Tangentbord blinkar när jag startar/stänger av aktiva högtalare

Permalänk

Tangentbord blinkar när jag startar/stänger av aktiva högtalare

Halloj! Köpte ett par aktiva högtalare som jag nu har vid datorn, när jag stänger av och på dom så blinkar mitt tangentbord och ibland när jag lirar lite så kan det börja blinka om tangentbordet och key'n jag höll inne precis innan är nedtryckt tills att jag startar om högtalarna, och även högtalarna brusar/knastrar under tiden... vad fan kan felet vara? Allt är jordat och aldrig haft problem tidigare? Dock aktiva högtalare, testade byta till aux-aux istället för Rca-aux (finns både och på högtalarna). Utan förändring. är väldigt förvirrad... Mvh

Visa signatur

- MOTHERBOARD: MSI Z690 Edge wifi
- CPU: Intel Core i9-12900KS
- GPU: Asus RTX 2070 Super ROG Strix Advanced
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL16 Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

Vart är de inkopplade ?
I tangentbordet?
I 3.5mm på framsidan av datorn?
3.5mm på baksidan ?

Testat att byta vart du kopplar in dem ?

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Skrivet av chickenowl:

Vart är de inkopplade ?
I tangentbordet?
I 3.5mm på framsidan av datorn?
3.5mm på baksidan ?

Testat att byta vart du kopplar in dem ?

I datorn, bak på moderkortet har aldrig någonsin vart problem innan, kört hörlurar bak emellanåt på lan etc, annars kör jag hdmi och hörlurar fram, men testat med andra högtalare och inga problem då? Men märkte att dom stänger av sig om dom inte får input, när jag sätter på tx musik så startar dom, men problemet uppstår när dom stänger av sig då slutar tangentbordet funka så man får koppla i och ur det plus det knastrande ljudet som pågår medans dom stänger av helt, (som att strömmen går ur dom).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det Qpad? De är kända för att ha lite väl känslig belysning i sina grejer beroende på hur övriga komponenter mår.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Är det Qpad? De är kända för att ha lite väl känslig belysning i sina grejer beroende på hur övriga komponenter mår.

Nä det är ett CM Storm Rapid I, aldrig vart så med några andra högtalare dock och låter konstigt i högtalarna när dom då får för låg input o stänger av sig efter en stund... väldigt wierd imo.

Visa signatur