Permalänk
Medlem

kommer moderkortet ihåg nyckeln

Hej!

kommer moderkortet komma ihåg nyckeln och återaktivera windows om man ominstallerar windows med usb-hårddisk? Jag kommer alltså inte när jag gjort en ominstallation med bootbart usb behöva skriva in en nyckel då moderkortet har de i sig? eller måste man göra en ominstallation med shift knappen och omstart av datorn för att moderkortet ska kunna komma ihåg nyckeln?

låter säkert jätte konstigt hur jag förklarar. Men jag är osäker som sjutton. hoppas ni inte skrattar ihjäl er

tack iförhand!

Permalänk

I min gamla laptop som kom med Windows 8.1, som jag uppdaterade till Windows 10 när det kom. Körde jag med Linux ett bra tag. Sen installerade jag Windows 10 igen från USBminne och installerade oregistrerad eller vad man säger, hoppade över att skriva in någon nyckel och sen helt plötsligt efter ett tag var det aktiverat helt av sig själv om jag kommer ihåg rätt

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

I min gamla laptop som kom med Windows 8.1, som jag uppdaterade till Windows 10 när det kom. Körde jag med Linux ett bra tag. Sen installerade jag Windows 10 igen från USBminne och installerade oregistrerad eller vad man säger, hoppade över att skriva in någon nyckel och sen helt plötsligt efter ett tag var det aktiverat helt av sig själv om jag kommer ihåg rätt

Okej!

precis så jag menar! Tack som f*n för svar! Då vet jag, då ska den alltså komma ihåg nyckeln! TACK återigen!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, den aktiverar automatiskt när du kopplar upp till internet.

Skickades från m.sweclockers.com