Blizzards jobbannons avslöjar nytt Diablo

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Det enda riktiga diablot är Diablo 2. Den så kallade uppföljaren Diablo 3 är långt ifrån likt spelstilen i Diablo 2. Diablo 3 är snarare en korsning mellan Diablo 2 och WoW. Ett sunkigt spel om ni frågar mig.

Hur många timmar speltid har du i diablo 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Reyintaz:

Spenderade mycket tid i D2 när jag var ung, men måste säga att när man funderar tillbaka så fattar man inte vad man gjorde.

Konstanta baal runs, och 50 MF games på en kväll om inte mer, ihop om att få något bra unique eller en highrune för allt annat är helt värdelöst. De var lite kul när uber bossarna kom, tills man upptäckte att paladin med sköld speccen (kommer inte ihåg exakta namnet nu) kunde sola det extremt enkelt.

Diablo 2 har fan bra minnen, men det är inget spel som jag tror jag skulle lira idag om det kom ut. Extremt dålig design egentligen, och D3 efter RoS måste jag nästan säga slår det i hästlänger, även om det har stora brister i hur allt runt items fungerar (BoP, droppar extremt mycket, och man måste få primals).

Jag är redo att ta emot alla som ska säga att jag har helt fel.

Du fastnade i "optimal-tänket".
Fundera över varför du aldrig lirade själv med /players 8 utan överförda grejer.

När ja testade Torchlight runt 2011 hände två saker. Dels kunde jag inte spela utan permanent död o sen var det svårt även om man sparade grejer i den gemensamma kistan.

När ja var på B.Net tyckte jag alla rushade så de var lvl 80 utan att klara många av uppdragen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag fullkomligt älskade Diablo 2 LOD. Jag hade otroligt många roliga timmar med det spelet. Saknar den tiden!

Undrar vad det blir för något denna gång då.

Kan rekommendera Path of Diablo om du vill återbesöka spelet i en moderniserad tappning med itemfilters och fler skills som faktiskt är användbara. Det gav spelet ett helt nytt liv för mig.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Skrivet av Newbranch:

Nej, jag tror inte på det här. Jag älskade 2an för mycket och fick sånt enormt hål i hjärtat när dom lanserade 3an. Herregud vilken skam för Blizzard.
Själva grejen med Diablo var som mörka stil, den skitläskiga känslan första gången man öppnade dörren till the butcher i ettan eller när man skulle ta sig an Diablo i 2an. Det var riktig känsla i det!

I trean så förlöjligar dom 100% av karaktärerna medvetet. De absolut sämsta röstskådespelarna dom kunde hitta, loopar samma usla jävla skit OVER AND OVER och tooootalt bara släpper en redig jävla bajshög på alla över 15 år med Diablo 3.
Så mycket jag hoppades på D3. Så många timmar jag hypade. Så mycket pengar jag spenderade på att köpa ny dator för att få fetaste upplevelsen, sen ytterligare 600 kr (!!!!!) av mina då tonårspojkspengar och fick en sån massiv besvikelse.

Nej. Fyfan. Aldrig igen, Diablo serien är död.

Håller helt med. Diablo är förstört och kommer aldrig resa sig. På grund av den barnsliga dialogen och löjliga karaktärer i Diablo 3 kommer det inte spela någon roll vad som kommer efteråt enligt min mening.

Som tur är kommer Diablo 2 alltid att finnas där att falla tillbaka på.

Permalänk
Medlem

jaaaa fan vad trevligt, spelar regelbundet 2an.

däremot är jag så förbannat trött få folk som hela tiden gnäller på att 2an var bättre än 3an, alla tycker olika get over it.

känner både folk som älskar 2an och folk som älskar 3an, olika behov etc.

hoppas på mer runeworlds / intressanta uniques / fränt crafting system, lite mer från D2 med andra ord dock.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Path of Exile har redan fulländat ARPG genren. Finns inte så mycket kvar att göra. Vore bättre om de följde upp diablo serien inom en helt annan genre, något tredjepersons RPG likt witcher eller förstapersonsRPG kanske.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

jaaaa fan vad trevligt, spelar regelbundet 2an.

däremot är jag så förbannat trött få folk som hela tiden gnäller på att 2an var bättre än 3an, alla tycker olika get over it.

känner både folk som älskar 2an och folk som älskar 3an, olika behov etc.

hoppas på mer runeworlds / intressanta uniques / fränt crafting system, lite mer från D2 med andra ord dock.

Alla jag känner älskar 2an. fanns ju inge pvp i 3an, dom lovade att arena skulle släppas, men kom det någonsin?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av sunnis:

M.a.o kanske en färdig produkt om 3-4 år.

Diablo 3 ryktena började runt 2008, lansering 2011.

Fel. Diablo 3 lanserades i Maj 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Alla jag känner älskar 2an. fanns ju inge pvp i 3an, dom lovade att arena skulle släppas, men kom det någonsin?

Det finns eller fanns ett pvp ställe iaf men jag tror inte det blev någon hitt. Mer något man gjorde ihop med kompisar på discord när klockan närmade sig gryning och man.borde stängt av för länge sedan. Med andra ord det håller bara för nöje i ett par minuter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag gissar på storyn slutar med en hård slutfight mot det största monstret i Diablos historia - the Real Money Auction House.

Hoppas på Real Money auction house och always online med servrar drivna av en astmatisk hamster för att få den riktiga Diablo känslan.

Efter 35 års spelande är D3 fortfarande det ända spelet jag har försökt att lämna tillbaka.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Det sämsta med d3 i min mening förutom wow-ifierandet var att inget i spelet motiverade dig att leta upp och prata/spela med folk du inte kände. Hela grejen med d2 var att hjälpa varandra med boost och baalruns, men framför allt byta grejer för att få den gear man behövde. Rmah dödade trading, Sen dödade Blizzard rmah och gjorde spelet till en grindsimulator.

På d2 kunde du iaf samla skräpgems och -runor som du sålde för bättre runor eller gear.

Jag ska kanske tillägga att jag aldrig tagit mig genom hela d2 på egen hand, tröttnar alltid i act5 normal eller dör i act2 om det är hardcore.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Diablo 2 remastered utan tvekan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Du fastnade i "optimal-tänket".
Fundera över varför du aldrig lirade själv med /players 8 utan överförda grejer.

När ja testade Torchlight runt 2011 hände två saker. Dels kunde jag inte spela utan permanent död o sen var det svårt även om man sparade grejer i den gemensamma kistan.

När ja var på B.Net tyckte jag alla rushade så de var lvl 80 utan att klara många av uppdragen.

Spelade flertal gånger igenom spelet i singleplayer, med olika mods osv, men kan nog inte säga att jag körde med /players 8. 99% av min tid i Diablo 2 var på B.net, och 99.9% av tiden på b.net består av att man är levle 80+ (level 80 var väl lågt)

Om du inte spelade D2 online, så kan jag definitivt säga att du inte spelat stora delar av spelet. Det är som att spela WoW solo hela tiden, sure det går bra med questing upp till maxlevel, men du har inget sätt att riktigt komma vidare om du faktiskt inte spelar med någon annan, du kan inte göra alla quest (elite quests), inga dungeons, inga raids, inge pvp. Hela meningen med att geara upp dig själv och göra dig starkare försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Diablo 2 remastered utan tvekan.

Varför? Originalspelet går fortfarande att spela utan problem även på nya operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Varför? Originalspelet går fortfarande att spela utan problem även på nya operativsystem.

Originalet lider av rätt många problem, speciellt fast upplösning på 640x480 eller 800x600. Wide-screen blir stretch, man får spela i windowed mode för att saker och ting ska se ok ut på 16:9 skärm.

Jag hade gärna sett en remaster, men frågan är om spelarbasen hade växt. Ett välgjort fjärde spel kan nog bli en bättre upplevelse i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Varför? Originalspelet går fortfarande att spela utan problem även på nya operativsystem.

För det finns en stor efterfrågan? Samma som med Starcraft 1 Remastered, som Blizzard tillslut släppte, och samma där originalspelet funka utmärkt, men det hindra inte Blizzard att släppa remastered varianten. Samma sak kommer definitivt ske med Diablo 2.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

För det finns en stor efterfrågan? Samma som med Starcraft 1 Remastered, som Blizzard tillslut släppte, och samma där originalspelet funka utmärkt, men det hindra inte Blizzard att släppa remastered varianten. Samma sak kommer definitivt ske med Diablo 2.

Antagligen.
Dock tror jag en del folk gärna ser att de släpper nya spel lite tätare i en serie, istället för att "suga på karamellen" genom att göra ett mindre projekt med en remaster och släppa det så länge...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligen att det är ett diablo 4 och inte ett remake av ett äldre diablo. Diablo 2 och 3 har jag lirat så jag är mätt för länge sedan. 1:an har jag dock inte lirat lite mycket men iaf spelat igenom.

Sen verkar det vara poppis att klanka ner på trean, jag tillhör väl den mindre skaran som gillade diablo 3 och har lirat det faktiskt troligtivis mer än diablo 2, hjälpte ju en del att jag hade riktigt bredband vid diablo 3.
Visst är inte diablo 3 likt diablo 2, men diablo 2 är inte heller likt diablo 1. Och det behöver inte nödvändigtvis vara något negativt. Men förhoppningsvis så lyckas de få till lite skön känsla i om det nu blir ett nytt spel i serien.

För övrigt har jag inte spelat spelen för storyn (klickade till och med bort videosarna i 3:an. Så trots ett par hundra timmar i 3:an så är jag inte så insatt i själva berättelsen.

Tilläggas är ju att man var bra mycket yngre när både ettan och tvåan kom så det har ju en stor påverkan på hur man upplever spelet. Jag kommer ihåg att jag spelade demot på diablo 1 och jag var rätt ung då för jag tyckte spelet var ruggigt läskigt.

Jag har bara lirat en diablo liknande klon som jag verkligen har gillat och det är Victor Vram, det var roligt i singelplayer. Storyn och spelet varade visserligen inte så länge men jag nöjt av tiden jag spelade det. Jag föredrar hellre att spela med ett intensivare kortare upplevelse än överdrivet lång dötid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hoppas innerligen att det är ett diablo 4 och inte ett remake av ett äldre diablo. Diablo 2 och 3 har jag lirat så jag är mätt för länge sedan. 1:an har jag dock inte lirat lite mycket men iaf spelat igenom.

Sen verkar det vara poppis att klanka ner på trean, jag tillhör väl den mindre skaran som gillade diablo 3 och har lirat det faktiskt troligtivis mer än diablo 2, hjälpte ju en del att jag hade riktigt bredband vid diablo 3.
Visst är inte diablo 3 likt diablo 2, men diablo 2 är inte heller likt diablo 1. Och det behöver inte nödvändigtvis vara något negativt. Men förhoppningsvis så lyckas de få till lite skön känsla i om det nu blir ett nytt spel i serien.

För övrigt har jag inte spelat spelen för storyn (klickade till och med bort videosarna i 3:an. Så trots ett par hundra timmar i 3:an så är jag inte så insatt i själva berättelsen.

Tilläggas är ju att man var bra mycket yngre när både ettan och tvåan kom så det har ju en stor påverkan på hur man upplever spelet. Jag kommer ihåg att jag spelade demot på diablo 1 och jag var rätt ung då för jag tyckte spelet var ruggigt läskigt.

Jag har bara lirat en diablo liknande klon som jag verkligen har gillat och det är Victor Vram, det var roligt i singelplayer. Storyn och spelet varade visserligen inte så länge men jag nöjt av tiden jag spelade det. Jag föredrar hellre att spela med ett intensivare kortare upplevelse än överdrivet lång dötid.

Bra skrivet. Diablo 3 får oförtjänt mycket kritik. Helt klart ett bra spel.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Bra skrivet. Diablo 3 får oförtjänt mycket kritik. Helt klart ett bra spel.

Mycket av kritiken mot D3 verkar härstamma från tiden då spelet var hyfsat nytt. Kritik mot AH sedan RMHA är ett par exempel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Mycket av kritiken mot D3 verkar härstamma från tiden då spelet var hyfsat nytt. Kritik mot AH sedan RMHA är ett par exempel.

Ja så är det, synd att folk hänger kvar vid det då det bara var igång en så kort period av spelets livslängd. RMHA var ju inget vidare, men någon slags trading hade jag velat se. PoE klarar sig fint med trading, hade velat se någon liknande fast mer strukturerat än i PoE då, ett AH t.ex.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Mycket av kritiken mot D3 verkar härstamma från tiden då spelet var hyfsat nytt. Kritik mot AH sedan RMHA är ett par exempel.

Rmah. Fina tider det. Jag förstår problematiken med rmah, jag spenderade ibland mer tid där än i själva spelet, men jag gillade faktiskt det. Enda spelet någonsin där jag har kunnat tjäna riktiga pengar, dock inte enorma mängder då jag var sen på bollen. Men visst är spelupplevelsen extremt annorlundra nu. Men jag tyckte också att det var lite roligt hur svårt spelet var när det kom ut. Man var tvungen och använda sköld som barbar och det var i stort sen omöjligt att klara acten med poisen (act2?).

Idag är spelet annorlunda och är en barnlekt i jämförelse, du boostar upp dig till max lvl på ett par sekunder och sen boostas du upp av vänner med prylar tills du kan börja farma i all oändlighet tills statsen är perfekta.

Så nu är jag mätt på diablo 3 och vill inte gärna spela det mer, men det är ju inte dåligt för det. 300timmar plus för ett spel är ju mer än tillräckligt. Dock inte intensivt roligt alla timmar. Men en hel del flummande på discord och spel med kompisar över många år.

Dock bör ej antal speltimmar någonsin vara ett mått på hur bra ett spel är men det talar iaf för att det finns något där som suger in en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Nej, jag tror inte på det här. Jag älskade 2an för mycket och fick sånt enormt hål i hjärtat när dom lanserade 3an. Herregud vilken skam för Blizzard.
Själva grejen med Diablo var som mörka stil, den skitläskiga känslan första gången man öppnade dörren till the butcher i ettan eller när man skulle ta sig an Diablo i 2an. Det var riktig känsla i det!

I trean så förlöjligar dom 100% av karaktärerna medvetet. De absolut sämsta röstskådespelarna dom kunde hitta, loopar samma usla jävla skit OVER AND OVER och tooootalt bara släpper en redig jävla bajshög på alla över 15 år med Diablo 3.
Så mycket jag hoppades på D3. Så många timmar jag hypade. Så mycket pengar jag spenderade på att köpa ny dator för att få fetaste upplevelsen, sen ytterligare 600 kr (!!!!!) av mina då tonårspojkspengar och fick en sån massiv besvikelse.

Nej. Fyfan. Aldrig igen, Diablo serien är död.

Om du frågar mig så sabbade de stilen redan i tvåan. D1 hade en mörk, läskig känsla, medans D2 (likt WC3) blev mer barnvänligt och "tecknat".

Permalänk
Medlem

Hade hoppats mer på ett WarCraft IV faktiskt

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Mycket av kritiken mot D3 verkar härstamma från tiden då spelet var hyfsat nytt. Kritik mot AH sedan RMHA är ett par exempel.

Problemet var ju att man skulle spela samma om och om igen på olika svårighetsgrader, och att världen var för liten. Blev helt enkelt för mycket repetition, vart tråkigt ganska så fort. Detta var innan det fanns någon expansion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Problemet var ju att man skulle spela samma om och om igen på olika svårighetsgrader, och att världen var för liten. Blev helt enkelt för mycket repetition, vart tråkigt ganska så fort. Detta var innan det fanns någon expansion.

Pratar du om tvåan nu?

(Kan faktiskt inte diskutera om ettan, då jag aldrig kört de)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Originalet lider av rätt många problem, speciellt fast upplösning på 640x480 eller 800x600. Wide-screen blir stretch, man får spela i windowed mode för att saker och ting ska se ok ut på 16:9 skärm.

Jag hade gärna sett en remaster, men frågan är om spelarbasen hade växt. Ett välgjort fjärde spel kan nog bli en bättre upplevelse i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

det är ju inte "bara" att göra en remaster på diablo2, det är ju lite speciellt det spelet är baserat på ett 25 frame system (25fps)

väldigt mycket i spelet är baserat rakt av från frameraten, T.ex att kasta en cold spell utan någon faster cast rate som säg sorceress tar 13 frames och du har 25 frames / sec.

om du då krämar på 60 fps eller högre som en remaster borde då skiter sig allt spelet är baserat runt, 13 frames på 60 fps blir bra mycket snabbare änn på 25

tycker spelet är helt okey som det är, man kör windowed och förstorar fönster så ser det helt okej ut, spelar det regelbundet

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

"Diablo GO!, now available on all major app markets"

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

"Diablo GO!, now available on all major app markets"

Fräckt, jag ska lätt ut och fånga rakanishu med min TP-scroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Reyintaz:

Spelade flertal gånger igenom spelet i singleplayer, med olika mods osv, men kan nog inte säga att jag körde med /players 8. 99% av min tid i Diablo 2 var på B.net, och 99.9% av tiden på b.net består av att man är levle 80+ (level 80 var väl lågt)

Om du inte spelade D2 online, så kan jag definitivt säga att du inte spelat stora delar av spelet. Det är som att spela WoW solo hela tiden, sure det går bra med questing upp till maxlevel, men du har inget sätt att riktigt komma vidare om du faktiskt inte spelar med någon annan, du kan inte göra alla quest (elite quests), inga dungeons, inga raids, inge pvp. Hela meningen med att geara upp dig själv och göra dig starkare försvinner.

Jäkla tid du spenderade i D2 om du klarade det flera ggr i SP o ändå lirade 99% av tiden ppå B.Net 😮

Wow jämförelsen håller inte. Finns inget slutspel i D2.

Jag lirade lite online men gillade inte det. Tyckte det va fusk att boosta sig igenom halva spelet o lvla på ko-banan. Att byta till sig/få grejer också. Man fick ju det bästa så snabbt då o va redan på Hell. Då.var ju utmaningen borta...
För mig handlade det om att använda det ja hittade o ta mig så långt ja bara kunde.Ta t.ex treehead Woodfist i början. Var ju en helvetes utmaning att få ihjäl honom på hardcore oavsett svårighetsgrad! Jävla nervigt det var...
Med Biostaden karaktärer hade inte den utmaningen funnits.

Jag använde ATMA ett tag. Hade massa lagringskaraktärer med alla möjliga grejer. Fast det tog ju väck utmaningen med nya karaktärer. Här har ja tvungen att Fråga mig själv om jag lirade för att spela effektivt eller för att ha kul. Så jag raderade programmet o körde för utmaningens skull.

Jag vet att så som du spelade var så alla ungar på nätcafeerna lirade men jag gillar inte det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]