Permalänk
Tangentbordskonnässör

Passar på att lägga upp en lite tråkigare bild, men på en viktig bräda i mitt liv iaf.
Nämligen arbetshästen!
Ett Matias Ergo pro Low force edition. Det gjorde susen för min musarm, vilket jag inte kan säga om ergodox eller viterbi då det blev väldigt omständigt att ställa om sig till vanlig layout när man är på språng.

Permalänk
Medlem

* DZ60 med Zealio 65g + GMK QMX Clips
* Tangenter från KBDfans (ska snart säljas) + KPrepublic
* Chassit är högst tillfälligt från mitt Pok3r. Har ett vitt i plast men det gillar jag inte. Ska ersätta med ett vitt när jag hittar något.
* Kabeln är från Candykeys.

Permalänk
Medlem

Ännu inte vad man brukar kalla ett tangentbord, men ett väldigt trevligt kit

Permalänk
Medlem

Byggt ihop mitt Ergotravel-betakit! Än så länge gillar jag det skarpt.

Lade upp ett galleri med lite fler bilder också.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

SA Oblivion anlände.

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat i några veckor i tråden så fick jag äntligen tummen ur att beställa en ny bräda; ett Varmilo VA69M med ljusblå led som går att ställa till lagom låg nivå samt blå brytare. Förra K70 var för mycket "l333t gaming hyper edition" för min smak (det var framförallt för stort). Så packade upp denna stridsvagn för bara några minuter sedan. Det jag saknar direkt är handlovsstöd så det får jag se till o skaffa på ett eller annat sätt.

Före

Efter

Någon som vet om man kan få tag på vettiga dvorak/svorak-tangenter? Visst kan jag byta plats på dom redan nu men jag använder ofta de små utbukterna på F och J för att navigera så utan dessa på rätt plats så går det inte så bra

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Inaktiv

Alldeles för lite bilder!

Senaste bygget:

KBD661, MX Silent 72G SPRiT, Carbon SA
(Lite tveksam till båda "Salty"(Esc) och "Skalle-Enter", får nog byta till tråkigare

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Ops
Permalänk
Medlem

Redan laddat inför vintermörkret:

DZ60 rev 2 kretskort med tillhörande platta och akrylchassi.
Gateron Silent Brown + hattar från mitt moddade Arrogant Bastard (byts troligen ut senare)
Dämpat med tätningslist mellan platta och kretskort, dammlist mellan kretskort och chassi.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem

va69m v2

lite repost. Fortfarande så fantastiskt nöjd, men börjat snegla på lite customs. Får se vart det landar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Ops
Permalänk
Medlem

Min första ANSI-bräda:

Rapoo VPRO V500 RGB, svarta brytare.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter väl då:
Mitt Filco Majestouch Ninja från 2012 fick en uppfräschning för ett tag sedan. Filcos dubbelskjutna hattar:

Mitt senaste 60%-projekt fick idag Ducky dubbelskjutna PBT-hattar:

Riktigt nöjd med dessa så långt.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem

Halvt nöjd. Vill ha en schysstare macropad och fixa till capsen lite, särskilt högsta raden på numpaden men vill ha rätt "legends" så funktion får gå före form där.

Permalänk
Medlem

Ett halvt impulsköp, såg att maxgaming hade fått in en massa tangentbord så jag beställde en till POK3R (mitt tredje??) med MX Brown samt ett set blanka keycaps från EnjoyPBT. Keycaps beställde jag från KBDfans, kan rekommendera!

Permalänk
Medlem

Min Gurka med ergo-clears och enhörningsspya

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem

Mer bilder mer liv i tråden?
Detta är de jag har. Planck är det som används mest (på jobbet), tycker dock knapparna är lite för lätta men är alldeles för lat att löda om

Zeal60, Zealios 78g, WASD Keycaps

Planck, Zealios 65g, 1976 SA Keycaps

Miuni32, Zealios 78g, MiTo XDA Godspeed Keycaps

Permalänk
Medlem

Uppdaterade lite. Har satt i en ISO pro mässingsplåt från Mekanisk och så dök GMK Samurai upp.

Zeal 60, Cherry MX clear stems smorda med krytox i zeal housings med 85g Sprit fjäder
Zeal v2 stabs, Tex case, Mekanisk ISO pro mässingsplåt och GMK Samurai

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Lite nytt dök upp i lådan i veckan.
LZ GH v2, Grå med mässingsplåt.

Byggt med Cherry MX Clears, Sprit 72g fjädrar. Smorda med Krytox.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Anne Pro 2 med Gateron Blues och dsa pbt

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Då blev mitt första bygge precis klart!

DZ60, aluminiumplatta, GMK-stabbar (klippta, smorda, "Band-Aid-moddade"), KBDfans Tofu case och slutligen Zealios 67g smorda med Tribosys 3204. Fick slänga på orginalcapsen från ett Pok3r RGB i väntan på att mitt 9009-set från EnjoyPBT ska skeppas.

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk

Första Custom Mechanical Keyboard "ChocolatierZ"

Hej,

Specs:

Case - KBD Tofu Brown
Switches - Khail Box White (Clicky)
Brass Plate 130g
1.8mm LEDS - Yellow
PCB - GH SATAN 60
Keycaps - Chocolate SA Keycaps PBT

https://imgur.com/a/2c1zHIJ

( OBS! Tryck på bilden i Imgur ser man i bättre kvalite. )

Trevlig dag!

[img]-taggar /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

@Enjoy_The_Pain Flyttade ditt inlägg här till Visa ditt tangentbord-tråden samt fixade bildlänkarna åt dig.

On topic: Väldigt snyggt och stilrent!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Ohh tack så mycket!
Förresten hur lägger man in bilder jag klarade inte av det :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

@screamin-daemon: Ohh tack så mycket!
Förresten hur lägger man in bilder jag klarade inte av det :/

Postade en liten "ladda upp bilder i forumet"-guide i trådstarten (se spoilern)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mitt Varmilo fick lite sällskap av en IBM 6112883 (Pingmaster) häromdan.

Sååååå mjuka och sköna sköna switchar, ALPS SKCC Green.
Min första erfarenhet av att använda TMK också. Tror aldrig jag kommer kunna använda ett tangentbord utan liknande funktionalitet framöver. Det gick mycket lättare att använda den här layouten än jag trodde. Enda minuset är att det vore schysst med en riktig F-rad och att klustret till höger var till vänster om "huvuddelen" istället.

Ursäkta potatiskvalitéen... Inte mina men bättre bilder här https://deskthority.net/keyboards-f2/ibm-part-no-6112884-t118...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jakten på musarmsdödaren fortsätter, denna gång med ett lite mer spexigt tangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ett litet halvfärdigt hemmabygge. Gammalt Dell AT101 som jag har slimmat ned chassit på för att spara lite storlek. Black Alps brytare som inte är min favorit direkt i sitt grundutförande men jag har modifierat dem och satt in de taktila bladen från ett Matias-tangentbord och då är de helt plötsligt mycket skönare att skriva på. Double Shot keycaps från ett gammalt köp som jag kom över på Tradera. Måste buda hem ett till gammalt DELL så jag får alla tangenter i beige.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

senaste tillskotten, omhändertagna av en bekant innan de hamnade på elskroten.

no name - rubberdome med alpskompatibla caps. (klippt kabel, enbart caps som lär sparas.)
Dell AT102 (GYUM95SK) - Svarta alps.
IBM Model M (1391411 - 1990) - saknar en del caps men fungerar ypperligt, SDL - PS/2 kabel ur bild.