Kör klassikern Winamp i webbläsaren

Permalänk
Medlem

Saknar gamla tiderna när man använde Napster, Kazaa, Limewire för att hämta och dela filer. På den tiden som trojanerna fanns i var och varannan burk ^^

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Winamp, it really whips the llamas ass

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gått ifrån Winamp och det är efter drivisar, det första som installeras på datorn.
Jag kör Versionen 5.35 och byter skins ibland mellan Cassicamp 1, 2 och 3, KMS 1.04 skin och Winamp modern skin med blueberry och opacity på 80%.
Kan inte tänka mig att installera en annan spelare då den är trevlig att titta på, bra att använda och har en massa inställningar och funktioner jag gillar

Förutom ett helt drös med skins, har jag aldrig använt plug ins.
Då jag aldrig streamar musik, är Winamp den optimala lösningen för mig.
Dock tycker jag att AIMP ser lovande ut ochså. Det använder jag med Wine under OS X.
Så för mig är Winamp i Browsern varken nostalgi eller något jag behöver titta på.

Intressant och rolig är, att grannens dotter är ibland hemma hos mig och gör läxor tills föräldrarna kommer hem från skiftjobbet, och hon såg Winamp öppet när jag spelade musik. Hon tyckte det var ett fint program och frågade om det är en konkurrent till Spotify som kommit ny.
Nu kör hon Winamp ochså hemma på datorn och samlar på mp3 låtar.
Roligt att se att många fler verkar använda Winamp fortfarande och kör med egna lokala samlingar.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande Winamp.

Gammal retro P3 maskin.
https://www.sweclockers.com/medlem/pa1983/gallerier
Kör det även på min Retro C3 som är permanent ansluten med switch till skärm/tangentbord mm.

Vill bestämt minnas att 2.50 versionen var freeware, alltså inte shareware därför jag kör den.

Vet ej om den fungerar I windows 10 men vill man prova så varför inte.

Bara googla efter winamp 2.50

Förr i tiden körde jag XMMS i linux, såg ut och betedde sig som Winamp. Tyvärr abandonware i dag.
Audacious till *Nix system har klassiskt XMMS skin så påminner om winamp och kan skinnas om också.

Audacious som jag har det i dag, körs på min Gentoo Linux burk med i7 3930K, 32Gb ram osv. Winamp skin så klart
Enkelheten med Winamp och dess kloner är oslagbar.

Permalänk
Medlem

Är ju bara att tanka hem hederliga 2.43, bästa versionen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Efter kört en del varierande musik program med och fastnat för MusicBee (https://getmusicbee.com/) som har alla utom funktioner jag önskar (utom möjlighet att strömma Spotify/Gmusic/etc med programmets gränssnitt & funktioner men utvecklaren hade mycket god förklaring sammanfattat till "de betalar mig inte och vill inte ge gratis reklam för något och det är komplicerat och tidskrävande") Men jösses vilken uppgradering över allt Microsoft kör med samma gäller att köra Nomacs vs MS Photoviewer...

Permalänk

@pa1983:

Skrivet av pa1983:

Jag kör fortfarande Winamp.

KAN INTE TÄNKA MIG NÅGOT ANNAT.

och det ska vara den härliga gröna texten....
himlen är blå, musikspelaren är grön....helt enkelt

Permalänk
Medlem

Winamp 5.66 med Modern skin och Classic Tema.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Använder också fortfarande Winamp. Har ju alla gamla hårdrocksskivor på mp3 filer bl.a. 5.66 med Modern skin.

Permalänk
Medlem

Som så många andra här kör jag fortfarande Winamp, kanske är lat och gammalmodig, men det är den musikspelare som jag kommer bäst överens med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lozz:

Som så många andra här kör jag fortfarande Winamp, kanske är lat och gammalmodig, men det är den musikspelare som jag kommer bäst överens med.

Det är okej att vara gammalmodig Nyare är inte alltid bättre och när det är då hittar man nya favoriter som blir klassiker en dag.

Permalänk

Övergick till Qmmp ett tag efter att jag började använda Linux, minns inte varför jag slutade köra Winamp i Wine dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Övergick till Qmmp ett tag efter att jag började använda Linux, minns inte varför jag slutade köra Winamp i Wine dock...

Audacious i klassiskt XMMS läge med Winamp skin.
https://www.gnome-look.org/content/show.php/Winamp+Classic+sk...

Problemet löst.

Permalänk

Jag var kanske lite snabb, Winamp används ibland, man klarar sig inte utan. Retronörd som man är ....

Men Winyl är svårslagen, med 40.000+ låtar på min NAS är det inte många spelare som överlever.
Det enda den "saknar" är statistik över låtar och album.
Leve Winamp ....

Permalänk
Medlem

Sumeamp är ett fint skin:

Permalänk
Medlem

Jag hittade nån spelare/library som kunde köra OGG och massa andra fräsiga "moderna" filtyper runt 2003, var nåt hemmasnickrat freeware och minns tyvärr inte vad det hette nu :c
Men det använde jag fram tills att spotify kom ut i full styrka efter beta-test (för då kunde man iaf fortfarande drag-droppa mp3 filer till sina playlists.. till skillnad från nu >_>)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Audacious i klassiskt XMMS läge med Winamp skin.
https://www.gnome-look.org/content/show.php/Winamp+Classic+sk...

Problemet löst.

Japp kör med Audacious i "winamp läge" jag med.

Använder den både på Windows och Linuxburken.

Skulle vilja ha den till Mac Os med.

Hur som helst coolt att kunna köra Winamp i en Browser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Japp kör med Audacious i "winamp läge" jag med.

Använder den både på Windows och Linuxburken.

Skulle vilja ha den till Mac Os med.

Hur som helst coolt att kunna köra Winamp i en Browser.

Finns den inte till OS X? Borde väl gå att kompilera annars är ju ändå Nix system.

Slutade med Mac efter dom övergav PPC då det bar är en PC med en apple logga på nu men då körde jag en X server i OS X och sedan debians paketsystem apt-get.

Mins inte hur man gör men man kan ju som sagt köra mycket mjukvara avsett för Linux och BSD bland annat på OS X om man moddar OS X lite.

Problemet för mig blev dock att jag tillslut körde Linux istället då jag använde fler program den vägen än vad det fans användbara program till OS X.

Permalänk
Medlem

Körde alltid Winamp fram till något år sedan när jag blev trött på att lägga in mina mp3or manuellt till mobilen. Hittade MediaMonkey som jag ställt in så att den synkar musik & spellistor och allt till mobilen. Dock tyckte jag Winamp som musikspelare var bättre helt klart.

Har inte hittat någon perfekt lösning än, när det för det mesta är lokala filer som spelas.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Eftersom mina "lokala" filer är på en server kör jag miniDLNA som funkar med hemmabion, nätverkspelaren i stereon, VLC på alla klienter och BubbleUPNP i mobilen. I övrigt Spotify.

Men, det som räknas som min Winamp-ersättare blir ju då klientspelaren dvs VLC som jag tycker fungerar alldeles utmärkt för det den är gjord: spela upp musik och film! Den läser dessutom katalogträdet från servern blixtsnabbt och läser taggarna korrekt så finns inte mycket att klaga på
Saknar inte Winamp.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Nostalgi. Kör MusicBee nu när jag inte lyssnar på Youtube. Började lyssna på musik på telen för ett par månader sen, gillar BlackPlayer och faktiskt Sonys trixande för att anpassa ljudet till lurarna (har jag för mig att telen sade att den tänkte göra).

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Killmaster:

Återuppleva? Jag har fortfarande inte slutat använda Winamp

Tack, var rädd att jag var den enda.

Använder den flera gånger i veckan när jag spelar musik i musikanläggningen.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Jag kör Winamp pro på mobilen ;p good stuff

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det här för märklig nyhet? Jag förstår inte fördelen med att använda någon webbklient över att bara installera en gammal version? Sitter man ändå på en massa ljudfiler så har man säkert plats för de 40Mb som programmet tar, och då funkar det utmärkt även offline.

Kort innan winamp lade ned så satt jag och sparade ned nästan alla halvvettiga skins från deras hemida, inklusive thumbnails. Antar att man får ta sitt samhällsmässiga ansvar och dela med sig av dem på något vis, utifall någon letar. Min egen favorit är 'D-Reliction', men det är fan inget fel på 'Winamp Classic'.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Jag använder fortfarande Winamp 2.95 för all min musik och film.

När jag är i windows altså. I BSD kör jag mplayer2.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbiten:

Körde alltid Winamp fram till något år sedan när jag blev trött på att lägga in mina mp3or manuellt till mobilen. Hittade MediaMonkey som jag ställt in så att den synkar musik & spellistor och allt till mobilen. Dock tyckte jag Winamp som musikspelare var bättre helt klart.

Har inte hittat någon perfekt lösning än, när det för det mesta är lokala filer som spelas.

Kan vara värt en titt på Musicbee, väldigt likt MediaMonkey.
https://getmusicbee.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är ju bara att tanka hem hederliga 2.43, bästa versionen

Skickades från m.sweclockers.com

Varför är just den versionen bäst då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmez:

Varför är just den versionen bäst då?

Gått igenom otaliga versioner av spelaren genom åren, och det var den som krånglade minst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X