Permalänk
Medlem

DxRacer Gorilla King Size for men.

Den har jag

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

33 år, överviktig, 0 motion eller träning, aldrig suttit som man ska i en stol, mycket halvliggande osv. Satt 10-15h om dagen i flera år. Noll rygg problem....

Sitta som en pinne i en Kinnarps är crap. Halv ligga i en bred stol är goast.

Inte heller haft några musarmsproblem osv, samma där aldrig brytt mig om rätt sätt för undvika sådant.

Ironiskt nog så känner jag flera som är precis som du (baserat på din beskrivning) och samtidigt är bland de friskaste personer jag känner. Orättvist

Permalänk
Medlem

24h Kab 4 Premium läder med allt extra lull.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Vad är det för högtalare du har på skrivbordet?
Lite nyfiken på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

24h Kab 4 Premium läder med allt extra lull.

https://i.imgur.com/mBhIksL.jpg

Den har jag funderat på men är lite osäker på hur den står sig mot deras Executive stol. Är du nöjd med den? Plus och minus? Verkar ju kosta en slant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Den har jag funderat på men är lite osäker på hur den står sig mot deras Executive stol. Är du nöjd med den? Plus och minus? Verkar ju kosta en slant...

Jag är nöjd med min, bara haft den en dryg månad dock ja dom kostar ju en del :S.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Jag är nöjd med min, bara haft den en dryg månad dock ja dom kostar ju en del :S.

Vad fick du betala? Fått för mig att dom kostar kring 20 papp inkl moms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sitta som en pinne i en Kinnarps är crap. Halv ligga i en bred stol är goast.

Halvligga är just det man kan i en Kinnarps! Eller sitta rätt upp. Den stödjer båda lägena (6000-modellen eller uppåt)
Men naturligtvis är alla skapta olika, så det som funkar för mig funkar kanske inte för alla.
28 år i Kinnarps so far för mig i vart fall, och som sagt sen igår även hemma för 450 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Halvligga är just det man kan i en Kinnarps! Eller sitta rätt upp. Den stödjer båda lägena (6000-modellen eller uppåt)
Men naturligtvis är alla skapta olika, så det som funkar för mig funkar kanske inte för alla.
28 år i Kinnarps so far för mig i vart fall, och som sagt sen igår även hemma för 450 kr.

Jag har nog för stor röv antar jag, sätet på kinnarps stolar är så sjukt litet jämfört med låt säga Ikea Markus som är mycket bredare och nog lite djupare.
Har ju min Kinnarps freefloat 6000 också men tycker sitsen är så liten

Om man jämför dom bredvid så ser man rätt tydligt

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8000 Synchrone, kommer troligtvis byta då jag inte sitter speciellt bra i den.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Ikea Markus kör jag och är otroligt nöjd med komforten och kvaliten.
Speciellt svankstödet som passar min rygg perfekt.
Har haft den i några år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X, RTX 4090

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal Sverigestolen som jag fick från farsans jobb.. den "knarrade" så då skulle en stol för 20 papp skrotas. Har säkert haft den i över 15 år nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Jag har en gammal Mercado Medic stol, ganska lik denna på bild, fast mycket äldre modell, samt anpassningsbar i flera olika ställen. Den har helt mystiskt dökt upp hemma ca 25 år sedan, jag har använt den i ca 15 nu. Har aldrig använt en mer komfortabel och ergonomisk stol. Den har också hjälpt mig med ryggproblem som jag hade förr. Enda negativa är att läderarmstöden är nu slitna och måste snart fixas till.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem

@Wasp: Nu fick jag lite IT relaterad PTSD av din bild. Bra lösning i övrigt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

@wasprocker: Nu fick jag lite IT relaterad PTSD av din bild. Bra lösning i övrigt annars.

https://preview.ibb.co/mPJnR6/aaaaaaahhhh.jpg

haha åh nej XD Hjälper det om jag säger att det endast är 12v matning?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Hej!
Har en kräsen sambo och en "obekväm" stol. Provsatt en dxracer på chilli och dagdrömmer numera om den, en hel del om bara ryggkudden också. Men.. problemet med den kräsna sambon är att inget som liknar en dxracer kommer in i lägenheten.

Mina frågor till er: Vad sitter ni på? Omdöme/komfort? Pris? Ser ut som en "sportstol"?

Kanske kan bilda ett uppfattning om vad man kan köra som substitut!

jag kör denna ergonomiska stolen https://www.varierfurniture.com/en_se/explore-our-chairs/knee...

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Vad är det för högtalare du har på skrivbordet?
Lite nyfiken på dem

QUAD 12L heter dem, jag har även 11L som är lite mindre. Inhandlade 2003, så vet inte om de finns att få tag på idag. Men de var, på den tiden, väldigt populära och fick högsta betyg i många tester.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

En sån här rackebajsare!
Köpte den hos ergoff.se, heter Ergohuman Mesh, jäkligt nice då det inte blir så mycket rövasvett. Dyr som fasen, men man är väl IT-konsult, så det drabbar ju ingen fattig.
https://www.ergoff.se/2000-large_default/ergohuman-mesh-kontorsstol.jpg

Den har jag kikat på! Verkar sällsynt med mesh att sitta på, men det ä väl pga hållbarheten? Skulle älska att ha lite vädring där på sommaren...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Har haft IKEA Markus i 5+ år, men tröttnade på den rejält och jag sitter inte bekvämt i den längre, får lite ryggont. Så jag köpte hem en DXRacer Racing Pro som inte ska bli monterad förrän jag flyttat till nya lägenheten den 1/3

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Sitter på denna och är nöjd. Njuter varje gång av läderlukten.
https://www.ak-racing.com.au/media/catalog/product/cache/1/im...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Sitter på denna och är nöjd. Njuter varje gång av läderlukten.
https://www.ak-racing.com.au/media/catalog/product/cache/1/im...

Hoppas du har Deluxe-varianten då

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Den har jag kikat på! Verkar sällsynt med mesh att sitta på, men det ä väl pga hållbarheten? Skulle älska att ha lite vädring där på sommaren...

Den kan ju upplevas som att den inte är lika mjuk som en med skumgummi i, eftersom den har ett "fjädrande" beteende snarare än att sjunka ihop som skumgummi gör. Men jag tycker den är bekväm, kan sitta mycket längre utan att få besvär än i min gamla ikea markus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Sitter på denna och är nöjd. Njuter varje gång av läderlukten.
https://www.ak-racing.com.au/media/catalog/product/cache/1/im...

Hur lång är du? Svårt att se vilken längd ryggen är anpassad för, för en som mig på korta 174cm så hamnar jag ofta under själva nackstödet om man inte sitter spikrakt.

Lite dyr för vara AKracing som annars man tänker på billigare dx racer typ. Men den ser go ut med dynan också, inga mega vingar osv på sidorna.

Köpte du den blint eller hittade du någonstans att provsitta den innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hur lång är du? Svårt att se vilken längd ryggen är anpassad för, för en som mig på korta 174cm så hamnar jag ofta under själva nackstödet om man inte sitter spikrakt.

Lite dyr för vara AKracing som annars man tänker på billigare dx racer typ. Men den ser go ut med dynan också, inga mega vingar osv på sidorna.

Köpte du den blint eller hittade du någonstans att provsitta den innan?

Jag är 184 cm lång och tror att du kanske skulle hamna under nackstödet, hm.
Nej, denna fanns inte att prova någonstans utan jag fick läsa mig till specs och ta en chansning. Det jag var ute efter var bred sittdyna och rejäl stoppning vilket jag fick.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Missa inte Maxnomic, tycker uppriktigt deras stolar är skönare än Kinnarps och jag har lyckligt haft min 'Maxnomic Leader' i ca.2 år nu.
https://www.needforseat.de/en/shop-maxnomic-basics/office-com...

Vet du om det finns någon svensk återförsäljare eller måste man gå via deras tyska sida och beställa därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Vet du om det finns någon svensk återförsäljare eller måste man gå via deras tyska sida och beställa därifrån?

Nej, tyvärr verkar det inte finnas - eller åtminstone fanns det inte - någon svensk återförsäljare men jag har suttit som en gud på min stol i två år. Jag beställde min "Maxnomic Leader" från den sidan, det gick hur fint som helst och jag hade inga som helst problem att vare sig beställa, få hem eller att montera den. Manualen föreslog att man ska vara två, men jag byggde min väldigt nätt själv.

Jag förstår att den avlägsna hemsidan avskräcker litet, men jag kan verkligen helhjärtat rekommendera dem. Löjlig sak att säga men det är en helt fantastisk stol. Det är något mer, det är en sorts uppväckelse: hur otroligt bra man kan sitta.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

@nanananaBatman: Ok, misstänkte det för jag har letat överallt
Ok, tack för din feedback. Jag har hört från flera håll att de ska vara överlägsna om man jämför med AK eller DX exempelvis.
Ja precis min tanke, hemsidan såg lite "shady" ut.

Jag är sugen på COMMANDER S III Länk. Där man även kan ha den stora varianten av gasfjärdern eftersom jag är lång samt som den inte ser ut som en gaming stol.

Blir nog att beställa en sådan när man har råd! Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

@nanananaBatman: Ok, misstänkte det för jag har letat överallt
Ok, tack för din feedback. Jag har hört från flera håll att de ska vara överlägsna om man jämför med AK eller DX exempelvis.
Ja precis min tanke, hemsidan såg lite "shady" ut.

Jag är sugen på COMMANDER S III Länk. Där man även kan ha den stora varianten av gasfjärdern eftersom jag är lång samt som den inte ser ut som en gaming stol.

Blir nog att beställa en sådan när man har råd! Tack återigen!

En vän prövade min 'Leader' och blev helt såld, så han sökte sig till deras sida och föll också för 'Commander'-modellen. Han är väldigt nöjd med sin stol och jag törs lova att du blir nöjd du med, vilken du än väljer. Bara du har en inom 'Office Comfort'-urvalet.

Eftersom 'Office Comfort' nog fortfarande är de enda modellerna som har reglerbart 'lumbar support' så jag tycker inte du ska ha nåt annat (den lilla ratten som sitter på stolsryggens högra sida hjälper att kunna ställa in perfekt passform mot din egen ryggrad). Stolarna i sig är ju väldigt toleranta, de har gott om rygg- och nackhöjd så du kan nästan vara hur lång som helst. Den längre hydralbasen är ju framförallt skönt om du har långa ben. För om man omvänt är väldigt kort så sitter man bara och dinglar med benen på en längre hydralbas. Så, är du lång är det praktiskt att kunna åka upp en bit. Jag är så obeskrivligt glad över min stol så det nästan är löjligt. Jag har upplevt det som ett så fantastiskt köp att jag flera gånger efter dess övervägt att köpa en till, fast att jag alltså varken har behovet eller platsen för det

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

@nanananaBatman: Låter ju jäkligt lovande! Tack för informationen, uppskattas. Blir som sagt att beställa en sådan så fort man har råd

Permalänk
Medlem

Någon som har provat denna Neuechair från Secretlab?

https://neuechair.com/products/neuechair#silver