Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Xyborg:

Konstigt att du fick montera foten själv? En av de små skillnaderna mellan X34 och X34A ska vara att foten kommer monterad på X34A. Är inne på min andra X34A och båda har kommit med monterat stativ... för övrigt håller jag med om dina intryck i stort. En magnifik skärm!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja foten är förmonterad men han köpte ett stativ för att slippa foten. Det var så jag uppfattade det. Han har ett bord som är 60 cm brett så då blir det väldigt lite utrymme.

Skrivet av Mocka:

Det blev till sist ett köp av en X34A och ett tillhörande stativ från LogiLink... ...Dock köpte jag stativet just för att slippa köpa nytt bord så fick installera det först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns ingen tråd om X34A så jag hoppas det går bra att skriva här ändå.

Det blev till sist ett köp av en X34A och ett tillhörande stativ från LogiLink. Kartongen som skärmen låg i var ju gigantisk! Såg att tillverkningsdatum var Dec 2017 så den är relativt ny, bra! Den skrymmande foten är ännu större än på bild och är i metall vilket är lite coolt. Dock köpte jag stativet just för att slippa köpa nytt bord så fick installera det först.

Stativ : Det gick hyfsat fort att få i ordning på själva stativet men att montera det på monitorn var tuffare, som tur var skickar Acer med en del just för detta. Stativet justeras uteslutande med hjälp av insektsnycklar och usch vad jobbigt det är att dra åt dem tillräckligt hårt så att skärmen inte ska tilta neråt. Efter att mina händer nästan blivit blåa fick jag skärmen att sitta still.

Skärm : Vilken best alltså! Måste nästan upplevas för att förstå hur enorm den är. Jag hade tur och har knappt någon IPS-glow alls och inga döda pixlar. En OSD knapp är lite små glappig (den för att välja preset) men eftersom de andra knapparna är viktigare spelar det ingen roll. Håller med att designvalet för att ha power knappen bredvid menyknapparna är lika dum som alltid! En annan sak jag inte var beredd på var att skärmytan är något mindre än man tror. Skärmkanterna är ju där som alltid men det är även ytterligare ett svart område runt hela skärmen. Tycker LED under skärmen är ett trevligt tillskott och passar min ljussättning perfekt! Överklockningen gick dessvärre inte hela vägen då bilden blinkar då och då om jag sätter OC på 100Hz. Vet inte om det går att göra något åt det men på 95Hz så funkar allt normalt.

Spelandet : Första problemet är givetvis att vänja sig vid den extremt breda bilden och tror även FOV kanske kommer att vara en puck i vissa spel. Ett exempel är Minecraft där jag tidigare kört på FOV 72 som är standardinställningen vad jag vet, fick dock sänka till 65 för att det skulle bli behagligt. Den positiva överraskningen var att alla spel jag testade förutom ett hade stöd för 21:9! prestandamässigt var jag rädd för att alla spel skulle gå på knäna pga den högre upplösningen men så var inte fallet. För mig känns det viktigt att spelen ska gå i 95fps för att behålla mjukheten men det lustiga var att jag inte ens behövde överklocka grafikkortet i alla spel. Lite speltester nedan:

Overwatch - Stödjer inte 21:9 men man kan ändå välja det i menyn vilket gör att bilden "stretchas" ut. Jag tycker inte det var så farligt men tyvärr är bieffekten att bilden blev "hackig" och inte alls så mjuk som den annars blir med G-sync. Bytte jag till 16:9 så flöt allting på fint dock med black bars som inte var så farligt trots allt.
WoW - Stödjer 21:9 och var rädd att UIt skulle bli helt muppigt men ElvUI löste det på ett hyfsat smidigt sätt.
Fortnite - Stödjer 21:9 och flyter på fint i 95 fps större delen av tiden.
PUBG - Samma som ovan och ser helt otroligt ut
Wolfenstein 2 - Vulkan + idTech6 = garanterade 95fps
Prey - Kände av lite småhack och bilden kändes lite grynig. Får testa mer men 21:9 finns och FPSen höll sig vid 95
Mass Effect : Andromeda - Ett av de tyngre spelen jag har installerat. Kräver OC och trots detta så kunde grafikkortet inte leverera stabila 95fps. Upplevde också småhack osv som jag inte märkt av tidigare.
The Division - Vilken upplevelse! Slängde igång DX12 support vilket gjorde att FPSen höll sig mellan 85-95 fps vilket duger fint. Allt kändes silkesmjukt.

Jämförelse med en 1440p/144Hz skärm : Skillnaden mellan 60 och 100Hz är som alla vet större än skillnaden mellan 100 och 144Hz men visst märks det att (i mitt fall) 49Hz försvunnit, dock är det inte lika farligt som jag trodde. Bildkvaliteten tycker jag känns något bättre på den nya än den gamla men det kanske bara är något jag inbillar mig. 16:9 formatet är ju bekvämt just för att allt stödjer det och nu måste man vänja sig vid svarta ränder på sidorna när man tittar på Youtube.

Sammanfattning : Ska leta upp lämpliga siffror för grundläggande kalibrering men sänkte ljuset till 20 eftersom jag fick ont i ögonen (vilket nog mestadels beror på att jag inte är van vid storleken). Ultrawide är coolt men kanske inte så extremt som jag förväntade mig, dock lär det vara något man måste vänja sig vid för att uppskatta i sin helhet. Många säger ju "Once you go Ultra-Wide, you don't go back" så det ska bli intressant att se om det blir så för mig också.

Dum fråga kanske, du är säker på att du har x34a och inte x34?

Som jag uppfattat det är en av skilnaden mellan x34a och den äldre x34 just att x34a ska klara nå 100Hz, men x34 hadde några som klarade det, och andra som inte klarade det och fick stanna på 95Hz?

Själv forstår jag inte riktigt kritiken mot knapparna, och plassering, visst har det kunne varit gjort bättre, men jag är inte ofte inne och pillar på dom, efter kalibrering rör jag dom inte.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Tiamat:

Ja foten är förmonterad men han köpte ett stativ för att slippa foten. Det var så jag uppfattade det. Han har ett bord som är 60 cm brett så då blir det väldigt lite utrymme.

Ja men Tjena. Så går det när man inte läser ordentligt Du har såklart rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av roosterx:

Dum fråga kanske, du är säker på att du har x34a och inte x34?

Som jag uppfattat det är en av skilnaden mellan x34a och den äldre x34 just att x34a ska klara nå 100Hz, men x34 hadde några som klarade det, och andra som inte klarade det och fick stanna på 95Hz?

Nepp. X33A är också upp till 100 Hz. Min första X34A klarade 100 Hz men hade ljusblödningar i kanterna. Den nya har mycket mindre problem med det sistnämnda med klarar istället "endast" 95 Hz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kört lite mer igår och måste säga att skärmen växer på en. Dock får jag lite ont i ögonen av den, vet inte varför.

Skrivet av Tiamat:

Beroende på vilken webbläsare du har så kan du köra tillägg som tar bort de svarta kanterna. UltraWide Video till firefox fungerar även till Svt play och TV4 play, visst en liten bit försvinner eftersom bilden förstoras men det är helt ok. Perfekt om du ser något i 4:3 formatet du kan dra upp det till 16:9 istället.

Jag testade UltraWide Video men är inte speciellt nöjd. Stretch är ju av förklarliga skäl inte alls bra och crop zoomar bilden vilket iofs funkar i vissa sammanhang men gör bilden pixligare. Kände du inte samma sak?

Skrivet av Tiamat:

Ja foten är förmonterad men han köpte ett stativ för att slippa foten. Det var så jag uppfattade det. Han har ett bord som är 60 cm brett så då blir det väldigt lite utrymme.

Skrivet av Xyborg:

Ja men Tjena. Så går det när man inte läser ordentligt Du har såklart rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Precis @Tiamat tackar
@Xybord Jag köpte https://www.inet.se/produkt/2212821/logilink-monitorstativ-13... för spara lite plats. Jag kommer nog ändå att köpa ett annat bord så småningom men lär inte vilja lägga tusenlappar på det nu när jag är 9k fattigare Kan förövrigt säga att jag bara sparar 8 cm (tror jag) med LogiLink foten men i mitt fall är det ungefär det som krävdes.

Skrivet av roosterx:

Dum fråga kanske, du är säker på att du har x34a och inte x34?

Som jag uppfattat det är en av skilnaden mellan x34a och den äldre x34 just att x34a ska klara nå 100Hz, men x34 hadde några som klarade det, och andra som inte klarade det och fick stanna på 95Hz?

Själv forstår jag inte riktigt kritiken mot knapparna, och plassering, visst har det kunne varit gjort bättre, men jag är inte ofte inne och pillar på dom, efter kalibrering rör jag dom inte.

Jag skaffade https://www.inet.se/produkt/2205512/acer-34-predator-x34a-g-s... och det står X34A på kartongen så det är den Jag har läst runt lite om detta och tydligen är det något av ett lotteri om den klarar 100Hz eller inte. Det står inte i instruktionsboken att den SKA klara 100Hz bara att den klarar UPP TILL 100Hz vilket är som det är.

Jag testade HDMI på jobbdatorn och var då tvungen att koppla om via knapparna för den gjorde det konstigt nog inte själv. Knapparna i sig är okej men jag tycker verkligen att strömknappen borde varit lite mer åt höger och kanske varit lite större för att utmärka sig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mocka:

Kört lite mer igår och måste säga att skärmen växer på en. Dock får jag lite ont i ögonen av den, vet inte varför.

Jag testade UltraWide Video men är inte speciellt nöjd. Stretch är ju av förklarliga skäl inte alls bra och crop zoomar bilden vilket iofs funkar i vissa sammanhang men gör bilden pixligare. Kände du inte samma sak?

Jo det är sådär jag kör på chrome och där blir det bättre på t e x youtube filmer den skalar utan att skära av.
Sitter längre bort så då får jag inte så ont av det men visst på riksarkiv på utsträckta 4:3 format ser det inte snyggt ut.

Kollade nu och det såg inte bra ut skumt hade för mig att det funkade men alla ser ju breda ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jo det är sådär jag kör på chrome och där blir det bättre på t e x youtube filmer den skalar utan att skära av.
Sitter längre bort så då får jag inte så ont av det men visst på riksarkiv på utsträckta 4:3 format ser det inte snyggt ut.

Kollade nu och det såg inte bra ut skumt hade för mig att det funkade men alla ser ju breda ut

Ja, stretchfunktionen var rätt lustig eftersom alla plötsligt blev tjocka Men du märkte att "crop" funktionen zoomar in bilden?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mocka:

Ja, stretchfunktionen var rätt lustig eftersom alla plötsligt blev tjocka Men du märkte att "crop" funktionen zoomar in bilden?

Jepp ja använder zoom-funktionen på 4:3 missar lite av helheten sen kör jag med den funktionen på en del filmer med. Tycker det inte är hela världen om jag missar lite av bilden ser oftast på filmer utan text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jepp ja använder zoom-funktionen på 4:3 missar lite av helheten sen kör jag med den funktionen på en del filmer med. Tycker det inte är hela världen om jag missar lite av bilden ser oftast på filmer utan text.

En annan fråga, vad tycker du om högtalarna? Mina riktiga högtalare gav dessvärre upp i helgen efter 7 års trogen tjänst Jag märkte att om jag kör DTS på de inbyggda så varierar kvalitén oerhört mycket och det låter som distortion eller liknande i vissa scenarier (spelar ingen roll om ljudet är högt eller lågt). Kör jag utan DTS låter de normalt.

Har du märkt något liknande?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mocka:

En annan fråga, vad tycker du om högtalarna? Mina riktiga högtalare gav dessvärre upp i helgen efter 7 års trogen tjänst Jag märkte att om jag kör DTS på de inbyggda så varierar kvalitén oerhört mycket och det låter som distortion eller liknande i vissa scenarier (spelar ingen roll om ljudet är högt eller lågt). Kör jag utan DTS låter de normalt.

Har du märkt något liknande?

Det lät konstigt på den gamla X34:an på X34P har jag inte testat.
Tror jag fick bukt med det i xbox:en när jag vände på det:

The interesting part is that when I start my xbox and the audio comes on distorted, if I go into the audio settings and change the audio, it will work fine. For example, if it is set up in DTS, I can change it to 5.1, and it will work, and then back to DTS and it will work fine. If it is in 5.1 and is distorted, I can change it to DTS and then back to 5.1 and it will work fine.

Kind of frustrated with MS support. They keep telling me all kinds of things, like digital surround isn't supported on the xbox one (?!) even though I have been using DTS surround; that I need to switch to stereo or 5.1 uncompressed because my receiver is incompatible with DTS; that I need to try replacing my cables....

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kört lite mer igår och måste säga att skärmen växer på en. Dock får jag lite ont i ögonen av den, vet inte varför.

Jag kunde max ha skärmen på ca 12-14 i ljusstyrka när jag testade x34a, fick väldigt ont i ögonen annars fast jag har ganska bra belysning och sitter en bra bit ifrån. Kanske testa sänka lite om ögonen gör ont?

Skrivet av Mocka:

Knapparna i sig är okej men jag tycker verkligen att strömknappen borde varit lite mer åt höger och kanske varit lite större för att utmärka sig.

Håller med om detta, vet inte hur många gånger jag lyckades slå av skärmen när jag testade olika inställningar,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proto-koll:

Funderar på att riva bort Nvidia G-SYNC klistermärket på skärmen längst ned i vänsterkant. Är det en warranty void tror ni?

Någon som vet något angående detta? Då man själv undrar över det...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dawelio:

Någon som vet något angående detta? Då man själv undrar över det...

Nej, det är bara ett klistermärke, precis som det som sitter längst upp till höger på skärmen.

Permalänk

Min X34P fungerar skit bra 0 BLB och 120hz, vann lotteriet

Bild

Permalänk
Medlem

@Proto-koll: 0 BLB var väl inte så sant.
Syns ju klart i 3 hörn iaf...
Men helt klart inom en nivå som jag hade accepterat.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

På CDON för 8990:- idag.

Ahh såg att det var A inte P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitzy:

Jag kunde max ha skärmen på ca 12-14 i ljusstyrka när jag testade x34a, fick väldigt ont i ögonen annars fast jag har ganska bra belysning och sitter en bra bit ifrån. Kanske testa sänka lite om ögonen gör ont?

Håller med om detta, vet inte hur många gånger jag lyckades slå av skärmen när jag testade olika inställningar,

Jag har gått ner från 30 till 25 och nu senast till 20 men kanske sänker lite till

Jag har börjat lära mig nu och drar fingret till knappen som sitter mest till höger och räknar till vänster därifrån

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

X34P går att köpa på CDON för 10990:-

Din länk fungerar inte :/ Sen hittar jag inte ens X34P om jag söker...

Skrivet av Europe:

På CDON för 8990:- idag.

...däremot hittar jag X34A för 8990kr som Europe skrev.
http://cdon.se/hemelektronik/acer-34-led-predator-x34a-g-sync...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Din länk fungerar inte :/ Sen hittar jag inte ens X34P om jag söker...

Fungerande förut. Men tror att CDON rea ut sina sista exemplar och slutade med att ha skärmen till försäljning när de sålt av de sista.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mocka:

Din länk fungerar inte :/ Sen hittar jag inte ens X34P om jag söker...

...däremot hittar jag X34A för 8990kr som Europe skrev.
http://cdon.se/hemelektronik/acer-34-led-predator-x34a-g-sync...

Skrivet av atlantica4ever:

Fungerande förut. Men tror att CDON rea ut sina sista exemplar och slutade med att ha skärmen till försäljning när de sålt av de sista.

Ja länken fungerade igår antingen är de slut eller så har de tagit bort den.

Permalänk
Avstängd

Nvm, ser ut som det gick ändå!

Permalänk

Tja!

Jag köpte x34a när den fanns för 8990:-, men kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller köra på x34p istället. Tycker ni att det de extra tusenlapparna för 20 extra hz och mer kurvatur? Är riktigt kluven, speciellt med tanke på att färgåtergivningen verkar sämre enligt recensionen från Sweclockers. Upplever lite backlight bleed i de nedre hörnen, men vet inte om det är bättre på de nyare modellerna.

Skulle uppskatta era åsikter. Har ett par dagar kvar att bestämma mig. Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av InfiniteFred:

Tja!

Jag köpte x34a när den fanns för 8990:-, men kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller köra på x34p istället. Tycker ni att det de extra tusenlapparna för 20 extra hz och mer kurvatur? Är riktigt kluven, speciellt med tanke på att färgåtergivningen verkar sämre enligt recensionen från Sweclockers. Upplever lite backlight bleed i de nedre hörnen, men vet inte om det är bättre på de nyare modellerna.

Skulle uppskatta era åsikter. Har ett par dagar kvar att bestämma mig. Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag stod i valet och kvalet precis som du. Jag var och tittade på en X34P i butik. Den extra kurvaturen tillför inget och färgåtergivningen var inget man märkte skillnad på i spel och surf.

Så i slutändan blev frågan: är det värt ~3000:- för 20Hz? För min del blev svaret nej. Steget från 100 -> 120Hz tillförde knappt någonting för min del. De pengarna kan man t.ex. lägga på 5st nya spel att avnjuta på sin nya skärm istället

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av InfiniteFred:

Tja!

Jag köpte x34a när den fanns för 8990:-, men kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller köra på x34p istället. Tycker ni att det de extra tusenlapparna för 20 extra hz och mer kurvatur? Är riktigt kluven, speciellt med tanke på att färgåtergivningen verkar sämre enligt recensionen från Sweclockers. Upplever lite backlight bleed i de nedre hörnen, men vet inte om det är bättre på de nyare modellerna.

Skulle uppskatta era åsikter. Har ett par dagar kvar att bestämma mig. Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Om du får möjligheten att köpa X34P för ett billigare pris är det värt eftersom 120 hz är najs färgåtergivning ser jag knappt någon skillnad på men då har jag ändrat en del. Böjningen är helt klart bättre än den gamla X34A har den med. Men jag föredrar X34P jag gav 11500:- för den i Januari.

Minimalt med bleed jämfört med min X34 sen är det helt klart bättre med inställningsknapparna på X34P den går snabbare att starta upp samt om jag skiftar mellan hdmi till DP för konsolspel. Knapparna till X34 gjorde att jag hela tiden missade vilken inställning samt stängde av den av misstag.

Men i nuläget är den knappast värd de extra tusenlapparna varför jag gav de 11500:- var för den extra böjningen då en är mer aggressiv samt att få 120 hz jämfört med att du kan få 100hz på den gamla men det är inte säkert.

Permalänk

Tja, och tack för svaren!

Då jag sitter på ett GTX 1070 så vet jag inte om jag kan pressa ut så mycket mer att 120hz skulle vara värt om man spelar på full upplösning och high-ultra på nyare spel.

Det jag känner mig mest kluven till är den aggresivare böjningen. Det är såklart en smaksak, men är rätt nöjd med den milda böjningen på x34a. Dock har jag ju inte suttit med x34p tillräckligt för att kunna skapa mig en vidare uppfattning. Är bara orolig att jag ska ångra mig då denna skärmen ska hålla många år framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Inet har medlemsrabatt för Sweclockersmedlemmar hela veckan Acer 34" Predator X34P kostar nu 9999 kr ett helt ok pris.
https://www.inet.se/produkt/2212209/acer-34-predator-x34p-g-s...

Permalänk
Medlem

@Tiamat: konstigt. för mig blir priset 11990:-

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ziggy_:

@Tiamat: konstigt. för mig blir priset 11990:-

Du måste vara sweclockers medlem annars får du inte det priset.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: okej vad konstigt, jag är ju medlem som du ser sen så var jag inloggad på inet med min användare där men måste man länka sin swec användare eller nått, isf hur då?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci