Permalänk

söker nytt spel

sniper elite 4 är nu avklarat, iaf main story. hyfsat bra spel, ångrar inte köpet.
nu står jag åter igen utan spel att spela men har råd att köpa 3-4 spel.
denna gången frågar jag inte efter något specifikt spel, utan tänkte mer gå efter de ni rekommenderar, spel som tar en liten stund att klara ut. alla slags spel utom racing och fighting.

mina specs är i5 2500K(4.0 klockad), GTX 780(SC) och 8 gig ram, så spelen bör ligga på den nivån

1 spel jag har ögonen på själv är mass effect 3. 2:an var bra och antar att detta är bra med? har det stöd för xbox kontroller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Absolut ME3 om du har kört de andra mass effect spelen.

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Absolut ME3 om du har kört de andra mass effect spelen.

kontroller support? minns att ME2 inte hade det, därför jag frågar:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du gillar, men här är några spel som jag gärna spelar om igen ganska ofta, vissa nästan varje år.

Mass effect serien, inkl. Andromeda tycker jag är mycket roliga. Ganska uppenbart varför.
Witcher spelen, 1-2 är lite stökiga men 3'an är helt underbar. Flyter på bra, bra story, fin grafik, stort.
Metal Gear Solid V, då jag gillar spel där man får smyga runt lite.
S.T.A.L.K.E.R serien, gärna med någon av dom populära moddarna som fixar upp det lite. En av mina favoritserier överlag. Stelt och dystert på samma sätt som det är ljust och mystiskt. Mycket roligt spel om man överlever grafik som inte är the best of the best. Atmosfären gör mycket och storyn är bra. Böckerna är bra också.
Du får alla 3 spelen för 33,99 EUR vilket lär ta dig ett bra tag att springa igenom. Måste nästan installera dom igen, var nästan ett år sedan jag körde dom sist nu.

Middle-earth: Shadow of Mordor är roligt, fungerar bra med kontroller. Kanske lite för mycket fighting dock?

Nier: Automata kan du enkelt slänga in 100 timmar på utan problem. Finns såååååå mycket att göra och du kommer (om du gillar story/storyn) spela om det flera gånger. Jag har 111 timmar just nu och är kanske 45% klar med spelet.

Final Fantasy XV är ganska roligt också, lite trögt att driva runt dock.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

med fighting så menade jag rena fighting spel:). lite hack n slash skadar aldrig:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Jag personligen gillar Tomb Raider spelen.
Skönt att köra lite med kontroll emellan på datorn.

Permalänk
Avstängd

om du Gillar Strategi spel Så kanske Total war Serien är något för dig.
min personliga favoriter inom serien är Total War Shogun 2, Total war Rome 2 Total war Warhammer 2.
bästa av deras äldre titlar är Rome Total war och Medieval 2 Total war .
Övriga inom serien är helt okej.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Sötast

Hollow knight.

Enormt underskattad diamant

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minthon:

Absolut ME3 om du har kört de andra mass effect spelen.

Bättre att skippa det och slippa spela det värsta och sämsta slutet som någonsin skapats..

Witcher 3
Tomd Raider
Far Cry 5

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Hade jag kunnat radera Dying light grån hjärnan så jag gjort det så jag kunde spela det igen , väldigt spännande och pulsen på max rakt igenom !

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Quake Champions.... Free to play.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

efter lite studerande på youtube utav de spel ni nämnt och som jag inte har spelat, så lutar det åt:

nier automata
far cry 5
middle earth

men det sista fjärde är jag lite kluven på, hollow night verkar vara ett plattformer och de tackar jag inte nej till, the witcher 3 har jag för mig att jag gjorde ett sånt där prestanda test på och det visade att det skulle gå segt, vad tror ni om det, baserat på specsen mina som jag skrev? tomb raider har jag inte spelat sedan det 4:e spelet i serien typ, hur är tomb raider numera?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

efter lite studerande på youtube utav de spel ni nämnt och som jag inte har spelat, så lutar det åt:

nier automata
far cry 5
middle earth

men det sista fjärde är jag lite kluven på, hollow night verkar vara ett plattformer och de tackar jag inte nej till, the witcher 3 har jag för mig att jag gjorde ett sånt där prestanda test på och det visade att det skulle gå segt, vad tror ni om det, baserat på specsen mina som jag skrev? tomb raider har jag inte spelat sedan det 4:e spelet i serien typ, hur är tomb raider numera?

Det borde inte vara några problem att spela TW3.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Det borde inte vara några problem att spela TW3.

på acceptabla grafik inställningar eller är det minimum som gäller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kontroller support? minns att ME2 inte hade det, därför jag frågar:)

Inga av Mass Effect-spelen på PC har det, finns däremot väldigt bra mods till alla tre där de portat controller-interfacet från Xbox.

Skrivet av Lagerlöf:

Bättre att skippa det och slippa spela det värsta och sämsta slutet som någonsin skapats.

Slutet blev lite bättre efter att de släppte uppdateringen. Fortfarande dåligt men tycker spelet ändå är värt att köra, speciellt med alla DLCs.

Permalänk

jag får nog studera det där mass effect 3 lite närmare, speciellt den där modden om kontroller kompatibilitet, innan jag köper.

men jag tror nog denna listan på spel är klar nu, blir nog the witcher 3 ändå som det fjärde spelet.
tack allihopa:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

på acceptabla grafik inställningar eller är det minimum som gäller?

Witcher 3 ser rätt bra ut på låga inställningar också faktiskt, ett mycket lättdrivet spel. Ett 780 får ut en runt 60fps i 1080p medium, närmare 40fps 1080p high. Om man fipplar lite själv och kanske skippar AA så lär high inte vara helt uteslutet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

har lite problem att hitta spelet hollow nights. steam spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Provat Batman: Arkham Knight? Asballt spel, och kontrollervänligt är det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har lite problem att hitta spelet hollow nights. steam spel?

Sök på "hollow knight" (på steam)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

aha, läste fel, trodde det var night :p, jo nu hitta jag, tack

jodå, batman spelet har jag lirat, väldigt roligt spel:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

GTA V kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GTA V har jag typ lirat sönder, spelat det tok för mycket så att det nästan blev tråkigt i slutändan=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Subnautica är ganska fett med kontroll

Permalänk
Medlem

Factorio. När jag kollade bilderna såg det meh ut men jag gav det en chans och är helt fast även 130h in i spelet.

Permalänk

Assassins Creed Origins, irriterande långt, haha.

Edit: Ett av få spel jag lirar med kontroll. CPU krävande men med din klock bör det gå hur smidigt som helst.

Permalänk

subnautica har jag inte ens hört talas om, men kikade på lite bilder och vet inte riktigt vad jag ska tycka. är det något slags avkopplingsspel under vatten?

130h? kikade på bilder och jag kan förstå din första "meh"tanke. vad är det för nått? såg så grötigt ut, men fick det dig att spela i 130h+, så måste det väl vara bra på något sätt?

origins har jag klarat ut. nog det bästa i AC serien i mitt tycke. faktiskt det första utav dessa stora open world där jag har klarat ut spelet med ett 100% complete.

2 till spel smög med i beställningen, hitman 2016 och watch dogs 2, har inte rört dem än, är i full gång med far cry 5 som förövrigt chockade mig lite då det flöt på hyffsat bra på höga inställningar:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 är och var ett trevligt spel med grym story!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ja factorio ser sjukt rörigt ut i början innan man förstår hur det fungerar. Det handlar om att man har hamnat på en planet och man måste bygga en raket för att ta sig därifrån. För att få ihop raketen behöver man bygga en fabrik och i takt med att man förstör planeten med massa utsläpp så blir man attackerad av aliens. Spelet har 98% positiva röster från över 27000 spelare på steam och är det spel som ligger näst högst på topplistan hos steam, efter portal 2. Kolla lite mer recensioner på steam där har folk förklarat spelet bättre.

Permalänk
Medlem

Spelet som jag är stört kär i just nu är uppföljaren till Pillars of Eternity, Pillars of Eternity II: Deadfire. Man behöver verkligen inte spela första spelet utan kan hoppa direkt in i uppföljaren. Main storyn är inte så himla intressant men allt side content är superbt.