Mining med tillgång till gratis el

Permalänk
Medlem

Mining med tillgång till gratis el

Tjena,

precis som rubriken lyder så har jag tillgång till gratis el eftersom jag bor i ett korridorsrum.

Jag har kört mining med min gaming dator i typ ett år och har tjänat in endel pengar.
För dessa pengarna skulle jag nu vilja köpa en antminer och undrar om det är någon här som är mer insatt i dessa maskiner än vad jag är?
Det jag söker är en antminer för under 10000 kr, som gärna får låta så lite som möjligt för att jag ändå ska kunna sova i rummet. Som jag förstår det låter dom flesta väldigt mycket.

Om det inte finns några som låter rimligt undrar jag om det finns ett smidigt sätt att ljudisolera på?

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Om du pallar så kan du göra en låda som har fläktar för att få in och ut luft och sedan isolerar du insidan med ljuddämpande material

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har du läst avtalet så du inte åker på någon avgift om du förbrukar "onormalt" mycket.
De har väl en mätare fördelat på ett gäng rum men börjar det dra iväg med elförbrukning kanske de letar upp den som orsakar det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du läst avtalet så du inte åker på någon avgift om du förbrukar "onormalt" mycket.
De har väl en mätare fördelat på ett gäng rum men börjar det dra iväg med elförbrukning kanske de letar upp den som orsakar det.

Kan nästan garantera att det inte kommer fortsätta vara "gratis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kan nästan garantera att det inte kommer fortsätta vara "gratis".

Det är förmodligen inte gratis idag heller då jag utgår ifrån att man betalar en hyra för rummet. Ökar värdens kostnader så lär även hyran ökas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det är förmodligen inte gratis idag heller då jag utgår ifrån att man betalar en hyra för rummet. Ökar värdens kostnader så lär även hyran ökas.

Därav "-tecknen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Därav "-tecknen.

Upplever att vi är helt eniga

Permalänk
Medlem

Du borde hålla det småskaligt, för som sagt elen är inte gratis bara för att den ingår i hyran, grannarna i korridoren är nog inte så pigga på att betala din mining på sin hyresavi

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Låter som en som gick på universitetet i Luleå samtidigt som mig.
Universitet hade en hylla i en korridor där de skänkte bort en massa utrangerad datautrustning när de uppdaterade datasalarna m.m. Han hade lyckats plocka åt sig ett stort antal Sun Solaris datorer (30 tal) som han körde i sin lägenhet med gratis el. Han berättade att på sommaren var det ca 30C i lägenheten och på vintern var det fortfarande över 20C, även när han hade balkongdörren öppen när det var -30C ute

Ingen aning vad han använde dem till då hela mining communityn hade startat då, han hade ju dock lite problem ifall datorerna hade stängt av sig, han var tvungen att starta dem några i taget för att inte säkringarna skulle lösa ut.

Ingen som gnällde något om det från bostadsbolaget eller så, så det är väl bara att tuta och köra. Tittar man bara på förbrukningen på hela byggnaden så kommer nog ingen märka ifall något rum drar 3-4 kW extra.
Dock så var ju elen billig i Luleå tack vare den tunga industrin i stan.

Permalänk
Medlem

Låter som något som hör hemma i den allmänna snålhetstråden..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com