Permalänk
Medlem

No signal detected

Tjenare Tjenare, ny här på sweclockers och behöver hjälp.

Operativsystem: Microsoft Windows 10, senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 4690k 3,5ghz
Processorkylare: Stor noctua, 2 fläktar
Moderkort: MSI Z97 Gaming 5
Minne: Corsair 4x4 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 770
Hårddisk: Toshiba 1000GB, Samsung SSD 128GB
Nätaggregat: Corsair cx600m modular
Övrig kylning: -
Övriga komponenter: -
Temperaturer: 3 Fläktar, ca 21C i datorn.

Har igår åkt och köpt en ny dator(beg), datorn funkade primadonna medan jag var där och provade/kollade på den.
Men nu efter en hemfärd på 13 mil så vill inte skärmen fungera. Datorn går igång utan problem, den visar windows skärmen i början men sen när den slår upp till skrivbordet så slås skärmen av och jag får ej bild. Har provat med DVI kontakt, 2 olika HDMI's, 2 olika skärmar men inget ger resultat. Det ända som ger resultat är ifall jag resetar datorn, ominstallerar windows via datorn(ej med skiva eller nåt, bara en återställning i princip). Direkt efter innstallationen är klar så får jag bild, men ska jag tex starta om datorn då måste jag starta om och även göra reset på datorn så jag får bild igen. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Fungerar det om du startar in i felsäkert läge?
Fungerar en live skiva av någon linux dist?

med tanke på att du får bild på alla ställen förutom just när windows har laddats så låter det som om det skulle vara drivrutinerna som är problemet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Fungerar det om du startar in i felsäkert läge?
Fungerar en live skiva av någon linux dist?

med tanke på att du får bild på alla ställen förutom just när windows har laddats så låter det som om det skulle vara drivrutinerna som är problemet.

Har faktiskt inte prövat det😳 Har felsökt osv, märkt det att när jag får bild på datorn och klickar ”shutdown” så kan jag sätta på datorn igen och får bild, men så fort jag klickar ”restart” får jag ingen bild. Datorn funkade hela dagen igår och sen updaterades datorn med windows updateringen igår kväll, nu är det samma problem. Lät datorn stå på 20min, så fick jag bild?🤨 Konstigt, ska nog installera om till windows 7 där jah är mer hemma om vad det handlar om och vad som behövs..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FragnoxX: Har du kollat inställningarna i bios för den integrerade grafiken?
Är den inte avstängd så prova stäng av så det inte är något "klydd" med auto inställningen.

Alternativt så kolla om det är samma fel om du kör på den integrerade grafiken, kolla även så inte grafikkortet skakat loss under transporten.