Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Lite smått sur sedan jag införskaffade Blackvue 750S 2ch , får ej gps att fungera alls. Då jag startar upp bilen så blinkar gpslampan för att sen slockna.. Får ej hastighet i bilen o så. Har gjort allt som man kan för att försöka få de att fungera , enda som återstår nu är en RMA

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Rawrgasm: Ibland vill sig ingenting, jag känner igen det. Måste bara fråga vad du gör ute på åkern med 22ton släp nu? Här i skåneland kan ingen ge sig ut på 1-2 veckor till...

Egentligen är det ingen bra idé att ge sig ut på åkermark här heller. Men brunnen för gödsel har blivit överfull, och den andra brunnen gick bara att nå via åkern, så det var bara att chansa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Kände mig sjuk igår, feber känslor, ont i lederna, ont i halsen, snurrig och huvudvärk. Men ingen feber under dagen.

På kvällen satt jag vid datorn och kollade serier till 23. MEn hela tiden var det som jag glömde bort vart jag var typ, vilken dag de var osv. Kändes helt borta i skallen.
Tog tempen då och visade 39.2c lol, inte undra på att man mådde som ett as.

2 alvedon och en för jävla kass natt, tempen nere nu iaf, fortfarande snurrig som ett fallande asplöv, hoppas tempen håller sig nere iaf och man kan bli bättre, hatar att vara sjuk.

Trevlig helg

Permalänk
Medlem

Jävla förkylning, febern lite nere. Men mår sämre lol.
Ont i näsan (svider som fan i näsborrarna konstant), konstant täppt vad jag än gör, mer ont i halsen, mer hosta som gör mer ont nu då jag hostat sönder rygg o nack musklerna så hugger till som fasen varje gång. Fortfarande groggy och känner mig som en väldigt glömsk gammal herre.
Har också fått ont i övre tandraden av någon anledning.
Kallt om nävarna (är alltid extremt varm om nävarna) och varm på huden i övrigt.

Såja, kunde inte redigera mitt inlägg då det gått för lång tid. Men jag var uttråkad på gå o vänta på detta ska bli bättre så, inget som skriva av sig lite!

Permalänk
Medlem

Ska lägga ner med multiplayer spel nu asså. Blir bara förbannad !
Skulle börja spela BF4 igen. Hoppar in på en server som har admins. Alla 3st lirar samma lag och sammarbetar så dom ligger höst upp. Inte dela upp sig för att balansera nej.
Droppen var när jag tog en spawnad tank som tydligen en admin ville ha så dödada han mig genom konsolkommando "killed by admin". Sen åka han vidare. Liknande på andra servrar.. Obalans, svordommar, admins som bara vill ligga högst upp osv..

Permalänk
Medlem

Plockade fram hojen efter vinterdvalan och allt går bra. Den startar direkt och tomgången är som den ska.

Kör iväg och efter några kilometrar upptäcker jag att motorbromsen är i princip borta. Stannar och tomgången är helt plötsligt över 2000rpm (dubbla mot vad det ska vara).

ska försöka fixa det under veckan, för hojen ska besiktigas snart. Hoppas jag slipper plocka isär förgasarna.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ugh. Får ibland dagar när jag känner mig riktigt nere, idag är en sån dag. Var seg ur sängen och kände mig allmänt som att jag var påväg att bli sjuk (varm, lite tjock i halsen, trött). Beslutade mig för att stanna hemma från jobbet. Satt och gibbade Rocket League non-stop kl 09-15 vilket inte gjorde saken bättre direkt. Tog tag i livet efter det, tog en Ipren och lagade lite lunch, och tog en promenad i solen. Handlade lite och gjorde nåt ärende. Känner mig inte sjuk längre, men är fortfarande nere. Allt känns skit och orkar inte bry mig om nåt direkt. Varför har man såna här dagar egentligen? Jag har det ju bra egentligen, men ibland så är det som att man bara inte har lust till nånting överhuvudtaget.

Nu när jag skriver blir jag typ rädd att jag har en depression och av det känns allt lite mer sämst. :/

Permalänk
Medlem

Är smått irriterad, vår NO-Lärare har varit borta under den senaste månaden och normalt sätt är detta inte ett problem men imorgon är det NP och har vi då varit utan lärare ligger inte bara våra slutbetyg i fara men även förkunskaper inför gymnasiet.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk

@Wishie: Känner igen mig i det du beskriver, och sådana dagar vill man helst av allt bara stanna kvar i sängen. Det gör dock sällan saken bättre så man får försöka ignorera alla de negativa känslorna och ta tag i sitt liv ändå, även om det är jäkligt tungt.

Hoppas din morgondag blir bättre.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@Wishie: Känner igen mig i det du beskriver, och sådana dagar vill man helst av allt bara stanna kvar i sängen. Det gör dock sällan saken bättre så man får försöka ignorera alla de negativa känslorna och ta tag i sitt liv ändå, även om det är jäkligt tungt.

Hoppas din morgondag blir bättre.

Jag är alltså inte ensam om såna dagar? Skönt att höra Är ju inget man ser i sociala medier direkt... Nä, håller med, i det läget ska man nog inte ligga kvar i sängen och vältra sig i ångesten. Det blir bara värre.

Idag är mycket bättre! Konstigt hur det kan vara sån skillnad dag till dag...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunilu:

Är smått irriterad, vår NO-Lärare har varit borta under den senaste månaden och normalt sätt är detta inte ett problem men imorgon är det NP och har vi då varit utan lärare ligger inte bara våra slutbetyg i fara men även förkunskaper inför gymnasiet.

Ni har alltså ingen aning om vad ni skall lära er? Har ni ingen vikarie? Det går väl utmärkt att läsa själv om läraren inte är på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Jag är alltså inte ensam om såna dagar? Skönt att höra Är ju inget man ser i sociala medier direkt... Nä, håller med, i det läget ska man nog inte ligga kvar i sängen och vältra sig i ångesten. Det blir bara värre.

Idag är mycket bättre! Konstigt hur det kan vara sån skillnad dag till dag...

Alla har sådana dagar, hur bra ens liv än är.
Det är en del utav livet typ, varför det blir så, tja, we are only human typ med allt biologiskt det innebär

Och nej dom flesta skriver inte direkt det i sociala medier för det ser ju dåligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alla har sådana dagar, hur bra ens liv än är.
Det är en del utav livet typ, varför det blir så, tja, we are only human typ med allt biologiskt det innebär

Och nej dom flesta skriver inte direkt det i sociala medier för det ser ju dåligt ut.

Skönaste jag läst på länge. Nä, det är inget man skyltar med direkt. Skönt att den här tråden finns så att man kan skriva av sig lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Är smått irriterad, vår NO-Lärare har varit borta under den senaste månaden och normalt sätt är detta inte ett problem men imorgon är det NP och har vi då varit utan lärare ligger inte bara våra slutbetyg i fara men även förkunskaper inför gymnasiet.

Om du söker till ett normalt program bör det inte vara några problem. Upplevde inte att varken Kemi eller Fysik behövde några direkta förkunskaper när jag började på gymnasiet. Lite behövs ju självklart, men jag skulle inte oroa mig för det. Kan tillägga att det var samma läroplan då som nu.

Visa signatur

Dator: Skit

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag missuppfattade våran överenskommelse eller om jag blev... Hur fan översätter man "stood me up" till svenska?
och så har jag spillt kaffe på tangentbordet... igen..
Den här gången klarade det sig inte. Tur i oturen att det bara är mindre viktiga tangenter som strukit med, förutom frågetecken då, och halva numpaden

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Min hoj jävlas med mig.

Som brukligt gör jag en genomgång av mina fordon ca en vecka innan besiktning - Allt på hojen fungerade perfekt.

Kör till besiktningen idag på lunchrasten. Bromsljuset funkar inte när man bromsar med foten (bakhjulet). Avbryter besiktningen (så jag slipper betala ombesiktning, räcker att omboka till en ny tid).

Kör tillbaka till jobbet, ungefär 5 minuter bort. Bromsljuset funkar perfekt.
Kontrollerar en gång till innan jag lämnar jobbet - bromsljuset funkar perfekt.
Ytterligare en kontroll när jag kommit hem - bromsljuset funkar perfekt.

Blir så trött.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Min hoj jävlas med mig.

Som brukligt gör jag en genomgång av mina fordon ca en vecka innan besiktning - Allt på hojen fungerade perfekt.

Kör till besiktningen idag på lunchrasten. Bromsljuset funkar inte när man bromsar med foten (bakhjulet). Avbryter besiktningen (så jag slipper betala ombesiktning, räcker att omboka till en ny tid).

Kör tillbaka till jobbet, ungefär 5 minuter bort. Bromsljuset funkar perfekt.
Kontrollerar en gång till innan jag lämnar jobbet - bromsljuset funkar perfekt.
Ytterligare en kontroll när jag kommit hem - bromsljuset funkar perfekt.

Blir så trött.

Var tändningen på??

Permalänk
Medlem

@babgjyshi: Japp, det var den. Besiktningsmannen gjorde några trix, men inget funkade.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@babgjyshi: Japp, det var den. Besiktningsmannen gjorde några trix, men inget funkade.

Ja, men då är det glapp på kontakten ju. Brukar vid pedalen, med två kablar. Dra ut kablarna om det går, och kolla om det ärgat. Ser det bra ut, så bytt kontaktsknappen, borde vara rent så basic och inte kosta mer än 100kr, så slipper du problem i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fu*k cancer

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Köpte en nilfisk 145 bars högtryckstvätt idag, skulle vara en riktigt bra maskin enligt försäljaren, höll 5 minuter :]

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Köpte en nilfisk 145 bars högtryckstvätt idag, skulle vara en riktigt bra maskin enligt försäljaren, höll 5 minuter :]

Du får ta det goda med det onda som man säger. Mycket bättre att den gick sönder nu än lite senare. Nu är det inget snack om saken att du kommer få den utbytt.

Spelar ingen roll om det är världens bästa högtryckstvätt, alla märken och modeller kan vara defekta. (Sen är det förstås klart att säljaren tycker att det är en riktigt bra maskin.)

Själv har jag pluggat en hel vecka för att göra en tenta. Väl på plats ser jag att hälften av frågorna är flervalsfrågor samt att nästintill ingen fråga kräver att man utvecklar sina svar. Nåja...

Permalänk
Medlem

Skulle byta slang på min cykel både fram och bak samt däck fram. Sagt och gjort. Efter en del stånk och stön var jag klar och vände cykeln på rätt igen och gick för att fylla på luft med kompressorn. Visade sig att jag hade lyckats få punktering både fram och bak. Orkar inte köpa ny slag och göra ett nytt försök i dag mera. Får bli en annan dag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Trodde bilen läckt olja tillräckligt när jag hade den på verkstad senast Nej nu jävlar ska det läcka igen! Hoppas på samma ställe så dom får stå för det, typ.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Perkele. Var på min första dejt efter mitt 4 års förhållande (som tog slut sommaren -16) då jag äntligen kände mig redo. Det var en match via Tinder, vi skrev i en vecka och bestämde oss för att ta en öl tillsammans. Tänkte att jag ska göra mitt bästa för göra mig redo för alla tänkbara scenarion. Hur som, dejten kändes (från mitt håll) ganska bra, fick lära mig mer om henne och vad jag kände så var det för min del en person värd att satsa på då vi hade gemensamma ambitioner, hobbies och hade kul helt enkelt.

Får idag i början på kvällen ett meddelande om att hon hade jättetrevligt MEN hon är intresserad av en "vänskaplig relation, hoppas det känns okej för dig?". Jaha, okej, så känner hon och det gör inte jag. Eftersom det var ca 6 år sedan jag dejtade första gången i mitt liv (exet) så har jag inte riktigt erfarenheten av den här "nobben" (om man kan kalla det så). Är väldigt kluven, hon var helt klart en sådan person jag skulle kunna tänka mig att vara vän med, men efter att jag själv känt att jag skulle kunna tänka mig mer? Kluven som sagt, lite nedstämd såklart. Hur ska man göra? Känner mig lost.

Något som får mig att fundera lite är att hon såg mig som en möjlig partner först, men efter dejten insåg att "nej, inte min typ", och därav skrev "...vänskaplig relation". Antingen vill hon träffas mer, kanske det skulle bli något i framtiden eller så är det punkt där och hon ser mig endast som vän. Sedan att hon skrev "HOPPAS det känns okej för dig" kan man ju säkerligen också överanalysera genom att tänka att hon verkligen tycker jag verkar vara en bra vän som hon kanske inte vill låta gå.

Fan alltså, haha. Känner ju verkligen att det var länge sedan man dejtade! Hjärnan och hjärtat är bra förvirrat nu!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Perkele. Var på min första dejt efter mitt 4 års förhållande (som tog slut sommaren -16) då jag äntligen kände mig redo. Det var en match via Tinder, vi skrev i en vecka och bestämde oss för att ta en öl tillsammans. Tänkte att jag ska göra mitt bästa för göra mig redo för alla tänkbara scenarion. Hur som, dejten kändes (från mitt håll) ganska bra, fick lära mig mer om henne och vad jag kände så var det för min del en person värd att satsa på då vi hade gemensamma ambitioner, hobbies och hade kul helt enkelt.

Får idag i början på kvällen ett meddelande om att hon hade jättetrevligt MEN hon är intresserad av en "vänskaplig relation, hoppas det känns okej för dig?". Jaha, okej, så känner hon och det gör inte jag. Eftersom det var ca 6 år sedan jag dejtade första gången i mitt liv (exet) så har jag inte riktigt erfarenheten av den här "nobben" (om man kan kalla det så). Är väldigt kluven, hon var helt klart en sådan person jag skulle kunna tänka mig att vara vän med, men efter att jag själv känt att jag skulle kunna tänka mig mer? Kluven som sagt, lite nedstämd såklart. Hur ska man göra? Känner mig lost.

Något som får mig att fundera lite är att hon såg mig som en möjlig partner först, men efter dejten insåg att "nej, inte min typ", och därav skrev "...vänskaplig relation". Antingen vill hon träffas mer, kanske det skulle bli något i framtiden eller så är det punkt där och hon ser mig endast som vän. Sedan att hon skrev "HOPPAS det känns okej för dig" kan man ju säkerligen också överanalysera genom att tänka att hon verkligen tycker jag verkar vara en bra vän som hon kanske inte vill låta gå.

Fan alltså, haha. Känner ju verkligen att det var länge sedan man dejtade! Hjärnan och hjärtat är bra förvirrat nu!

Kul ändå att få en dejt, det är alltid positivt, särskilt från Tinder

Men, inte för att vara sån, men jag hade lämnat det där packet åt resten av flocken som vill använda det som liggunderlag
Kan hon inte säga rent ut att hon vill inte ha dig som nr 1 utan som en reservare i sista fall, för det här tror jag inte det är, hon är bara så feg att hon inte törs säga det

Vill du ta kontrollen över situationen så säg som det är, att du gillar henne men att gå runt som vänner är inget en karl o kvinna ska göra, det kan man lämna åt de där ickesköna manskvinnorna därute
Kvinnor vill ha en man, inte en kravlande liten insekt som sitter hemma och väntar på nästa lilla vink från henne, thats just it

Andra får ha sin åsikt, absolut, men har aldrig sett sådana här scenarion leda till annat än tråkigheter, och ärligt talat, alla de som har tjejer som vänner vill i nio fall av tio ha eller velat haft en relation annan än den man fick
Det finns alltid undantag förstås, så är det alltid, det säger jag inget om, men gör dig själv en tjänst o var en ärlig kille istället så ska du se att du vågar vara det mot nästa tjej som kanske försöker sätta sig på dig och du får även ett självförtroende på köpet till sist

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Skulle byta slang på min cykel både fram och bak samt däck fram. Sagt och gjort. Efter en del stånk och stön var jag klar och vände cykeln på rätt igen och gick för att fylla på luft med kompressorn. Visade sig att jag hade lyckats få punktering både fram och bak. Orkar inte köpa ny slag och göra ett nytt försök i dag mera. Får bli en annan dag.

Heh. Jag var i stan (Stockholm) igår kväll och cycklade runt, och lyckade få en punktering i fram däcken. Hade inte min plånbok med mig (bara telefon), så jag fick ta en 30/40 min promenad hem :/ . O så idag lyckades min kedja falla av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Perkele. Var på min första dejt efter mitt 4 års förhållande (som tog slut sommaren -16) då jag äntligen kände mig redo. Det var en match via Tinder, vi skrev i en vecka och bestämde oss för att ta en öl tillsammans. Tänkte att jag ska göra mitt bästa för göra mig redo för alla tänkbara scenarion. Hur som, dejten kändes (från mitt håll) ganska bra, fick lära mig mer om henne och vad jag kände så var det för min del en person värd att satsa på då vi hade gemensamma ambitioner, hobbies och hade kul helt enkelt.

Får idag i början på kvällen ett meddelande om att hon hade jättetrevligt MEN hon är intresserad av en "vänskaplig relation, hoppas det känns okej för dig?". Jaha, okej, så känner hon och det gör inte jag. Eftersom det var ca 6 år sedan jag dejtade första gången i mitt liv (exet) så har jag inte riktigt erfarenheten av den här "nobben" (om man kan kalla det så). Är väldigt kluven, hon var helt klart en sådan person jag skulle kunna tänka mig att vara vän med, men efter att jag själv känt att jag skulle kunna tänka mig mer? Kluven som sagt, lite nedstämd såklart. Hur ska man göra? Känner mig lost.

Något som får mig att fundera lite är att hon såg mig som en möjlig partner först, men efter dejten insåg att "nej, inte min typ", och därav skrev "...vänskaplig relation". Antingen vill hon träffas mer, kanske det skulle bli något i framtiden eller så är det punkt där och hon ser mig endast som vän. Sedan att hon skrev "HOPPAS det känns okej för dig" kan man ju säkerligen också överanalysera genom att tänka att hon verkligen tycker jag verkar vara en bra vän som hon kanske inte vill låta gå.

Fan alltså, haha. Känner ju verkligen att det var länge sedan man dejtade! Hjärnan och hjärtat är bra förvirrat nu!

Välkommen till Tinder säger jag bara. Man får vara glad om man ens får en matchning som svarar på ens meddelanden.
Och jag har träffat ett flertal "tinderdates" så mitt tips är att glömma henne och gå vidare, det var ändå bara 1 date.
Tinder är vad det är...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Är så sjukt irriterad.

Passar på idag å ska vårstäda min fina bil fin tvätt å allt lul lul.
Kort å gott när bilens damm har runnit av så hittar man att nån har slagit upp dörren i min bil följande

3ggr passagerar dörr fram "höger"
2ggr passagerar dörr bak "höger"
1gg passagerar dörr bak "vänster"

Varför kan inte folk vara fan ärliga å säga till när man slår upp dörren i någons bil.
usch usch...

Förhoppningsvis så behöver jag inte betala självrisken för varje dörr utan bara 1 för alla dörrar....

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Köpte nya hörselskydd förra veckan, lyckades köra över dom igår. Det var 4000 åt helvete.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production