Permalänk

Bli av med illamående?

Ännu en gång har jag helt i onödan tryckt i mig en massa godis och mår illa. Vill gärna gå på skolan imorgon, och vill inte vara uppe hela natten och kräkas. Har någon något tips för att bli av med illamående från att äta för mycket godis?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Sluta äta för mycket godis?

Är nog bara bita ihop och låta naturen ha sin gång, så blir du en erfarenhet rikare i livet.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Sluta äta för mycket godis?

Är nog bara bita ihop och låta naturen ha sin gång, så blir du en erfarenhet rikare i livet.

Absolut, men om det går att undvika illamåendet så gör jag gärna det

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Ett tips är att bara äta godis när du är mätt, t.ex. efter middag, på så vis är det enklare att sluta äta innan det är för sent + att man får godis över till imorgon. Det krävs fortfarande lite självkontroll för att sluta men det blir lättare när magen är redan full .

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Skrivet av FishTank:

Ett tips är att bara äta godis när du är mätt, t.ex. efter middag, på så vis är det enklare att sluta äta innan det är för sent + att man får godis över till imorgon. Det krävs fortfarande lite självkontroll för att sluta men det blir lättare när magen är redan full .

Ensam hemma + dåliga vanor + slumrande socker beroende = dålig kväll

Tack för svaret, men jag ska sluta äta godis helt och hållet, dels för att det är onyttigt men mest för att jag vill gå ner i vikt. Men som sagt, tips för att sluta må illa istället för att förebygga det?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Ensam hemma + dåliga vanor + slumrande socker beroende = dålig kväll

Tack för svaret, men jag ska sluta äta godis helt och hållet, dels för att det är onyttigt men mest för att jag vill gå ner i vikt. Men som sagt, tips för att sluta må illa istället för att förebygga det?

Kör fingrarna i halsen och spy så mår du ju garanterat bättre sen, klassiskt bakfylle knep som även borde hjälpa i ditt fall

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt också säga spy upp det

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Kör fingrarna i halsen och spy så mår du ju garanterat bättre sen, klassiskt bakfylle knep som även borde hjälpa i ditt fall

Tycker man ska vara lite försiktig med att dela ut den typen av tips till vad som lär vara en ung människa. Kan lätt leda till fler tråkigheter framöver.

Permalänk

Tycker det är skönt med te och någon helt annan smak, typ ingefära för att bli av med den konstiga söta eftersmaken.

Permalänk
Medlem

Gå och bajsa. Som Johan Glans mamma skulle ha sagt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ta en SAMARIN!!! Eller två!

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk

Gå ut och gå, få lite frisk luft brukar hjälpa. Speciellt med kylan som är nu

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Skrivet av Tjockberg:

Gå ut och gå, få lite frisk luft brukar hjälpa. Speciellt med kylan som är nu

-30 här, så njaaa

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

Tycker det är skönt med te och någon helt annan smak, typ ingefära för att bli av med den konstiga söta eftersmaken.

fixar lite ingefära te nu

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Skrivet av Jerban:

Kör fingrarna i halsen och spy så mår du ju garanterat bättre sen, klassiskt bakfylle knep som även borde hjälpa i ditt fall

Saken är att när jag gör det tar det fortfarande typ 10 min, och det känns som att jag knappt får upp nått... Sedan så är jag lite orolig för att vänja bort kräkreflexen

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Skaffa självdisciplin. Börja träna tills du spyr, istället.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Gå och bajsa. Som Johan Glans mamma skulle ha sagt.

Haha så har min svärmor sagt i 15år.
Gå o bajsa och lägg dig!

Permalänk
Medlem

Mitt tips: Ät bara godis när det är gratis, om du nu tvunget måste.

Edit: Jag är medveten om att den metodens effektivitet beror på dom du bor ihop med.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Samarin brukar hjälpa mig lite iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Drick ett stort glas vatten, så späder du ut det du har i magen. Funkar för mig när det blir för mycket

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Köp dyrare godis. Det tar emot lite mer att svulla och mindre skitämnen som ger llamåendet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det enda och riktiga sättet är att BÖRJA GÖRA RÄTT. Det finns inga knep eller piller för att må bättre.
Trycker du i dig överdrivna mängder godis så kommer kroppen reagera dåligt. Pröva lyssna på din kropps signaler.

Så kan du sova gott på natten och spara tid på att slippa posta "tyck-synd-om-mig-trådar". Och såklart, så minimerar du risken för diabetes.

Tar man ett beslut och mår dåligt av det, så undvik att göra om det eller försök rätta till det.

Ursäkta tonen. "the hard truth"

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerban:

Kör fingrarna i halsen och spy så mår du ju garanterat bättre sen, klassiskt bakfylle knep som även borde hjälpa i ditt fall

Exakt, spy och.. drick en massa vatten och borsta tänderna efter kräkandet, gör lite motionsträning av nåt slag..svettas och sen in i duschen.

Till TS: Ät inte så mycket mer godis och minska intagen utav socker.. Vill du ha det där goda så köp proteinbars som inte innehåller socker.

Ät godis en gång i månaden, om du måste ha eländet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Nyfiken på vad för mängder det handlar om för att du ska må illa? Eller är du särskilt känslig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Älskar att alla ska leka bror duktig och översittare när skadan redan är skedd, och killen vill ha tips som lindrar hans illamående.

Till ts: Drick vatten och försök få lite frisk luft brukar hjälpa mig känner igen illamåendet när man fyller på med socker på en "slapp" dag istället för mat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Till er som tipsar om att framkalla kräkningar I dessa syften.. Bör verkligen ta er en funderare. Särskilt om ni själva gör det. Tipsar ni om det bara för den korkade idéen låter bra att ge, så sluta med det. Men tipsar ni om det för ni vet att det funkar för er så bör ni verkligen ta itu med det.. Väldigt allvarligt

Till TS. Ät godis tills du spyr eller ät inte alls men var inte dum och försök fuska dig ur det genom att äta och sen framkalla kräkning.. Det känns kanske som du kommer undan konsekvenser och kan käka när du vill men att ta tag i vikt eller sockerberoende är bra mycket lättare än att ta tag i ätstörningar längre fram. Kroppen och hjärnan programmeras om kan man säga och det är jävligt segt att göra om och göra rätt senare.

Det finns sockerfritt godis baserat på stevia. B. LA. På Coop. Kolla nära kassan. Svingott och inget socker eller annan skit som färgämnen och stärkelse. Sen finns naturlig sötning du kan baka med som dadlar och honung osv. Googla lchf bakning t. Ex.

Sen träna givetvis nyckeln till all balans.

Edit förenkling och förklaring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001:
Vad menar du ens?
Känns som en top3 generalisering jag hört på hela året, om jag ens förstod dig rätt.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Till er som tipsar om att framkalla kräkningar I dessa syften.. Bär verkligen ta er en funderare. Särskilt om ni själva gör det. Tipsar ni om det bara för den korkade idéen låter bra att ge andra så skitsamma sånt lär ni er med åldern. Men tipsar ni om det för ni vet att det funkar för er så bör ni verkligen ta itu med det.. Väldigt allvarligt

Skickades från m.sweclockers.com

+1
Låter inte särskilt hälsosamt om ni spyr upp mat om ni ätit för mycket godis, eller tja, oavsett vad, kan snabbt utvecklas till det värre.

Dessutom, tipsa en tonåring (gissar jag) att göra det kan leda till bulimi. Ett riktigt dumt råd på ett forum där vem som helst kan läsa, även är 13-åriga dotter med dålig självkänsla och jättehöga krav på sig själv.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

+1
Låter inte särskilt hälsosamt om ni spyr upp mat om ni ätit för mycket godis, eller tja, oavsett vad, kan snabbt utvecklas till det värre.

Dessutom, tipsa en tonåring (gissar jag) att göra det kan leda till bulimi. Ett riktigt dumt råd på ett forum där vem som helst kan läsa, även är 13-åriga dotter med dålig självkänsla och jättehöga krav på sig själv.

Fast nu frågade han/hon om en specifik sak och jag och flera andra svarade på det. Sen kan ju inte vi ta ansvar för vad som kan tänkas hända efter det? Vi gav ju bara en möjlig lösning på hans akuta problem.
Med ditt resonemang så kan man ju säga att alla som ringer 1177 och får rådet att ta dubbla alvedon och sen blir pillermissbrukare är 1177s fel?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F