PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nätkods-mannen Battle(non)sense på Youtube har tagit ännu en titt på PUBG ihop med konkurrenterna Fortnite och H1Z1. Kort och gott är det katastrof, sämre än i Early Access-stadiet. Detta till följd av höga latenser som förstärks av att servrarnas tick rate ibland dyker avsevärt mitt i matchen, vilket kan resultera i latenser på över 1 sekund för skott att registreras etc.

Det känns ju lite sådär... jag är i alla fall nöjd med min speltid under Early Access, men jag hoppas att det kan bli värt att spela för mig igen någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=u0dWDFDUF8s

Moses har uppmärksammat videon https://www.youtube.com/watch?v=j8bvj28hw3g

Varför ska kineser härja runt på nordamerikanska servrar? Synas på nån välbesökt stream?

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag tycker mest det är konstigt att man kan bli one-shottad av en Kar98 även om man har en lvl2 hjälm, lv3 klarar tydligen en hit men lämnar bara typ 10% health. Det är för fan ett gammalt gevär från andra världskriget, inte en chans att det är mer kraft i det än en modern AR. Och sen är jag så dålig på att träffa med det med.

Det är bra mycket mer kraft än en 8mm mauser än dagens 5.56.
Anledningen att de gör svagare patroner nu är att det är lättare att bära mer ammo och mindre rekyl när man skjuter.
Det behövs inte kraftigare ammo helt enkelt.

Permalänk
Entusiast

PUBG är roligt ibland

Permalänk
Medlem

Grymt mycket fuskare senaste veckorna tycker jag. Skjuts det inte genom berg och kullar så har de tagit bort rekylen och sprejar ner en med uzi från 500 meters håll. Rapportera de som fuskar och skapa ärende på https://pubgsupport.zendesk.com/hc/en-us. Ladda upp film om ni har möjlighet också så vi kanske kan bli av med fuskarna.

Permalänk
Medlem

Mycket snack om fuskare på senaste både på twitch och här tycker jag. Är det verkligen så mycket? Kör ni TPP eller FPP och vilken region?

Tror jag har mött en solklar fuskare på mina 4-500 timmar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Mycket snack om fuskare på senaste både på twitch och här tycker jag. Är det verkligen så mycket? Kör ni TPP eller FPP och vilken region?

Tror jag har mött en solklar fuskare på mina 4-500 timmar.

I alla fall senaste veckorna. TPP på EU.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ang fuskare stötte jag och en kamrat på en lirare som sköt ut i tomma intet med en Kar98 och sänkte folk på löpande band igår. Vi satt i en kåk i Gatka medans förövaren sköt från fältet söder om hispan i Georgepol. Då blev man småtrött. Bandade killcam-sekvensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Mycket snack om fuskare på senaste både på twitch och här tycker jag. Är det verkligen så mycket? Kör ni TPP eller FPP och vilken region?

Tror jag har mött en solklar fuskare på mina 4-500 timmar.

Jodå. Det fuskas. Tidigare idag:

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Riktigt trött på detta nu.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ang fuskare stötte jag och en kamrat på en lirare som sköt ut i tomma intet med en Kar98 och sänkte folk på löpande band igår. Vi satt i en kåk i Gatka medans förövaren sköt från fältet söder om hispan i Georgepol. Då blev man småtrött. Bandade killcam-sekvensen.

Skrivet av IuZ:

Jodå. Det fuskas. Tidigare idag:

https://youtu.be/bYM2nhW3OJ8

Rapportera här:
https://pubgsupport.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

Råkade ut för samma sak igår, en snubbe stod ute på ett öppet fält och headshottade alla runtomkring med en Kar98, inklusive mig själv och lillbrorsan typ 500m bort. Jag skickade in videobevisen och sen får man hoppas att de gör något åt saken, riktigt frusterande.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Det med att de skjuter genom kullar hände mig för första gången igår. Det verkar vara ett riktigt dåligt fusk med för killen som sköt mig fick skjuta tre mag med sin Scar-l. Ett annat fusk som jag upptäckt på killcamen är nån typ av aimbot där siktet inte går direkt till målet utan lite hackigt. Det är rätt uppenbart att det är ett fusk då det söker mål där ingenting finns. Två gånger har jag sett det.
Men så överjävligt med fuskare är det ju ändå inte. Jag körde 12 matcher igår och endast två gånger blev jag dödad av uppenbara fuskare. De andra gånger var det vanliga kills eller nätlagg.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det med att de skjuter genom kullar hände mig för första gången igår. Det verkar vara ett riktigt dåligt fusk med för killen som sköt mig fick skjuta tre mag med sin Scar-l. Ett annat fusk som jag upptäckt på killcamen är nån typ av aimbot där siktet inte går direkt till målet utan lite hackigt. Det är rätt uppenbart att det är ett fusk då det söker mål där ingenting finns. Två gånger har jag sett det.
Men så överjävligt med fuskare är det ju ändå inte. Jag körde 12 matcher igår och endast två gånger blev jag dödad av uppenbara fuskare. De andra gånger var det vanliga kills eller nätlagg.

Har själv stött på detta en hel del gånger, vissa tydliga fuskare, men i en del fall så är det killcam som är buggad. En bekant till mig blev dödad av mig och då visade han mig hans killcam eftersom han trodde att jag fuskade. Mitt sikte hoppande runt från position till position på objektet han satt bakom och det såg precis ut som om jag trackade honom.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det med att de skjuter genom kullar hände mig för första gången igår. Det verkar vara ett riktigt dåligt fusk med för killen som sköt mig fick skjuta tre mag med sin Scar-l. Ett annat fusk som jag upptäckt på killcamen är nån typ av aimbot där siktet inte går direkt till målet utan lite hackigt. Det är rätt uppenbart att det är ett fusk då det söker mål där ingenting finns. Två gånger har jag sett det.
Men så överjävligt med fuskare är det ju ändå inte. Jag körde 12 matcher igår och endast två gånger blev jag dödad av uppenbara fuskare. De andra gånger var det vanliga kills eller nätlagg.

Skrivet av Crazy:

Har själv stött på detta en hel del gånger, vissa tydliga fuskare, men i en del fall så är det killcam som är buggad. En bekant till mig blev dödad av mig och då visade han mig hans killcam eftersom han trodde att jag fuskade. Mitt sikte hoppande runt från position till position på objektet han satt bakom och det såg precis ut som om jag trackade honom.

Det är ett fusk jag också råkat ut för, men säkert bara en gång. Såg i Killcam att han sköt en annan, sen tittade han åt sidan och siktet låste sig på mig där borta i fjärran, varpå han sprejade 3-4 skott och inte missade en enda.

Har också blivit skjuten genom en vägg för ett tag sen, men det är nog de enda gångerna jag på riktigt känt att det varit fusk på ett par hundra timmar spelade.

Att Killcam buggar sig sker dock titt som tätt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Digital fyndjägare

Hej... Jag har nyligen köpt PUBG och undrar vilka inställningar man ska köra på för att få bra flyt samt bra grafik.
Tacksam för alla svar... Skicka gärna printscreens på hur det ser ut hos er och hur många FPS ni får ut.

PC'n jag kör detta spel på:
SSD, 16GB RAM 1600MHZ, i7 2700K 4.6GHZ ihop med GTX 1070 i 1440p, Gsync 165Hz.

PS: Är noob men plötsligt hände det... Och vilken känsla asså... WOOOW
Har tagit första plats efter 2a omgången i DUO... igår. Riktigt bra spel.

Undrar också vad man får i PRIS... hann inte med vad man fick... var så lycklig bara.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: Så här har jag det med specs i sign

Edit: Den bilden var visst gammal. Har ökat texture till Ultra och leker lite med Anti aliasing ibland men har den oftast på Very low/Low

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Digital fyndjägare

En annan fråga... hur länge sparas replayen som finns och hur funkar det?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare

@Zippeer: Tack men varför ser min version av spelet helt annorlunda ut... Hur kommer det sej? Och varför kör du nästan allt på lägsta? Ursäkta mej... men jag e verkligen NY i spelet.. LOL

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte stötat på så många fuskare. Kanske beror på att jag har bara spelat i typ en vecka

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: Gammal bild innan 1.0 kom ut så såg det ut som det gör på min bild.

Anledningen till att det mesta är på lägsta är för att spelet är så ruttet optimerat att jag fortfarande dippar ner till 40-50FPS titt som tätt även fast jag har allt förutom Texture och View distance på very low.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Digital fyndjägare

@Zippeer: Jaha okej... tack för infon.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Rapportera här:
https://pubgsupport.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

Råkade ut för samma sak igår, en snubbe stod ute på ett öppet fält och headshottade alla runtomkring med en Kar98, inklusive mig själv och lillbrorsan typ 500m bort. Jag skickade in videobevisen och sen får man hoppas att de gör något åt saken, riktigt frusterande.

Jodå det är självklart rapporterat. Jag har tre öppna ärenden där men det har inte hänt ett skit i nåt av dem.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Skrivet av iknight:

Jag har faktiskt inte stötat på så många fuskare. Kanske beror på att jag har bara spelat i typ en vecka

Dom flesta fuskare verkar ju hålla till på TPP servrarna, så om du spelar FPP så kan det ju bero på det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Dom flesta fuskare verkar ju hålla till på TPP servrarna, så om du spelar FPP så kan det ju bero på det.

huh. jag spelar för det mesta TPP solo.

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Hej... Jag har nyligen köpt PUBG och undrar vilka inställningar man ska köra på för att få bra flyt samt bra grafik.
Tacksam för alla svar... Skicka gärna printscreens på hur det ser ut hos er och hur många FPS ni får ut.

PC'n jag kör detta spel på:
SSD, 16GB RAM 1600MHZ, i7 2700K 4.6GHZ ihop med GTX 1070 i 1440p, Gsync 165Hz.

PS: Är noob men plötsligt hände det... Och vilken känsla asså... WOOOW
Har tagit första plats efter 2a omgången i DUO... igår. Riktigt bra spel.

Undrar också vad man får i PRIS... hann inte med vad man fick... var så lycklig bara.

Jag har high på Anti Aliasing, Post-processing, Texture och Foliage. Det andra är på very low med en 1080p skräm, där jag ligger 95% av matcherna med över 60 fps.
Post-Processing är ett måste om man använder Anti Aliasing för det blir väldigt suddigt annars har jag märkt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

En annan fråga... hur länge sparas replayen som finns och hur funkar det?

Tror det är 20 matcher som sparas.Har inte läst om det finns någon maxtid om man spelar väldigt sällan, men tror inte det. När den 21 matchen sparas försvinner den första, om du inte låst den, då finns den kvar och nr 2 tas bort istället.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Brukar inte gnälla på detta spel utan försöker istället att ta det för vad det är - en liten hatkärlek. Men ikväll tog irritationen sitt pris...

Antar att de flesta av er har stött på buggen när spelet frågar en om man vill fortsätta rundan trots att rundan är över? Den dyker upp så pass jäkla ofta att jag nu mera undermedvetet stänger av den så fort den dyker upp och jag har nu även blivit så pass duktig på att stänga ner den så när jag idag hade startade upp spelet, efter en mid-gamekrasch, så tog det mig ett par sekunder innan jag förstod varför jag inte kunde återansluta mig.

Delvis mitt fel, men om inte skiten var så pass frekvent (läs: icke existerande) hade det aldrig inträffat från första början.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått den buggen sen senaste patchen faktiskt. Lite mer reconnect problem dock.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Det är ett fusk jag också råkat ut för, men säkert bara en gång. Såg i Killcam att han sköt en annan, sen tittade han åt sidan och siktet låste sig på mig där borta i fjärran, varpå han sprejade 3-4 skott och inte missade en enda.

Har också blivit skjuten genom en vägg för ett tag sen, men det är nog de enda gångerna jag på riktigt känt att det varit fusk på ett par hundra timmar spelade.

Att Killcam buggar sig sker dock titt som tätt

Känns ändå som det är svårt att upptäcka aimbot via killcam då killcam är så pass missvisande vad det gäller visning av siktet.

Skrivet av PeterMagnuss0n:

Dom flesta fuskare verkar ju hålla till på TPP servrarna, så om du spelar FPP så kan det ju bero på det.

Min känsla med. Jag har precis passerat 400 spelade timmar (enbart FPP sedan det läget blev aktivt) och har inte ett enda fall där jag klart kan säga fusk och utesluta lagg eller annat. Dessutom verkar de flesta inspelningar på fuskare vara på TPP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Hej... Jag har nyligen köpt PUBG och undrar vilka inställningar man ska köra på för att få bra flyt samt bra grafik.
Tacksam för alla svar... Skicka gärna printscreens på hur det ser ut hos er och hur många FPS ni får ut.

PC'n jag kör detta spel på:
SSD, 16GB RAM 1600MHZ, i7 2700K 4.6GHZ ihop med GTX 1070 i 1440p, Gsync 165Hz.

PS: Är noob men plötsligt hände det... Och vilken känsla asså... WOOOW
Har tagit första plats efter 2a omgången i DUO... igår. Riktigt bra spel.

Undrar också vad man får i PRIS... hann inte med vad man fick... var så lycklig bara.

Efter många timmars mekande har jag kommat fram till att följande inställningar ger bra grafik och fps (80-120fps) med min dator i 1440p.

FOV: 103
Screen Scale 100%
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Low
Shadows: Very Low
Texture: Ultra
Effects: Very Low
Foliage: Ultra
View Distance: Ultra
Motion Blur: Off
V-Sync: Off

Blir väldigt liten skillnad i fps om jag sänker någon inställning.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken