Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Några nya uppdateringar? Nät kan vi vänta oss att se bilder på samtliga färger och när kommer spec på vilka ändringar ni valde att göra?

Permalänk
Medlem

När väljer vi antal tophats som vi önskar köpa?:)

Permalänk
Medlem

Jag fick mail idag med en sista koll på att man får vad man backat för och att pengarna har dragits.
Men jag blev lite fundersam, är det här och nu man ska bestämma färg? Kan jag nu "uppgradera" min beställning om jag i efterhand bestämt mig för sitt jag vill ha en tophat?

Ville inte svara på mailet med mina frågor då jag misstänker att ni har en massa att gå igenom ändå på dessa mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag fick mail idag med en sista koll på att man får vad man backat för och att pengarna har dragits.
Men jag blev lite fundersam, är det här och nu man ska bestämma färg? Kan jag nu "uppgradera" min beställning om jag i efterhand bestämt mig för sitt jag vill ha en tophat?

Ville inte svara på mailet med mina frågor då jag misstänker att ni har en massa att gå igenom ändå på dessa mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom skickar ut ett nytt email/formular senare, där du får välja färg, vad jag förstått. Du kan nog inte ändra din beställning nu, men du kan köpa flera hattar senare från deras webshop, vad jag förstått. Det står lite om detta på deras kickstarter FAQ. Sitt bara lugn i båten och vänta på deras email.

Permalänk
Administrativ avgift

@PaChalski: Kan ni ta fram längder för eventuell specialbeställning av sleeve till kablar? Dvs ni ber någon bra person att göra ett par sleeves och sedan måttar upp längderna dom använde? Tänkte för oss dödliga som ej har tid eller verktygen att sleeva och behöver beställa från Cablemods eller dyl.

När får man välja färg? Och när släpps webshoppen så jag kan beställa lite extra tillbehör ? Ev temperaturmätningar för glaspaneler?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kan skriva ner längderna i min projekttråd såfort jag börjat sleeva

Permalänk
Administrativ avgift

@Wasp: Fått ett testexemplar ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@wasprocker: Fått ett testexemplar ?

Nope, men har börjat slakta nätagget så kan börja mäta ut längder såfort ett chassi dyker upp

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum Inga problem! Här är f.ö. Kickstarten länken till Ghost MKII med lite mer information:

https://www.kickstarter.com/projects/louqe/ghost-s1-mkii#

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Trevlig nyhet på första sidan att AMD Zen+ kommer i mars, likaså de nya moderkorten med styrkretsen 400. Tror vi att det blir större utbud av mini-itx till AM4 med den nya styrkretsen? Finns bara sju stycken på prisjakt med nuvarande utbud. Hade varit trevligt att se fler så att det blir lite konkurrens bland tillverkarna och lägre priser till oss.
Klart är i alla fall att min nuvarande dator ska tryckas in i Ghosten. Det "enda" jag behöver köpa till är moderkort, M.2-ssd och PSU. Och om jag ska börja med att kyla med luft så måste jag ha en passande kylare också. Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Angående PSU. Det är ju samma sak där att utbudet är lite skralt. 20 modeller varav de flesta går bort pga att de har 80 mm fläktar. Jag vet att Louqe har använt sig utav Corsairs SF-agg men hur ser det ut med dom lite längre SFX-L? Har inte sett att något bygge med ett sådant agg. Enligt spec så går det ju in, men får man göra kompromisser? Typ att HDD/SSD-vaggen inte får plats i botten med de längre aggen?
Själv kollar jag på BeQuiets SFX-L Power som ett alternativ till SF450/600. Skulle inte EVGA släppa SFX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Trevlig nyhet på första sidan att AMD Zen+ kommer i mars, likaså de nya moderkorten med styrkretsen 400. Tror vi att det blir större utbud av mini-itx till AM4 med den nya styrkretsen? Finns bara sju stycken på prisjakt med nuvarande utbud. Hade varit trevligt att se fler så att det blir lite konkurrens bland tillverkarna och lägre priser till oss.
Klart är i alla fall att min nuvarande dator ska tryckas in i Ghosten. Det "enda" jag behöver köpa till är moderkort, M.2-ssd och PSU. Och om jag ska börja med att kyla med luft så måste jag ha en passande kylare också. Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Angående PSU. Det är ju samma sak där att utbudet är lite skralt. 20 modeller varav de flesta går bort pga att de har 80 mm fläktar. Jag vet att Louqe har använt sig utav Corsairs SF-agg men hur ser det ut med dom lite längre SFX-L? Har inte sett att något bygge med ett sådant agg. Enligt spec så går det ju in, men får man göra kompromisser? Typ att HDD/SSD-vaggen inte får plats i botten med de längre aggen?
Själv kollar jag på BeQuiets SFX-L Power som ett alternativ till SF450/600. Skulle inte EVGA släppa SFX?

I min mening kom SFX-L nätaggregaten till för att SFX nätaggen inte var så tysta. Då skapade man den lite större modellen för att klämma in en 120mm fläkt som var mycket tystare än de 80mm fläktar i silverstones sfx PSUer. När sen corsair kom med sina SFX PSUer där de använder sig av en 90mm fläkt som är i princip knäpptyst så finns det i min mening ingen anledning att välja SFX-L längre.

Enda anledningen är kanske till väldigt små mATX chassin där man behöver en högre watt för att klara av SLI eller liknande. IMO.

Permalänk
Medlem

@Skonky: För min del så måste jag nog titta på de lite högre effekterna. Det känns lite klent med 450 watt till ett framtida Vega-kort som ligger i planerna. Minst 500 w gärna 600 w för att vara på den säkra sidan. Vi snackar 1000-1200kr för att agg.
Stör mig lite att jag inte spontanköpte SF450 i maj förra året då komplett sålde dom för galet billiga 549 kr.

Vi hoppas att farbror staten har fått för mycket pengar av mig under året så att man får en fin skatteåterbäring så där lagom i april när chassit kommer ut.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Bewise:

Jo, otroligt nog var jag borta på en släktträff, av alla dagar på året så var det just då! Hur tar jag kontakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Maila oss om något är fel, vi har korskört denna kampanj med förra för att identifiera "original backers" och lagt på en extrahatt där annan reward var vald än "original backer"

hello@louqe.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av andra94:

@PaChalski: Kan ni ta fram längder för eventuell specialbeställning av sleeve till kablar? Dvs ni ber någon bra person att göra ett par sleeves och sedan måttar upp längderna dom använde? Tänkte för oss dödliga som ej har tid eller verktygen att sleeva och behöver beställa från Cablemods eller dyl.

När får man välja färg? Och när släpps webshoppen så jag kan beställa lite extra tillbehör ? Ev temperaturmätningar för glaspaneler?

@Fraggan kommer ta fram längderna har han sagt, sannolikt för flera positioner av PSU.

Färg kommer ni som nämnts tidigare få välja när vi godkänt produktionsexemplaren och visat upp alternativen ordentligt, så ingen stress.

Vad menar du med temperaturmätningar för glaspaneler?

Permalänk
Medlem

@napahlm: SFX finns ju i 600w utförande av Corsair, inte enbart 450w. Varför behöver du mer än så för ITX? Om man behöver mer så absolut kan det krävas ett SFX-L nätaggregat, men ser inte det scenariot i dagens läge.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3581623

Edit: Länk till produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

@napahlm: SFX finns ju i 600w utförande av Corsair, inte enbart 450w. Varför behöver du mer än så för ITX? Om man behöver mer så absolut kan det krävas ett SFX-L nätagreggat, men ser inte det scenariot i dagens läge.

Kommer slå till på två sådana till mina Ghost byggen. Inte en chans att jag pröjsar 2x priset för Silverstones SFX-L nätagg...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Administrativ avgift

@PaChalski: Tänkte om glaspanelerna påverkar värmennivåerna något extremt (Vilket är eventuella ADDONs ni kommer sälja)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

Kommer slå till på två sådana till mina Ghost byggen. Inte en chans att jag pröjsar 2x priset för Silverstones SFX-L nätagg...

Ja silverstones SFX-L på 700w var riktigt dyr, men 500w versionen är bara några 100 kr dyrare än corsairs SF-600 så inte lika fullt så orimlig i pris. Som du säger finns det däremot ingen anledning att betala mer för ett större PSU. Den ger inget i form av funktion eller högre kvalité då corsairs SFX PSUer är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

@napahlm: SFX finns ju i 600w utförande av Corsair, inte enbart 450w. Varför behöver du mer än så för ITX? Om man behöver mer så absolut kan det krävas ett SFX-L nätaggregat, men ser inte det scenariot i dagens läge.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3581623

Edit: Länk till produkt

En bild säger mer än tusen ord?

Om jag, som planen är, köper ett Vega 56/64 eller motsvarande Q2 2018 så ser du att Vega hade maxat ett SF450. SF600 finns ju som alternativ. Men jag gillar ju BeQuiet starkt och efter vad jag har läst, så är detta tystare än Corsair även fast det inte är semipassivt.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Annero:

Är det materialet som utvecklats av folk från Chalmers?
Jag som precis köpte hem en ny noctuakylare

Ser fram emot den vita grillen!

Jag har egentligen sagt för mycket om det här som det är

Den eventuella superkylsren kommer inte finnas tillgänglig på länge. Om allt går smärtfritt (aldrig varit med om att det gör det) så gissar jag att man skulle kunna få ur den till Q4 2018, men innan vi lägger resurser från vår sida på det prjojektet ska Ghost ut och några tillbehör. Partnerbolaget (som utvecklat materialet) kommer dra igång arbetet från deras sida i mars. Vi träffas allihop i början av feb för att diskutera upplägg. Hoppas på Vinnova stöd dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Jag har egentligen sagt för mycket om det här som det är

Den eventuella superkylsren kommer inte finnas tillgänglig på länge. Om allt går smärtfritt (aldrig varit med om att det gör det) så gissar jag att man skulle kunna få ur den till Q4 2018, men innan vi lägger resurser från vår sida på det prjojektet ska Ghost ut och några tillbehör. Partnerbolaget (som utvecklat materialet) kommer dra igång arbetet från deras sida i mars. Vi träffas allihop i början av feb för att diskutera upplägg. Hoppas på Vinnova stöd dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Smärtfritt går det aldrig och med tanke på nytt och oprövat tar det minst 1 års tid.

Men ska bli spännande och se hur dom presterar i praktiken

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av PaChalski:

Maila oss om något är fel, vi har korskört denna kampanj med förra för att identifiera "original backers" och lagt på en extrahatt där annan reward var vald än "original backer"

hello@louqe.com

Var kan man se extrahatten? Är det detta som kan utläsas på raden ”Manual reward adjustment: OB” i mailet som kom i onsdags, eller står det annorlunda för mig som backat dubbla lådor? Antalet hattar som står specat i mailet är samma som antalet lådor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Köörmit:

Var kan man se extrahatten? Är det detta som kan utläsas på raden ”Manual reward adjustment: OB” i mailet som kom i onsdags, eller står det annorlunda för mig som backat dubbla lådor? Antalet hattar som står specat i mailet är samma som antalet lådor.

Skickades från m.sweclockers.com

Svara på mailet så fångar vi dig och alla uppgifter.

Permalänk
Medlem

Hur gick omröstningen på tillbehören på Chassit ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Noctua NM AM4 mounting kit

Hej,

Jag har köpt en Noctua NH L12 kylare till min framtida Ghost S1 som ska monteras på min Ryzen 1700 AM4, så jag fyllde i Noctuas formulär för att få ett NM AM4 mounting kit, som detta: https://www.inet.se/produkt/5320127/noctua-nm-am4-mounting-ki...

Nu råkade jag få två stycken kit skickat från Noctua, så om någon här behöver ett AM4 monteringskit till NH L12 kylaren så har jag ett extra kit över! Finns att hämta i centrala Kungsbacka utanför Göteborg.

*OBS: Kit:et är gratis att beställa från Noctuas hemsida om man kan visa upp kvitto på AM4 hårdvara, vill bara att det extra kitet ska komma till användning av bättre behövande.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Hej,

Jag har köpt en Noctua NH L12 kylare till min framtida Ghost S1 som ska monteras på min Ryzen 1700 AM4, så jag fyllde i Noctuas formulär för att få ett NM AM4 mounting kit, som detta: https://www.inet.se/produkt/5320127/noctua-nm-am4-mounting-ki...

Nu råkade jag få två stycken kit skickat från Noctua, så om någon här behöver ett AM4 monteringskit till NH L12 kylaren så har jag ett extra kit över! Finns att hämta i centrala Kungsbacka utanför Göteborg.

Nu är jag inte med på noterna riktig.
Betalde du för 1 kit men fick 2? I så fall ska du ju så klart informera butiken du köpt ifrån, kommer dom på det sen att du betalat enbart för 1 kit kan du komma bli betalningsskyldig beroende på hur tillmötesgående affären är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu är jag inte med på noterna riktig.
Betalde du för 1 kit men fick 2? I så fall ska du ju så klart informera butiken du köpt ifrån, kommer dom på det sen att du betalat enbart för 1 kit kan du komma bli betalningsskyldig beroende på hur tillmötesgående affären är.

Skickades från m.sweclockers.com

Noctua skickar ut dessa kit kostnadsfritt till kunder om man visar upp kvitto på att man köpt ett moderkort eller processor för socket AM4 tillsammans med en av deras kylare som inte har rätt fästen. Länkade bara till Inet för att det var enkelt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Noctua skickar ut dessa kit kostnadsfritt till kunder om man visar upp kvitto på att man köpt ett moderkort eller processor för socket AM4 tillsammans med en av deras kylare som inte har rätt fästen. Länkade bara till Inet för att det var enkelt.

Jo jag vet, fick en själv på det sättet.
Men jag tolkade det som att affären hade skickat dubbla kit av misstag.
Ber om ursäkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@PaChalski: hej när kan vi förvänta oss lite uppdatering och bilder på den vita?

Silverstone släppte i dagarna ett nytt nätagg som nog hade varit riktigt trevligt i spöket!
https://smallformfactor.net/reviews/silverstone-sx650-g-sx500...

Permalänk

@PaChalski när kan man tidigast få tag i ett case om man missade att backa kickstartern?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||