Samsung xcover 3 SM-G389F Problem med åtkomst

Permalänk

Samsung xcover 3 SM-G389F Problem med åtkomst

Tja.

Det var ett tag sedan man vart här.

Iaf Jag har en samsung xcover 3 SM-G389F som jobbtele och råkade ha sönder den.
Jag har en likadan som jag nu försöker sätta i bruk. Den har varit använd och kopplad till Google sedan tidigare.
Jag har gjort en hårdvarureset och tagit bort cache mm.
Dvs Power down. Home och Power button.

När jag väljer språk (Svenska)och går vidare till wifi menyn där jag väljer mitt trådlösa nätverk.
Får en fråga att Google ska kontrollera aktivitet på enheten för att identifiera säkerhetsproblem mm. Väljer Godkänn på den posten

Därefter godkänner avtalet så vill den att jag ska göra.
Den rabblar snabbt igenom lite "programvaruuppdateringar mm"

Efter detta så kommer jag till att jag ska verifiera mitt konto.
Jag har ett Google konto sedan tidigare som jag har för mig att jag har kopplat till min andra telefon (ej fungerande).

Jag har valalternativet Epost eller Mobilnummer.
Jag knapprar in min Epost och lösen. Har även testat telefon nr och lösenord till eposten.

Men Nu fastnar jag i att den vill " Logga in med ett av ägarkontorna på enheten".
Och jag är tillbaka på ruta ett igen.

Hur gör jag för att komma vidare?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Tja.

Det var ett tag sedan man vart här.

Iaf Jag har en samsung xcover 3 SM-G389F som jobbtele och råkade ha sönder den.
Jag har en likadan som jag nu försöker sätta i bruk. Den har varit använd och kopplad till Google sedan tidigare.
Jag har gjort en hårdvarureset och tagit bort cache mm.
Dvs Power down. Home och Power button.

När jag väljer språk (Svenska)och går vidare till wifi menyn där jag väljer mitt trådlösa nätverk.
Får en fråga att Google ska kontrollera aktivitet på enheten för att identifiera säkerhetsproblem mm. Väljer Godkänn på den posten

Därefter godkänner avtalet så vill den att jag ska göra.
Den rabblar snabbt igenom lite "programvaruuppdateringar mm"

Efter detta så kommer jag till att jag ska verifiera mitt konto.
Jag har ett Google konto sedan tidigare som jag har för mig att jag har kopplat till min andra telefon (ej fungerande).

Jag har valalternativet Epost eller Mobilnummer.
Jag knapprar in min Epost och lösen. Har även testat telefon nr och lösenord till eposten.

Men Nu fastnar jag i att den vill " Logga in med ett av ägarkontorna på enheten".
Och jag är tillbaka på ruta ett igen.

Hur gör jag för att komma vidare?

Ingen aning om version på mobilen men förut så kunde man väl bara göra en factory reset om man hittade en mobil och lägga till sitt konto och på så sätt ha en mobil om nu inte ägaren spärrat imei osv.

Sen kom det i någon version att om du gjorde en factory reset så är man tvungen att skriva sitt googlelösenord för att gå vidare i setupen.
Tex du ska sälja en mobil, kör en factory reset och säljer. Den som köpt den startar telefonen och blir frågad om lösenordet till googlekontot. Detta är alltså ditt googlekonto, och det betyder inte att kontot kommer läggas till utan bara för att gå vidare i setupen.

Går man in i inställningar-konto och tar bort kontot innan man gör en factory reset så behövs inte lösenord för att gå vidare i setupen.

Så ditt problem är väl löst genom att ange lösenordet till det googlekontot som var inlagt på mobilen. Om det var ditt borde du kunna lösenordet.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Ingen aning om version på mobilen men förut så kunde man väl bara göra en factory reset om man hittade en mobil och lägga till sitt konto och på så sätt ha en mobil om nu inte ägaren spärrat imei osv.

Sen kom det i någon version att om du gjorde en factory reset så är man tvungen att skriva sitt googlelösenord för att gå vidare i setupen.
Tex du ska sälja en mobil, kör en factory reset och säljer. Den som köpt den startar telefonen och blir frågad om lösenordet till googlekontot. Detta är alltså ditt googlekonto, och det betyder inte att kontot kommer läggas till utan bara för att gå vidare i setupen.

Går man in i inställningar-konto och tar bort kontot innan man gör en factory reset så behövs inte lösenord för att gå vidare i setupen.

Så ditt problem är väl löst genom att ange lösenordet till det googlekontot som var inlagt på mobilen. Om det var ditt borde du kunna lösenordet.

Tackar!

Lite det jag misstänkte då.
Jag får snällt fråga tidigare person om jag kan få lösenordet eller om han kan ta och låsa upp den möjligtvis så kanske man kan starta den med det gamla lösenordet och sedan göra som du säger att man tar bort kontot och sedan lägger till ett nytt.

Visa signatur

I am Extrazz.