad dom lyckats göra förutom att förstöra en av de mest välbyggda och stabila möbler jag rört vid under mitt yrkesverksamma liv).

Postnords logik var att eftersom de lyckats förstöra den var den för dåligt packeterad. Ersättning uteblir.

Kan ju gissa om jag någonsin kommer använda Postnord vid utkörning av någonting igen.
Ruttet företag hela vägen igenom, lägg ner skiten och börja om.

Permalänk
Avstängd

Jag har tills nu inte känt av några större problem med Postnord, men nu på senaste har det blivit massor med problem. Ett av dom från det här ärendet, som bestod av att jag aldrig fick någon avi. I två veckor låg alltså paketet hos mitt ombud utan att jag kunde hämta ut det och sedan gick paketet tillbaka till avsändaren, som skickade det igen.

Vid två andra tillfällen har avier av precis samma slag försvunnit eller aldrig sänts. Nu har samma sak hänt igen; köpte en vara från Kina, vilket ju bekant kan ta ett tag, och jag väntade och väntade. Till slut börjar jag undra och kollade upp försändelsen, som för ovanlighetens skull hade ett kolli-nummer, och visst fan var paketet "undeliverable" och på väg tillbaka till Kina, trots att det legat hos mitt ombud i över en vecka.

SKIT!