Köpa mobil från Amazon?

Permalänk

Köpa mobil från Amazon?

Vad kan jag råka ut för, om jag köper en mobil med 12 månaders garanti från en kinesisk eller koreansk säljare på amazon.co.uk?

Dessa är de som verkar ha de bästa erbjudandena just nu.

Kan någon döda dessa rykten?

1) (Syd, då) koreanska logotyper på Samsung-telefoner och jag vill inte roota telefonen för att bli av med det utan jag vill kunna factory resetta telefonen till Samsungs 7.0 Nougat pga vissa finesser jag behöver.

2) Telefonen stödjer inte svenska operatörer/svenska telefonnr.

Jag antar att jag frågar om den internationella versionen av en telefon verkligen är internationell. I Samsungs fall slutar väl den modellen med F har jag för mig. Men även om en som slutar med nåt annat kan göras internationell. Om en telefon är en telefon, så att säga.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på dina frågor men en annan sak att tänka på är att vissa av de billigare telefonerna endast har stöd för 2G och då kan du t.ex. inte använda Tre som operatör för de har endast 3G som minst.

Permalänk

En telefon från 2016 som Samsung S7 har väl knappast det problemet dock?😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Alla Googles tjänster är blockerade i Kina, så Android-mobiler som säljs på den kinesiska marknaden sägs säljas utan Googles program förinstallerade. I och för sig kanske man ändå kan installera Google Play och sådant på något sätt om man skulle vilja.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Xiaomi och dom är det inga problem med. Varken nät eller app.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Skrivet av Kommenterande:

Alla Googles tjänster är blockerade i Kina, så Android-mobiler som säljs på den kinesiska marknaden sägs säljas utan Googles program förinstallerade. I och för sig kanske man ändå kan installera Google Play och sådant på något sätt om man skulle vilja.

Korea!=Kina. Dessutom säljs alla dessa på den engelska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Alla Googles tjänster är blockerade i Kina, så Android-mobiler som säljs på den kinesiska marknaden sägs säljas utan Googles program förinstallerade. I och för sig kanske man ändå kan installera Google Play och sådant på något sätt om man skulle vilja.

Vill man köpa en kinesisk telefon direkt från Asien är det ju bara att köpa Hongkong-versionen. Här lät det som han ville köpa Samsung, varför inte köpa den internationella versionen? Amazon i Europa säljer själva Samsungs telefoner. Ingen aning varför han vill vända sig till säljare i Kina eller Korea, ser inte att de skulle vara billigare eller ha några unika Samsungprylar. Finns inte tillräckligt med information för att ge något svar funderingar han kan ha där.

Permalänk
Skrivet av HolyFather:

Korea!=Kina. Dessutom säljs alla dessa på den engelska marknaden.

Det stod "kinesisk eller koreansk säljare", så jag antog att valet stod mellan säljare i olika länder. Detta är förstås bara ett problem om man väljer det förstnämnda.