EA visar speltrailrar för Battlefield V på E3 – får battle royale-läge

Permalänk
Melding Plague

EA visar speltrailrar för Battlefield V på E3 – får battle royale-läge

Under årets EA-konferens på E3 visades en rad nyheter, däribland nytt Unravel, färskt gameplay från Anthem samt nytt Origin Access. Även Battlefield V i norska Narvik stod på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE!

Permalänk
Medlem

Meh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

ea vill verkligen muta sig in på pubg/fortnites marker och vissa tycker det är löjligt men vafan vem vet, det kan ju vara kul, och så får jag anledning att testa battle royale för första gången någonsin

läget i sig kan ju funka i ett ww2 miljö.. med vissa förändringar. det måste ju finnas logik i skiten på något vis

ea/dices metod av dyrt spel med dyra dlcs var döende så det är bara naturligt att de provar något nytt och all lycka i världen önskar jag dem. men om de lägger till dance emotes så är alla broar brända

Permalänk

Släpp på steam så köper jag...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har velat se ett BR spel i Frostbite motorn sedan ARMA moden. Passar väldigt bra in i BF stilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vetifan om BR passar in men spelet ser snuskigt snyggt ut! Länge sedan jag längtade såhär mycket efter ett spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nidarg:

ea vill verkligen muta sig in på pubg/fortnites marker och vissa tycker det är löjligt men vafan vem vet, det kan ju vara kul, och så får jag anledning att testa battle royale för första gången någonsin

läget i sig kan ju funka i ett ww2 miljö.. med vissa förändringar. det måste ju finnas logik i skiten på något vis

ea/dices metod av dyrt spel med dyra dlcs var döende så det är bara naturligt att de provar något nytt och all lycka i världen önskar jag dem. men om de lägger till dance emotes så är alla broar brända

DICE och battle royale.

Deras spel klarar ju knappt av 32 spelare utan problem med hitreg.
Fast iofs har fortnite också problem, men då med 100.

Sedan kan de inte designa bra banor, så en bra genomtänkt karta för 100 spelare, lycka till.

Permalänk
Medlem

Knappt något Battlefield kvar i Battlefield-serien längre. DICE har helt tappat det där lilla extra imo

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

DICE och battle royale.

Deras spel klarar ju knappt av 32 spelare utan problem med hitreg.
Fast iofs har fortnite också problem, men då med 100.

Sedan kan de inte designa bra banor, så en bra genomtänkt karta för 100 spelare, lycka till.

vet inte vad du snackar om alls faktiskt bf har inte mer problem med hitreg än något annat spel. de kan designa bra banor (om de slipper producera tusen stycken om året för att rättfärdiga dlc priset så lär de bara bli bättre) och inget säger att battle royale måste vara 100 spelare, 64 räcker gott och väl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nidarg:

vet inte vad du snackar om alls faktiskt bf har inte mer problem med hitreg än något annat spel. de kan designa bra banor (om de slipper producera tusen stycken om året för att rättfärdiga dlc priset så lär de bara bli bättre) och inget säger att battle royale måste vara 100 spelare, 64 räcker gott och väl

BF har mer problem än något annat spel på marknaden, tyvärr. Men det är sanningen.
En anledning till varför de inte kan köra esports i det.

De kan inte alls designa bra banor. De gör en bana och trycker in i stort sett varenda gamemode på samma bana, det fungerar inte.

64 i ett battle royale blir väldigt korta matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

DICE och battle royale.

Deras spel klarar ju knappt av 32 spelare utan problem med hitreg.
Fast iofs har fortnite också problem, men då med 100.

Vänta nu lite vad för Battlefield har du spelat?
BF4 har ju riktigt bra hitreg och stödjer upp till 120 tickrate.

Problemet som finns i BF4 är att man behöver ett monster till server för att köra 64player Conquest Large (aka vehicles) och 60 tickrate.
Infantry Only flyter däremot på bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Vänta nu lite vad för Battlefield har du spelat?
BF4 har ju riktigt bra hitreg och stödjer upp till 120 tickrate.

Problemet som finns i BF4 är att man behöver ett monster till server för att köra 64player Conquest Large (aka vehicles) och 60 tickrate.
Infantry Only flyter däremot på bra.

Få serverar hade över 60 tick när jag körde BF4. Majoriteten körde 30 eller 45(?).

Fordon påverkar ju inte servern mer än en spelare. Fysiken (om man kan kalla det så) osv är ju clientside.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Få serverar hade över 60 tick när jag körde BF4. Majoriteten körde 30 eller 45(?).

Fordon påverkar ju inte servern mer än en spelare. Fysiken (om man kan kalla det så) osv är ju clientside.

Är fortfarande så att en klar majoritet ligger på 30 men flera bra 60 tickrate servrar som är aktiva.
Inte för att hitreg på 30 är katastrofal. Skillnaden hur det är idag mot launch är som natt och dag.

Vet inte exakt hur det fungerar men i någon community update så sa dom att fordon och deras hastighet som en bidragande faktor till högre belastning för servern. Troligen fler calculations som behöver göras serverside för att tillåta rörelse.

Permalänk
Medlem

Games play best on xbox 1 ^^
Spelar nog detta hellre på PC än konsol

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Initialt kanske folk kommer lira BR i Battlefield, men det folk glömmer bort är att pubg är ENBART BR och har inte det som andrahandsval.

Detta är problemet med alla dessa "pubg killers", dom har BR som ett annat game-mode. Och jag lovar, det kommer märkas. Färre spelare, sämre stöd från utvecklarna, sämre designade banor och framförallt mindre antal spelare. 100 spelare är nästan minimum för bra BR, hälften är ju endå död innan 10 minuter.

Permalänk
Medlem

Battle Royale i Battlefield, inte säker på om det är kärnan i BF.
Jag är mest rädd att detta innebär att man lägger mindre fokus att få de klassiska BF game-moden bra så man kan klämma in BR.
En multiplayer ala BF1 i BFV, då avstår jag helt och väljer något annat, RS2, WW3 listan av riktiga konkurenter börjar bli större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Få serverar hade över 60 tick när jag körde BF4. Majoriteten körde 30 eller 45(?).

Fordon påverkar ju inte servern mer än en spelare. Fysiken (om man kan kalla det så) osv är ju clientside.

Så där kom det fram. Du kommer hit och ska spy galla på spelet men bemödar dig inte ens att kolla om det fortfarande stämmer först att nätkod osv är dålig i Battlefield. Hitreg mellan fordon sker server-side förövrigt, så de påverkar i allra högsta grad servrarna. Något de ändrade under BF4s underhållstid om jag inte missminner mig.

BF4 har riktigt bra nätkod numera faktiskt, speciellt om man tar med i beräkningen att det är 64 spelare och kan vara kaos överallt...finns tester att kolla. Rekommenderar Battle(non)sense på Youtube, väldigt utförliga tester av nätkod i alla möjliga spel.

BF1 har 60hz tick rate som standard på alla servrar numera vad jag vet och mer eller mindre marknadens bästa nätkod sett till fördröjningar, speciellt om vi räknar in mängden spelare, förstörelse osv. Hitreg är inget problem i BF1 eller BF4 mot slutet. BF4 körde 60hz standard också, mot slutet. Ville man up över det krävdes förre spelare dock.

Men visst, om du är fast i BF4 som det var vid launch...klart du lever i tron att det fortfarande är skit. Men bemöda dig kanske att kolla sånt innan du börjar predika nästa gång kan jag ju tycka.

*edit* Ursäkta min ton men så trött på alla hattåg mot spel från folk som inte bemödar sig kolla om tramset de sprider ens stämmer eller kanske var gårdagens nyhet osv...Finns värre saker i världen att fokusera sånt på tycker jag liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har velat se ett BR spel i Frostbite motorn sedan ARMA moden. Passar väldigt bra in i BF stilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller nog med...

Men sa inte DICE/EA själva att de INTE ville ha något BR läge?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Knappt något Battlefield kvar i Battlefield-serien längre. DICE har helt tappat det där lilla extra imo

Vad var det ”lilla extra” som saknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

BF har mer problem än något annat spel på marknaden, tyvärr. Men det är sanningen.
En anledning till varför de inte kan köra esports i det.

De kan inte alls designa bra banor. De gör en bana och trycker in i stort sett varenda gamemode på samma bana, det fungerar inte.

64 i ett battle royale blir väldigt korta matcher.

Vilket jävla skitsnack.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Så där kom det fram. Du kommer hit och ska spy galla på spelet men bemödar dig inte ens att kolla om det fortfarande stämmer först att nätkod osv är dålig i Battlefield. Hitreg mellan fordon sker server-side förövrigt, så de påverkar i allra högsta grad servrarna. Något de ändrade under BF4s underhållstid om jag inte missminner mig.

BF4 har riktigt bra nätkod numera faktiskt, speciellt om man tar med i beräkningen att det är 64 spelare och kan vara kaos överallt...finns tester att kolla. Rekommenderar Battle(non)sense på Youtube, väldigt utförliga tester av nätkod i alla möjliga spel.

BF1 har 60hz tick rate som standard på alla servrar numera vad jag vet och mer eller mindre marknadens bästa nätkod sett till fördröjningar, speciellt om vi räknar in mängden spelare, förstörelse osv. Hitreg är inget problem i BF1 eller BF4 mot slutet. BF4 körde 60hz standard också, mot slutet. Ville man up över det krävdes förre spelare dock.

Men visst, om du är fast i BF4 som det var vid launch...klart du lever i tron att det fortfarande är skit. Men bemöda dig kanske att kolla sånt innan du börjar predika nästa gång kan jag ju tycka.[/size]

Varför blandar du ihop hitreg och fordon?

Jag spelade en bra bit efter sista DLCn kom ut i BF4. Majoriteten av serverarna då var 30 tick i Europa. Ett par 45, och en gnutta 60.
I Hardcore var i stort sett varenda server 30 tick. Ofta högre tick på 32p serverar än 64.
Vid release så var väl tick typ 30, 10 client och 20 server eller tvärtom.

Citat:

BF1 har 60hz tick rate som standard på alla servrar numera vad jag vet och mer eller mindre marknadens bästa nätkod sett till fördröjningar, speciellt om vi räknar in mängden spelare, förstörelse osv.

Rust klarar över 200 tick med 100 spelare, förstörelse mfl.

Battlefield 1 känns som Fortnite när det handlar om hitreg, skott som inte registrerar trots att killen rycker till.
Skjuten bakom hörn och dylikt. Fantastiskt.

"kaos överallt" ja som i typ alla spel?

Skrivet av dibban:

Vilket jävla skitsnack.

Fett argument.

När folk är så sjukt inbitna i ett specifikt spel eller franchise att de blir upprörda.. vilket årtionde vi lever i.

Och om Battlefield har "bäst nätkod", varför ser vi ingen Esport i det? Det finns TDM, Domination och dylikt. De kan lägga till ett S&D mode precis som CoD. En serie där de faktiskt har esports, med en halvdan nätkod.

Permalänk
Inaktiv

Vad då multiplayer trailer med typ massa cinematic cut scenes. Har Dice skaffat en ny trailer kille för dessa trailerna var inget att skryta om.

Permalänk
Inaktiv

@AdoringFan:

Esport kan de glömma tills de får bukt med fusk och EA/Dice är ju kända för att INTE klara av och stoppa fuskare. De blir överkörda av fuskare i varje battlefield.

EA/Dice ljuger också om problemet och spärrar trådar i sina forum relaterat till fusk ÄNDÅ säger de att de ska vara transparenta med sina spelare samtidigt som de sopar problemen under mattan så mycket de bara kan. Dice må vara Svenskar men de beter sig som corporate Usa nu när de fått smak på de stora pengarna i EA. Glöm inte att många av topp killarna som sitter och styr EA nu mera är Svenskar från ursprungliga Dice.

Hur ska de kunna köra kvalificerings tävlingar online som sedan leder upp till större turneringar med de bästa spelarna om man inte kan lita på att folk inte fuskar.

De kan ha världens bästa spel med världens bästa netcode men så länge de har massa fuskare är det kört med esport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Knappt något Battlefield kvar i Battlefield-serien längre. DICE har helt tappat det där lilla extra imo

Precis vad jag känner. Royale-läget är för mig mer bara en osäkerhet från deras egna sida. Istället för att utveckla och tro på konceptet Battlefield så känner dom sig tvingade att pumpa in ett Royale-läge... :/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AdoringFan:

Rust klarar över 200 tick med 100 spelare, förstörelse mfl.

Jämnförde du precis Rust, ett spel som ser ut att komma direkt från 2008 med Battlefield 4/1?
Jag är till 99.9% säker att Frostbite och alla funktioner i Battlefield är lite mer komplexa än vad Rust är, om man säger så.

Skrivet av AdoringFan:

Battlefield 1 känns som Fortnite när det handlar om hitreg, skott som inte registrerar trots att killen rycker till.
Skjuten bakom hörn och dylikt. Fantastiskt.

Om du faktiskt kollat in YouTube kanalen Battle(non)sense som redan är nämnt, då kan du se svart på vitt att Battlefield 1 har den bästa netcoden på marknaden av alla moderna FPS spel, uppe där i toppen bland CS:GO & Overwatch.

Det är inte fören nu senaste veckorna av patcher från EPIC Games till Fortnite som BF1 blev av med kronan i förmån för just Fortnite. Du kan själv kolla in testerna specifikt för Fortnite här (skippa till 3.38 om du bara vill se graferna): https://www.youtube.com/watch?v=W5lUCeAu_2k

Rekommenderar att du kollar in hans videos överlag, han går in väldigt djupt på Netcode/Hitreg/Delay/InputMS mm.

Skrivet av AdoringFan:

Och om Battlefield har "bäst nätkod", varför ser vi ingen Esport i det? Det finns TDM, Domination och dylikt. De kan lägga till ett S&D mode precis som CoD. En serie där de faktiskt har esports, med en halvdan nätkod.

Det finns 2 enkla svar här:

  1. För det första har inte marknaden direkt varit intresserad utav eSport i Battlefield. Jag har själv tävlat i BF4 & kan säga direkt att antalet lag man mötte kändes som en liten familj till slut.

  2. För det andra så har DICE redan börjat jobba med ett eSport läge, det kallas för Incursions. Jag har själv testat det som en Playtester hos DICE Stockholm och det finns nu tillgängligt för allmänheten. Det är fortfarande i tidigt stadie, men DICE testar mest vattnen just nu och tar hela tiden emot feedback på vad som kan göras bättre - Både från spelarna och s.ka. "game influencers".

---------------------------------

"Vi som försvarar" Battlefield och deras hitreg är varken fanboys eller uppköpta av EA. Vi är spelare precis som dig, skillnaden här är att du verkar inkörd på att klampa ner på Battlefield som en spelserie med tekniska problem som helt enkelt inte existerar längre. Enda sedan DICE LA hjälpte DICE Stockholm att skriva om Netcoden för BF4 så har spelen haft otroligt bra Hitreg/InputMS/ServerCompensation (DICE LA utvecklade Hardline, där löste dom problemet som fanns i början av BF4).

Du kanske vill fakta-checka dig själv innan du börjar rabbla massa trams, men det är bara min åsikt i det hela

Edit: Fixade struktur och delade in i bättre stycken.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Precis vad jag känner. Royale-läget är för mig mer bara en osäkerhet från deras egna sida. Istället för att utveckla och tro på konceptet Battlefield så känner dom sig tvingade att pumpa in ett Royale-läge... :/

Dom satte ju in det bara på grund av att CoD gjorde det och på grund av att dom ser att det är något som drar in sekiner.

Många i en klan som jag är med i säger att dom är oroliga att de sätter in Royale för att de sedan inte sätter så mycket tid på att göra spelet mera optimerat.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Det ser ju förbaskat bra ut...så jävla bra att man måste gnugga sig i ögonen. Men spelglädjen? Spelglädjen som tidigt fanns i BF-serien...Skapa hype genom flashig grafik och trailers biter i på en längre.
Nej, jag följer utvecklingen men är skeptiskt till att det här är vändningen för Battlefield. Hoppas jag får fel...

Permalänk
Medlem

personligen så spelar jag inte BF för att spela Battle-Royale, BF spelar jag för att spela krig och utföra uppdrag i Squad´s.... så hmm ja vi får se, de kanske blir nå BFBR nån gång ibland för att bryta av.

Operations är förövrigt bland de roligaste tycker jag när de gäller BF1.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

@AdoringFan:

Esport kan de glömma tills de får bukt med fusk och EA/Dice är ju kända för att INTE klara av och stoppa fuskare. De blir överkörda av fuskare i varje battlefield.

EA/Dice ljuger också om problemet och spärrar trådar i sina forum relaterat till fusk ÄNDÅ säger de att de ska vara transparenta med sina spelare samtidigt som de sopar problemen under mattan så mycket de bara kan. Dice må vara Svenskar men de beter sig som corporate Usa nu när de fått smak på de stora pengarna i EA. Glöm inte att många av topp killarna som sitter och styr EA nu mera är Svenskar från ursprungliga Dice.

Hur ska de kunna köra kvalificerings tävlingar online som sedan leder upp till större turneringar med de bästa spelarna om man inte kan lita på att folk inte fuskar.

De kan ha världens bästa spel med världens bästa netcode men så länge de har massa fuskare är det kört med esport.

Det är ju tävlingsinriktade spelare i CS:GO som blivit bannade. Är inte det ett e-sportspel heller? Dessutom får bannade spelare i CS:GO fortsätta spela i ESL turneringar.
https://dotesports.com/counter-strike/news/vac-banned-players...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.