Permalänk

Vattenkylning slangar

Har en fråga angående slangar till vattenkylningen. de slangar jag hade i min dator som jag kört med i ungefär 1 år var extremt "dimmiga" så jag behövde byta ut dom för att de skulle se bra ut igen. men min fråga är varför blev de så dimmiga och kan man förebygga de?

Permalänk
Medlem

@SmilesRising: Vad för slangar kör du med och har du kanske använt färg?

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk

@Nephitis: Körde med någon soft tubing från XSPC som följde med i mitt kit jag köpte och jag körde EK cryofuel tror jag de hette i loopen. är det pga cryofuelen som slangarna blev så?

Permalänk
Medlem

Vissa slangar blir dimmiga fortare än andra men alla kommer att bli dimmiga till sist tyvärr och färgade verkar påverka det snabbare.

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk

@Mac83: ah okay så bästa är att byta slangarna samtidigt som man byter vätskan då. för att hålla de snyggt

Permalänk
Medlem

@SmilesRising:
Ja precis, enda sättet att slippa missfärgningen är att köra med hard tubing men det är ju lite krångligare att bygga.

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk

@Mac83: men då får jag tacka för svaren. blir o köpa nya slangar