Hur kommer framtiden för Battlefront att se ut om EA förlorar sin Starwars licens?

Permalänk
Medlem

Hur kommer framtiden för Battlefront att se ut om EA förlorar sin Starwars licens?

Hur kommer framtiden för Battlefront att se ut om EA förlorar sin Starwars licens?
Bra att dom sätter ner foten mot EA tycker jag.
Behöver Dice någon utgivare eller kan dom ge ut sina spel själva?

https://www.nordichardware.se/nyheter/rykte-disney-lucasfilm-...

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrbrix:

Hur kommer framtiden för Battlefront att se ut om EA förlorar sin Starwars licens?
Bra att dom sätter ner foten mot EA tycker jag.
Behöver Dice någon utgivare eller kan dom ge ut sina spel själva?

https://www.nordichardware.se/nyheter/rykte-disney-lucasfilm-...

Dice är väl ett, av EA, uppköpt bolag. Så förlorar EA rätten att producera och distribuera Star Wars spel så lär inte DICE ha en snöbolls chans att få göra något mer SW spel.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt hur det ser ut för just Battlefront vet jag inte iom att det är en merge av varumärken men hoppas de förlorar den, det kommer göra att de stora bolagen tänker en och två gånger innan de blir för giriga igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

Dice är väl ett, av EA, uppköpt bolag. Så förlorar EA rätten att producera och distribuera Star Wars spel så lär inte DICE ha en snöbolls chans att få göra något mer SW spel.

Ok. Då är det därför dom har frågat Activision och Ubisoft om dom är intresserade av en licens?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Ok. Då är det därför dom har frågat Activision och Ubisoft om dom är intresserade av en licens?

Gött om Ubisoft får licensen: fps hardcap på 60 och en värdelös DRM är precis vad alla battlefront spelare vill ha.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blir såhär när alla beter sig som småbarn.

Ja det var dåligt med battlepacks men det kan ju inte sänka ett helt spel och spelserie. Är väl egentligen väldigt bra att en så bra utvecklare som Dice har hand om SW.

Aja... Är själv ingen direkt gamer men ändå... Dice brukar vara en av få utvecklare som jag köper spel från. De och Blizzard.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Gött om Ubisoft får licensen: fps hardcap på 60 och en värdelös DRM är precis vad alla battlefront spelare vill ha.

Ubisoft är antagligen den sista studion jag vill att Star Wars ska gå till. Dels undermåliga spel som är fulla med buggar, dålig PC optimering bortom all kritik, och DRM som du nämner. Behöver jag nämna AC:O fiaskot? Vill Lucasarts att Star Wars spelen ska gå i graven så är Ubisoft ett givet val. Då tycker jag att Activision är bättre, förutsatt att Lucasarts går in med en fast hand och visar med hela näven var skåpet ska stå. Dom ska inte själva få fatta avgörande beslut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrbrix:

Ok. Då är det därför dom har frågat Activision och Ubisoft om dom är intresserade av en licens?

Antagligen. Det som kanske skulle kunna göras, men det går tvärtemot all logik, är att vända sig direkt till DICE studion. Men det vore som att försöka göra ett avtal med den som står i kassan på webhallen, och inte webhallen i sig, när man köper något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Tråkigt att det blir såhär när alla beter sig som småbarn.

Ja det var dåligt med battlepacks men det kan ju inte sänka ett helt spel och spelserie. Är väl egentligen väldigt bra att en så bra utvecklare som Dice har hand om SW.

Aja... Är själv ingen direkt gamer men ändå... Dice brukar vara en av få utvecklare som jag köper spel från. De och Blizzard.

Skickades från m.sweclockers.com

Dice är oerhört överskattade, börjar nästan misstänka svensk patriotism och stolthet när ingen kan se verkligheten klart längre och bara blir upprörda på EA. Det är inte skrivet i sten att DICE är fantastiska när de aldrig gör något fantastiskt.

Även favoriterna BF3, BF4 och BF1 upplever jag är mycket mer massproducerade än tidigare Bad Company 1 och 2. Visst var WW1-temat unikt, men spelkänslan är generisk och tråkig. UbiSofts FarCry är mycket mer fantasifullt idag än vad DICE gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Dice är oerhört överskattade, börjar nästan misstänka svensk patriotism och stolthet när ingen kan se verkligheten klart längre och bara blir upprörda på EA. Det är inte skrivet i sten att DICE är fantastiska när de aldrig gör något fantastiskt.

Även favoriterna BF3, BF4 och BF1 upplever jag är mycket mer massproducerade än tidigare Bad Company 1 och 2. Visst var WW1-temat unikt, men spelkänslan är generisk och tråkig. UbiSofts FarCry är mycket mer fantasifullt idag än vad DICE gör.

Jaja. Bäst var BF1942 sen gick allt åt helvete.

Har dock haft väldigt roligt i BF1 när jag lirat med mina vänner. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PlogarN97:

Jaja. Bäst var BF1942 sen gick allt åt helvete.

Har dock haft väldigt roligt i BF1 när jag lirat med mina vänner. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra, men att ösa beröm över Dice när de gång på gång får kritik är inget jag håller med om. Det finns bättre utvecklare som gör roligare spel. Kul att du gillade 1942, själv hade jag ingen dator på den tiden.

Permalänk
Medlem

Tja, frågar du mig dog nog Starwars-andan med Lucas Games
Kan inte påstå att något bra Starwars kommit sedan så pass länge.
Tyvärr.