HyperX Cloud 2 vs Logitech G430

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud 2 vs Logitech G430

Hej!

Jag har i dagsläget ett Logitech G430 headset men det gick sönder så jag letar nu efter nytt. Nu under mellandagsrean kan jag få ett HyperX Cloud 2 för 589kr och ett nytt G430 för 548kr. Vilket borde jag köpa?

Om det finns något annat som är mycket bättre för under 700kr så får ni även komma med rekommendationer.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Clouds 2s eller Superlux HD668 (eller dess varianter) med en mic vid sidan.

Permalänk
Medlem

@TS1997: Tjejen gnäller på att hyperX klämmer runtglasögonen vid långa pass. Värt att tänka på om du har glasögon. Men annars är de riktigt bra. Hade de på jobbet som headset.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Clouds 2s eller Superlux HD668 (eller dess varianter) med en mic vid sidan.

Okej, så Cloud 2 är bättre än G430? Om inte ljudkvaliteten är mycket bättre så har jag hellre headset än hörlurar + extern mic men tack för förslaget!

Skrivet av Implor:

@TS1997: Tjejen gnäller på att hyperX klämmer runtglasögonen vid långa pass. Värt att tänka på om du har glasögon. Men annars är de riktigt bra. Hade de på jobbet som headset.

Okej, jag har inte glasögon så det borde inte vara några problem.

Lutar åt att jag beställer Cloud 2 om inga fler förslag eller tips/jämförelser kommer in ikväll eller imorgon

Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag håller med om "ett par riktiga" lurar och en extern mic. Varför inte?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag håller med om "ett par riktiga" lurar och en extern mic. Varför inte?

Jag är villig att göra det om ljudkvaliten på lurar och mic är bättre än ett headset och totalpriset är under 7-800kr Vet dock inget om vilka lurar som är bra så isåfall behöver jag rekommendationer

Skickades från m.sweclockers.com