Permalänk
Medlem

Tips för SmartThings?

Hej!

Söker efter tips ang prylar som funkar bra med en SmartThings Hub v2.
- Strömbrytare för utomhusbruk
- Strömbrytare för inomhusbruk
- Rörelsesensor för inomhusbruk
- Dörr-/fönstersensor inomhusbruk

Ikea Trådfri lampor har jag testat. Någon som vet om deras fjärrkontroll och rörelsesensor funkar bra med SmartThings?

Permalänk
Medlem

Allt i princip som kör antingen z-wave och zigbee bör väl fungera, om du inte hittar något litet obskyrt märke de inte uppdaterat än.

Jag har inte råkat ut för någon produkt som inte fungerar än (kör framförallt fibaro, aeotec, hue, trådfri)

Permalänk
Medlem

@Cthugha:

till strömbrytare skulle jag avråda att köpa fibaro, jämfört med qubino så funkar dom inget vidare med smartthings
(jag har själv flera modellera av båda märkena) det man får göra med qubino är att köra in anpassade device handlers

boch har en rörelsesensor som fungerar kanon, kostar ca 160kr ISW-ZPR1-WP13
magnetkontakter är det visonic MCT-340 E som jag själv har ett 30-tal av (funkar kanon) ca 150kr

dessa köper du på: MyDigitalDiscount.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Just det, Ett bra tipps är idlock som lås, fungerar jäkligt bra, jag har en knapp på sängen med 4 knappar på, 1 stänger bara lampan i sovrummet, men den andra knappen stänger alla lampor, larmar alla fönster och dörrar, låser alla dörrar och aktivera vissa av rörelse sensorerna. (förrådet) samt stänger av vissa eluttag (har byggt in qubino i alla vägguttagen)
Sedan när frugan går upp, aktiveras uttagen och vissa lampor, larmet larmas av i själva huset när hon låser upp och åker. (fortfarande larmat i förrådet dock)
Tänk bara på att använda lithium batterier i låset, det har varit folk som haft problem med sina lås men då har det varit att dom kört på billiga batterier. (sedan kan man sätta ett chipp i handen och låsa upp med det om man vill, sjukt smidigt att slippa taggar och nycklar)

ett annat tips är att du skaffar en RING dörrklocka, fungera jäkligt bra med smartthings
jag kör ring pro men den vanliga ska fungera lika bra.
då får du övervakningskamera i ringklockan samtidigt som du kan prata och se dom som kommer, (sjukt smidigt när dhl kommer och man låser upp dörren så dom ställer in paketet)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köra på Smartthings och inhandla lite produkter på BF för att komplettera mina Hue och trådfri.

Någon som har tips på billiga och fungerande:
- kameror
- siren
- ringklocka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Andra funderingar. Är dessa scenarion möjliga med ST:

1. Ett Trådfri-uttag som slår av när en sensor anger temperatur över x grader?
Och sedan slår på om temperaturen från sensorn anger under y grader?
Även samma scenarion med klockslag istället för temperaturer?

2. Vatten-sensorn aktiveras och larm avges på något sätt via Google Home Mini? Exempelvis radio eller Spotify.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1