Permalänk
Livsnjutare 😎

Pixel Art - Pennywise (IT) på tavla i trä

Så... remake'n på Stephen King's klassiska "IT" (eller "DET" på svenska..) går för fullt på bio och har nog satt en del kalla kårar i de med clownskräck.

Jag såg filmen för c:a 2 veckor sedan och tyckte den var riktigt bra, skall nog försöka hinna gå och se den snart igen.

Så, utan massa mer dravvel - låt mig presentera Pennywise - The Dancing Clown skapad utav pärlor! Tavlan mäter c:a 60x45cm och innehåller ~10.500 pärlor från märkena Hama, Nabbi och Artkal.

För de som bor i Varberg eller tänkt att gå på bio så finns faktiskt tavlan att beskåda på plats @ Bio Capitol vid biljettinsläppet
http://www.biocapitol.se/

Detta är inte ett sponsrat inlägg på något vis, jag har inte fått betalt för att göra denna tavla eller dylikt - det är endast för privat bruk. Att den hänger på biografen var bara en fråga från mig personligen eftersom filmen går där på "storduken" just nu.

Bryter detta mot några regler, vänligen kontakta mig så tar jag bort detta.

Se övriga gallerier här: http://www.sweclockers.com/medlem/andreas_dock/gallerier

Besök galleriet här

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Tycker framför allt att det är imponerande med all skuggning, många nyanser som ska blandas för att uppnå rätt "djup". Grymt jobbat.

Och btw, känns lite komiskt med bilden med barnen, när man tänker på allt vad "IT" står för, haha.. ironiskt nästan.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jH0Ni:

Riktigt snyggt! Tycker framför allt att det är imponerande med all skuggning, många nyanser som ska blandas för att uppnå rätt "djup". Grymt jobbat.

Och btw, känns lite komiskt med bilden med barnen, när man tänker på allt vad "IT" står för, haha.. ironiskt nästan.

Tusen tack!, det värmer
Jo, jobbade en hel del med skuggningen/djupet i den här, allting på frihand - ville liksom slipa mina egna kunskaper!

Haha, jo det blev lite komiskt med barnen där... Men samtidigt är det inte fel med tanke på vad DET står för som du säger.
Mest var det dock för att visa hur hur stor tavlan faktiskt är, en bild på lite pärlplattor säger bara så mycket.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En klar fem-poängare. Redigt snyggt och riktigt bra jobbat!
Blir lite smått sugen på att se filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av davvarn:

En klar fem-poängare. Redigt snyggt och riktigt bra jobbat!
Blir lite smått sugen på att se filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Ja för tusan, se den!, riktigt bra.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kanske inte var så förtjust i Det men garanterad 5a

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Helt off topic.
Brukar du kolla hur många olika nyanser av färger du använder då du gör något som detta? Då menar jag inte samma färgnyans inom samma färg. Ska man mäta dem med utrustning skulle nog ingen vara samma.

Rec, något av de gamla klassikerna fast göra det så det ser it som om det var gjort i CGA. Så väldigt få färger. Bakgrunden behövs kanske inte mer än som kontrast runt bilden. CGA kanske är fel men funderade på en commander of keen. Tog denna som exempel men tror du kan hitta roligare. http://www.shikadi.net/wiki/keen/images/thumb/1/16/KeenUpClos...

Edit:
tänkte mer på denna. https://i.ytimg.com/vi/lACCJZow2sw/hqdefault.jpg fast man behöver ju inte ha alt runt med.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Stiligt!

JAG blev i varjefall "tvungen" att ta en sväng förbi Capitol häromveckan för att beskåda härligheten i all sin prakt

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon257891:

Stiligt!

JAG blev i varjefall "tvungen" att ta en sväng förbi Capitol häromveckan för att beskåda härligheten i all sin prakt

Nämen!, va kul att höra! Jag var på Capitol häromdagen (såg filmen igen... tyckte faktiskt den var riktigt bra!)

Det kommer mest troligt en eller andra skapelser framöver, min plan är åtminstone något för kommande Star Wars - The Last Jedi...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av hACmAn:

Rec, något av de gamla klassikerna fast göra det så det ser it som om det var gjort i CGA. Så väldigt få färger. Bakgrunden behövs kanske inte mer än som kontrast runt bilden. CGA kanske är fel men funderade på en commander of keen.

Nu har jag ju tillgång till 160+ olika färger att jobba med då jag blandar 3 märken på pärlor för tillfället, Hama, Artkal och PhotoPearls/Nabbi. Om man bara kör Hama (som helt klart är lättast att få tag på - alla BR Leksaker & Lekia/Panduro butikerna har dem) så hade din idé med CGA grafik varit något! Det ger ju inlevelsen utav att man får ett djup i bilden, trots väldigt begränsad palett.

Normalt sett ligger jag runt 20-30 färger i en sprite, men visst kan man gå över det med.
Men det är en frihet att ha typ 10-12+ olika blå'a nyanser tex. istället för Hama = 2-3st.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:
Friheten förstår jag.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Coolt, såg denna i Fredags på Bio Capitol när jag såg Jigsaw. Och nu ser jag den här

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av downup:

Coolt, såg denna i Fredags på Bio Capitol när jag såg Jigsaw. Och nu ser jag den här

Fräckt!

Vad tyckte du om Jigsaw ?, jag har inte sett den ännu men funderar på om det är värt att se den på bio ?
Eller är det 2h waste of life-time ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vilken variant av Artkal använder du? Finns ju både S och R serien och jag lyckas inte googla fram vilken som fungerar bäst med Nabbi.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Eftersom jag är ett stort "saw" fan så tycker jag den var värd bio besöket. Men den var väl kanske inte ett mästerverk Håller med IMDB på 6/10

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TheSlicker:

Vilken variant av Artkal använder du? Finns ju både S och R serien och jag lyckas inte googla fram vilken som fungerar bäst med Nabbi.

Jag använder S -serien från Artkal och blandar lite med både Nabbi och Hama.
Fungerar bra om man, som jag, bara stryker ena sidan - stryker man båda, eller "hård strykning", alltså pixelmönster så kan det bli problem då de har olika smältgrader, speciellt hama som smälter mycket tidigare än Nabbi...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det vore kul om du länkade de produkter du har använt i ditt projekt.
Och då menar jag rubbet som du kan komma på.

Och sedan funderar jag på göra någon egen variant. Men använder du dig av något program eller liknande, eller bara Photoshop och göra om bilden till lämplig storlek ? Eller finns det något program som är ämnad för detta.

Och sedan när du väl lägger pärlorna, har du något system för detta, eller är det samma princip Photoshop och bara Zooma in mycket?

Nyfiken.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TheWolfbane:

Det vore kul om du länkade de produkter du har använt i ditt projekt.
Och då menar jag rubbet som du kan komma på.

Och sedan funderar jag på göra någon egen variant. Men använder du dig av något program eller liknande, eller bara Photoshop och göra om bilden till lämplig storlek ? Eller finns det något program som är ämnad för detta.

Och sedan när du väl lägger pärlorna, har du något system för detta, eller är det samma princip Photoshop och bara Zooma in mycket?

Nyfiken.

Kolla min kommentar under Stormtrooper -galleriet vart jag köper pärlor och tillbehör etc.

Jag kör mestadels photoshop och bara räknar pixlar, men har även lite script och sådär som gör om till excel och sedan finns det även hemsidor som konverterar bilder till pärl/pixel mönster att följa. Hiking Dave är ett sådant exempel.

Men finns ingen "lätt väg" till detta, det tar tid och det skall det göra - det är en form utav sinnesavkoppling

Lycka till med egna projekt!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •