Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

Jag är för närvarande level 20 Black och kan ju då se vad som komma skall på nästa nivå 21 Void. Men vad jag kan se får man inga nya förmåner för att man går upp från Black till Void, bara samma förmåner som man har nu till lite högre nivå: Medlemspris Lvl 21 osv.
Stämmer det? Någon som är högre level och vet? Verkar ju knapt värt att jobba för en högre nivå om det bara är samma med minimala ändringar.

Permalänk

@lellefot: Vad är förmånerna på lvl 20? Vad krävs för att komma till lvl 21?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

@lellefot: Vad är förmånerna på lvl 20? Vad krävs för att komma till lvl 21?

Medlemspris Lvl 20
Fraktrabatt Black (40kr)
Fyndvarurabatt Lvl 20 (11.5%)
Speedpacking

Brukade vara VIP-kö också, vilket jag förmodar kommer tillbaka när dom ordnat systemet i butikerna.

Det krävs 925000XP och 200 Achievements för att nå level 21.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har "apocalyptic preparations pro"?
Vad krävs?
Är uppe i 40% redan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Är det någon som har "apocalyptic preparations pro"?
Vad krävs?
Är uppe i 40% redan

Har du köpt några Jolt-cola?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Har du köpt några Jolt-cola?

Nej, det har jag inte..

Permalänk
Medlem

@Troberg: Vad tror du att du har köpt då som har gett dig 40% då? Tror jag fick 10% av en red bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazer88:

@Troberg: Vad tror du att du har köpt då som har gett dig 40% då? Tror jag fick 10% av en red bull.

JAg har inte den blekaste. Har köpt väldigt mycket då jag snart är på Void nivå.
Lite därför jag undrar vad som krävs för det achivementet så jag kan få veta vad jag köpt och vad som behövs köpas för att få den.
Men jag tror det kan vara dels Leatherman som behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

JAg har inte den blekaste. Har köpt väldigt mycket då jag snart är på Void nivå.
Lite därför jag undrar vad som krävs för det achivementet så jag kan få veta vad jag köpt och vad som behövs köpas för att få den.
Men jag tror det kan vara dels Leatherman som behövs

Jag letade efter saker som jag köpt 5st av där av mitt förslag med Jolt. Kan ju dock vara som du säger att det är olika saker som behövs. Jag var 50% så verkar behövs 10st iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Är det någon som har "apocalyptic preparations pro"?
Vad krävs?
Är uppe i 40% redan

Tio saker som är bra att ha om när apokalypsen inträffar?

Tror min hoppade upp 10% när jag shoppade en powerbank. Vet dock inte om det räcker att köpa 10 powerbankar eller o det ska vara från tio olika varutyper också.

Permalänk
Medlem

Har nått XP-nivån för VOID, men saknar 15 achievements (lite sneaky av Webhallen att lägga till achievement-krav också, det fanns inte förut).

Nån som kan ge bra tips på enkla achievements som man kan få genom att inte köpa saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Har nått XP-nivån för VOID, men saknar 15 achievements (lite sneaky av Webhallen att lägga till achievement-krav också, det fanns inte förut).

Nån som kan ge bra tips på enkla achievements som man kan få genom att inte köpa saker?

Har du tagit alla från spelet? Man får en typ om man dödar 50 grisar eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Har nått XP-nivån för VOID, men saknar 15 achievements (lite sneaky av Webhallen att lägga till achievement-krav också, det fanns inte förut).

Nån som kan ge bra tips på enkla achievements som man kan få genom att inte köpa saker?

Nu vet jag inte vilka du har tagit redan, eller var i landet du bor, men dels finns det ju en mängd achievements kopplade till att man har hämtat en order i en specifik butik. Några andra lätta:

- Du får 250xp för att ha köpt en vara efter att ha klickat dig till WH via en pricerunne-länk
- Du får en achievement för att köpa en proteinpudding (proteinshakes räknas)
- Amerikanskt godis (ta en Fanta, de räknas också)
- Finns en hel del tidsbestämda (typ lägga order 13:37, hämta en order som lagts mellan 3-4 osv)
- Betala med Paypal, betala med Klarna, delbetala
- Webbhallen-spelet (5 achievements om man inte räknar med den där snubben som bara gick att träffa förra året).
- Köp en brandvarnare (gör du det i december får du dessutom en extra achievement)
- Köp en datorfläkt
- Köp en Webbhallen-produkt (typ tryckluftsburk, billig men ändå användbar)
- Gör din profil publik
- Bli vän med någon annans profil
- Prenumerera på nyhetsbrevet

Du har förmodligen alla eller de flesta av dessa redan med tanke på din rank...

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Många av dem hade jag, men inte alla. Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Shake it

@serdyllon: Köpte en proteinshake då de inte säljer proteinpudding längre, fick ingen achievement tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazer88:

@serdyllon: Köpte en proteinshake då de inte säljer proteinpudding längre, fick ingen achievement tyvärr.

De har varit sjukt slöa med att aktivera achievements på sistone. Det verkar som att vissa går på ren automatik (typ köp X antal månader i rad, köp för X antal kronor totalt etc) men ju mer udda de är, ju oftare blir de "hängande". Har själv fått påtala detta flera gånger och den där medlemsadressen man skulle skicka e-post till gav ingenting heller. Till slut löste det sig efter ett mail till info-lådan.

Jag har i varje fall fått achievement för att ha köpt banana protein shake. Den var ingen höjdare. Vet en annan som fick det också, så det skall definitivt gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

@serdyllon: Många av dem hade jag, men inte alla. Tack för tipsen!

Lite sent påkommet, men en Raspberyy Pi igår hade gett Pi-Day! (1 500 XP, Köpt Raspberry Pi 14:e mars). Webhallens egen config hade dessutom gett Webberry Config (1 500 XP, Köpt Webhallon Config).

Verkar finnas ganska många datumspecifika achievements och långt ifrån alla är uppenbara heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

De har varit sjukt slöa med att aktivera achievements på sistone. Det verkar som att vissa går på ren automatik (typ köp X antal månader i rad, köp för X antal kronor totalt etc) men ju mer udda de är, ju oftare blir de "hängande". Har själv fått påtala detta flera gånger och den där medlemsadressen man skulle skicka e-post till gav ingenting heller. Till slut löste det sig efter ett mail till info-lådan.

Jag har i varje fall fått achievement för att ha köpt banana protein shake. Den var ingen höjdare. Vet en annan som fick det också, så det skall definitivt gå.

inte fått någon exp. från någon av mina supply drops de senaste 4v. jag hållit koll.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

De har varit sjukt slöa med att aktivera achievements på sistone. Det verkar som att vissa går på ren automatik (typ köp X antal månader i rad, köp för X antal kronor totalt etc) men ju mer udda de är, ju oftare blir de "hängande". Har själv fått påtala detta flera gånger och den där medlemsadressen man skulle skicka e-post till gav ingenting heller. Till slut löste det sig efter ett mail till info-lådan.

Jag har i varje fall fått achievement för att ha köpt banana protein shake. Den var ingen höjdare. Vet en annan som fick det också, så det skall definitivt gå.

får du dina exp. från supply drop. Jag är inne på 5:e veckan nu med ingen uppdatering... Vissa drops saknas i listan tom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

får du dina exp. från supply drop. Jag är inne på 5:e veckan nu med ingen uppdatering... Vissa drops saknas i listan tom.

Jag har fått mina exp från supply drop iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har fått mina exp från supply drop iallafall

@webhallen
orättvist

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Hejsan,

XP från achivments och supply drops räknas alltid in i systemet, men ibland tar det tid innan det uppdateras synligt på profilen. (detta är något vi jobbar på att lösa) Om du skickar ett mail till info@webhallen.com så kan de göra en manuell uppdatering så det blir synligt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

XP från achivments och supply drops räknas alltid in i systemet, men ibland tar det tid innan det uppdateras synligt på profilen. (detta är något vi jobbar på att lösa) Om du skickar ett mail till info@webhallen.com så kan de göra en manuell uppdatering så det blir synligt

Hej,

Jag fick till slut hjälp av kundtjänst. tog lite över en månad att få XP från supply drops. dock saknas några som inte ens uppdaterades i antal. Känns sådär. Som exempel:
Jag har 4st. "muffins". öppnar supply drop och ser att den inte slår över till 5st. Detta var några veckor sedan. Dock har jag fått lite extra XP nu efter att kundtjänst tittade på det. Någonting är inte som det ska i alla fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@danielwerner: Håller med dig klart sniket av Webhallen köpte en Honor 8 i mars 2017 skickat mail med ordernummer och så inget svar en har säkert minst 10-12 som jag inte fått mest roliga är att man ska få en achievement RiOTMAKER när man kommit till 200 stycken har nu 215...lite dåligt tycker jag när jag är på level20 snart på 21. Känns lite som dom bromsar med flit...

Visa signatur

Cyberians

Permalänk

@Webhallen: Har skickat typ 10 mail, men ibland svar att ni ska kolla...lite trist att ni inte följer era egna uppsatta reglar, klart besviken

Visa signatur

Cyberians

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka lampor som avses i:
Child of Light 2500 XP "Köpt 500 W LED-lampor"

??

Edit: Jag har köpt flera Hue, men ser ingen progress.

Permalänk

@MickeBoy: Har du köpt så att det blir 500 W tillsammans?

Permalänk
Medlem

Level 9 Guld: Medlemsrabbat level 9, fraktrabbat 20kr, 6% rabbat på fyndvaror, och speedpacking.
Inte alls dålig för nån som har fått 95% av deras XP från supply drops

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

@MickeBoy: Har du köpt så att det blir 500 W tillsammans?

Nej det har jag inte, men alla andra achievements har haft progress tydligt visad. T.ex. köp x antal komponenter eller köp för x antal kronor så jag bara antog att det var på samma sätt med denna. Så kanske inte är fallet. Vet du hur det fungerar?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta innan XP för supply drop ramlar in?
Lyckades få en "Nanda Yo!" (10000XP) i fredags men inga poäng ännu vad jag kan se.