Blogg i Wordpress visar inte hela inlägg

Permalänk
Mattecoach

Blogg i Wordpress visar inte hela inlägg

Hej,

Jag har startat en Wordpress-blogg. Allt verkar fungera bra, förutom att startsidan vägrar visa hela inlägg. Jag har ändrat "Inställningar -> Läsa -> Visa inlägg som: Hel text". Väljer jag t.ex. att inläggen ska ligga under "www.example.com/home" så ser det rätt ut när jag går in på Home, men startsidan visar bara sammanfattningar. Byter jag sen startsida till "www.example.com/home" så ser det fortfarande likadant ut, nu fungerar det inte att visa hela inlägg i Home heller. När jag testade detta fick jag också någon slags krasch, databasen pekade helt plötsligt på fel adress (t.ex. när man försökte gå in på admin så försökte sidan vidarebefordra mig till "www.example.com/home/wp-admin").

Jag har testat att sätta startsidan till både en statisk sida (då "Home") och att visa mina senaste inlägg, men det blir bara sammanfattningar ändå.

Som ni kanske misstänker är jag total nybörjare, all hjälp uppskattas mycket!

Temat jag använder heter "Fooding", har sökt för att försöka hitta om det helt enkelt inte går att få som jag vill med det temat, men har inte hittat något. Tycker att det i värsta fall borde vara att manuellt redigera någon CSS- eller PHP-fil.
Inga plugins installerade. Hostar genom One.com.

Tack på förhand!

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Kolla temats inställningar. Många teman inför egna regler för "excerpt" som det heter.
Du hittar temats inställningar antingen under

Utseende > temats namn
eller
> utseende > anpassa.

Min fråga är: Varför? Skrev en egen excerpt (sammanfattning) av inlägget, annars kommer startsidan visa kolumner lång som avståndet till månen. Ingen vill se sånt.

När du är inne i att skriva ett inlägg så kan du klicka längst upp till höger, på "panelinställningar". Klicka i "utdrag".
Då ska utdrag/excerpt komma i en liten ruta under där du skriver inlägget. Där kan du göra dina egna sammanfattningar av blogginlägget som kommer visas på startsidan.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Är det på motsvarande "demo" sidan du vill att hela texten ska synas?
https://sv.wordpress.org/themes/fooding/

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Mattecoach

Tack för svaren!

Skrivet av Florrpan:

Kolla temats inställningar. Många teman inför egna regler för "excerpt" som det heter.
Du hittar temats inställningar antingen under

Utseende > temats namn
eller
> utseende > anpassa.

Min fråga är: Varför? Skrev en egen excerpt (sammanfattning) av inlägget, annars kommer startsidan visa kolumner lång som avståndet till månen. Ingen vill se sånt.

När du är inne i att skriva ett inlägg så kan du klicka längst upp till höger, på "panelinställningar". Klicka i "utdrag".
Då ska utdrag/excerpt komma i en liten ruta under där du skriver inlägget. Där kan du göra dina egna sammanfattningar av blogginlägget som kommer visas på startsidan.

Jag har varit inne där och kollat, men hittar helt enkelt inte för det. Jag kan välja mellan tre olika layouter på startsidan som i princip bara flyttar runt inläggen i en eller två kolumner, och sen kan jag välja mellan att ha en statisk startsida eller att den ska visa de senaste inläggen. Får ingen ordning på det hur jag än testar runt.

Inläggen jag skriver är inte så långa, skulle någon inte vilja läsa något av dem kommer de att använda sig av kategorierna.

Skrivet av Lolpold:

Är det på motsvarande "demo" sidan du vill att hela texten ska synas?
https://sv.wordpress.org/themes/fooding/

Precis!

Permalänk
Mattecoach

Ingen vis man tillgänglig?

Har kollat en del, men fortfarande inte hittat något svar för att få det som jag vill.

Permalänk
Mattecoach

Uppdatering:

Jag lyckades inte hitta någon lösning. Jag spenderade någon timma på google, men blev inte särskilt mycket visare av det, och det slutade med att jag bytta tema.

Permalänk
Medlem

Vilket tema bytte du till?

Jag har liknande problem och söker efter ett tema som visar hela blogginlägget inkl bilder, istället för enbart starten utan bilder.
Vilket tema klarar av detta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti