Hur går man tillväga för att reklamera en tv?

Permalänk

Hur går man tillväga för att reklamera en tv?

Om man nu har en defekt tv från t.ex. cdon måste man skicka tillbaka den på samma sätt som man fick den. För om man inte har kvar kartongen blir det någon hemsk möda. har någon någon expertis inom detta?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Avstängd

Man sparar alltid kartongen så länge den är under garanti såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Man sparar alltid kartongen så länge den är under garanti såklart

Skickades från m.sweclockers.com

najs så man måste köra en riktig macgyver på packningen, får se vad philips säger om de har någon annan lösning kanske de kan skicka någon slags packnings kartong för någon summa =/ måste vara ett helvete att bo i en liten lägenhet haha vart ska man ha en 60" kartong någonstans

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RaW D Coy:

Om man nu har en defekt tv från t.ex. cdon måste man skicka tillbaka den på samma sätt som man fick den. För om man inte har kvar kartongen blir det någon hemsk möda. har någon någon expertis inom detta?

Du kontaktar säljaren för att reklamera och hur du sedan ev ska frakta tvn är egentligen en annan sak men säljaren ska i slutänden stå för det vid reklamation och de borde även kunna hjälpas dig med frakten, tvn ska naturligtvis fraktas på ett säkert sätt och en pall kanske är lämpligt om du kastat emballaget och inte kan få tag på nått motsvarande.
För garanti kan nått helt annat gälla och ibland så kan det kanske innebära byte på plats i hemmet och då kan man kanske ta emballaget från den nya tvn för att packa ner den gamla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fördelen med att handla från fysiska butiker, framförallt med tanke på att du finns i Stockholm.
Handlar man grejer på webben "bör" man spara emballage etc för att kunna skicka in smidigt

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

najs så man måste köra en riktig macgyver på packningen, får se vad philips säger om de har någon annan lösning kanske de kan skicka någon slags packnings kartong för någon summa =/ måste vara ett helvete att bo i en liten lägenhet haha vart ska man ha en 60" kartong någonstans

tro det eller ej, men jag har en Philips TV-kartong som jag precis lagt i bilen för att åka o slänga på returen. Köpte en 55" 55PUS7101/12 i våras (2017 alltså) som jag började få problem med ganska snart. En tekniker från Philips var här men kunde inte laga, så han tog med TVn till verkstad direkt, och köpet hävdes. De skulle "eventuellt" hämta kartongen, men gjorde aldrig det. så den har stått i förrådet ett tag, men nu åker den ut.

Finns i Västerås, men du verkar bo i Stockholm och den slängs idag...

Permalänk
Skrivet av Cirap:

tro det eller ej, men jag har en Philips TV-kartong som jag precis lagt i bilen för att åka o slänga på returen. Köpte en 55" 55PUS7101/12 i våras (2017 alltså) som jag började få problem med ganska snart. En tekniker från Philips var här men kunde inte laga, så han tog med TVn till verkstad direkt, och köpet hävdes. De skulle "eventuellt" hämta kartongen, men gjorde aldrig det. så den har stått i förrådet ett tag, men nu åker den ut.

Finns i Västerås, men du verkar bo i Stockholm och den slängs idag...

haha tack ändå! men du sa att det kom en tekniker jag har också en philips tv frågan är om det blir så för mig med? Det vore trevligt

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

pratade med philips och de sa:

"Du har 3 års reklamationsrätt på Philips TV apparater. Du kan försöka kontakta din återförsäljare dock kommer dom nog hänvisa tillbaka till oss. Vi kan dessvärre inte byta ut din TV mot en ny, vi kan istället erbjuda reparation om det visar sig att TV:n inte fungerar som den ska. För att detta ska kunna ske krävs att vi per telefon gör viss felsökning. Kan vi inte lösa problemet per telefon har vi därmed möjlighet att boka in Tv:n för reparation."

verkar kunna göra allt arbete via hemmet, helt grym support iaf. Skönt att de förstår hur otymplig en tv är.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

mycket möjligt att de skickar ut en reparatör. Det de kommer be dig göra är lite basic saker, kolla servicemenyer, självtest osv. Kanske funkar om det är mjukvarufel, men hårdvarufel kommer nog en tekniker. Jag bor i Västerås och det kom en kille från Örebro, så de sitter och kör ganska långa avstånd iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

pratade med philips och de sa:
verkar kunna göra allt arbete via hemmet, helt grym support iaf. Skönt att de förstår hur otymplig en tv är.

Tror det finns en annan på detta forum som skulle säga annat

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490443-philips-ambili...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

måste vara ett helvete att bo i en liten lägenhet haha vart ska man ha en 60" kartong någonstans

Ofta har man då ett källarförråd.

Permalänk
Medlem

Jag har haft många tv apparater.. Men ingen har krånglat som philips.. Nu efter 4 år startar den inte ens... En bra tv när den såldes kostade runt 18lax. Deras midteir typ.. Började bli problem redan smått efter 2år.. Mycke värre efter 3 och död vid 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tror det finns en annan på detta forum som skulle säga annat

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490443-philips-ambili...

ah enda anledning varför jag köpte denna tv var för att det var halva priset på black friday. annars kör jag samsung eller LG.

Skrivet av dannesthlm:

Ofta har man då ett källarförråd.

hehe brukar inte de vara fullproppade med skräp redan vid inflytt

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

ah enda anledning varför jag köpte denna tv var för att det var halva priset på black friday. annars kör jag samsung eller LG.

hehe brukar inte de vara fullproppade med skräp redan vid inflytt

Brukar ligga lite resttapeter och kakel osv enligt egen erfarenhet, fast städar dom innan inte upp i övrigt får man väl klaga.

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Ofta har man då ett källarförråd.

Bor man i en liten lägenhet (som jag) är också förrådet fullt med saker för hemmet, jag slänger ALLA kartonger direkt pga annars hade där varit ett berg av kartonger och hade blivit en hinderbana så fort jag ska hämta tex dassapapper

Visa signatur

CITERA!!!!!