SweClockers pubträffar – "Meet & Geek" med avstamp i Gävle

Permalänk
Medlem

Har ingen koppling dit men av en slump så stannade jag och sambon till och övernattade där på våran road trip, Norrköping. Rätt väldigt trist liten stad i allmänhet men en trevlig restaurang i form av Burgers & Bangers och ett extremt trevligt litet häng i form av Norrköpings Brädspelscafé! Vore ju den ultimata platsen att sitta och nörda loss lite i ett par timmar

Sambon, som normalt inte är så intresserad, och jag gick förbi och stod och kollade i skyltfönstret och ägaren kom ut och pratade med oss och var supertrevlig och rätt var det var satt vi och lirade ett riktigt kul tvåspelarspel

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Vad kul att så många vill köra i Linköping! Det råkar vara min och @emilakered hemtrakter, så det borde vi kunna styra ihop nu till sensommaren / hösten.

De Klomp?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Jygge:

Tror det är ok att starta egna SweClockers Meet & Geek i Sverige sen skicka in trevliga bilder 😀😀
Vi är många i det avlånga landet..

Absolut! Det är inte svårare än om man skapat en tråd utan det här initiativet från vår sida. Ge mig eller någon i redaktionen en ping eller PM så kan vi ge draghjälp med exponering på framsidan.

Skrivet av emilakered:

De Klomp?

Alltså, JA!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Desk Master

Åland! Jag har en gasgrill och kylskåp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@ZyntaaX: Jag håller med om att Jönköping vore bra. Stadens läge tillsammans med Gävle gör att de städerna är liksom centralt belägna för en stor del av landet. Jönköping är förresten Sveriges 9'de största stad vilket kanske gör en för stor?

Jag går gärna på en "Meet & Geek" ifall den är nära Stockholm.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Förväntade mig en bild där ni alla sitter i en varsin smartphone vid samma bord och chattar istället för att prata

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vangen:

Zlatan bredvid Jonas???

Inte första gången. Om bara pengarna kunde rulla in också!

Skrivet av Jacob:

I denna tävling av "Gissa manbun" är Zlatan fel svar. Det är en @Grukk!

En jag!
Jo, men visst. Efter att @JonasT slutade med manbun, så kände jag mig skyldig att som en Jonas, och en manbunfantast ta över rollen.

Permalänk
Medlem

Skövde är ju en stad som kryllar av inte bara studenter men också många teknikintresserade studenter och företag, skulle vara roligt om ni kom hit!

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

De Klomp?

Bara det faktumet att du nämner "Klompen" värmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Skövde är ju en stad som kryllar av inte bara studenter men också många teknikintresserade studenter och företag, skulle vara roligt om ni kom hit!

Vadå, får bara unga vara med å ha kul? Vi gamlingar kanske också vill ha roligt?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

De Klomp?

Klompen är trevlig, men slår ett slag för Horse and hound i Linköping. Jag tror det ligger lite uppe på Storgatan.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Klompen är trevlig, men slår ett slag för Horse and hound i Linköping. Jag tror det ligger lite uppe på Storgatan.

Häst och Hund! Det är också bra grejer.

Lite så här halvofficiellt, jag och @emilakered har typ beslutat oss för att hålla en träff i Linköping nästa gång. Vi kommer båda därifrån och av nån anledning verkar halva SweClockers vilja det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det skulle vara roligt om ni skulle komma förbi Umeå, vi är en Universitetsstad med många teknik intresserade här uppe.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Scirocco:

Det skulle vara roligt om ni skulle komma förbi Umeå, vi är en Universitetsstad med många teknik intresserade här uppe.

Vi kikar på "Umeå-Skellefteå-Luleå" för framtida träff! Om vi leker med tanken att vi bara kan ta en av städerna i närtid, vad tror du som bor i Umeå om Skellefteå? Det ligger ju mellan Umeå och Luleå och borde kunna locka folk från båda håll är vår tanken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skulle gärna också se någon event i skåne. Malmö må vara störst, men vi har bil/buss/tåg (om de går och inte havererat) så vi borde kunna ta något lite mer norrut om någon har bra förslag. Samåkning kanske också kan ordnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

så vi borde kunna ta något lite mer norrut om någon har bra förslag.

Eller längre öster ut, så kan ju vi Blekingebor också joina!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Något i Norrbotten / Västerbotten hade ju varit trevligt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Scirocco:

Det skulle vara roligt om ni skulle komma förbi Umeå, vi är en Universitetsstad med många teknik intresserade här uppe.

Skrivet av Hansar:

Något i Norrbotten / Västerbotten hade ju varit trevligt.

Det blev inte Umeå den här gången, men vi håller oss inom Västerbotten! Skellefteå nästa: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1532890-sweclockers-me...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner