Permalänk
Avstängd

Det finns ingen support man kan ringa

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

Vad för support? För vad? Vilket företag?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Annars finns sweclockers forum där man ofta kan få hjälp snabbt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Vad för support? För vad? Vilket företag?

Privat person

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Privat person

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för produkt i fråga du behöver support med?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Annars finns sweclockers forum där man ofta kan få hjälp snabbt.

Jag har ingen bra erfarenhet utav forum

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för nåt du vill ha hjälp med ens?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Hur ska vi kunna rekommendera nånting när du inte beskriver vad det rör sig om?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Vad är det för produkt i fråga du behöver support med?

Datorn, musen och tangentbordet bara la av när jag ladda upp videos med videokameran för att vara mer specifik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

vad behöver du support med? rekommenderar netonnets support, de är riktigt hjälpsamma sen är även 117 bra, fast de skickar ändå bara en till vårdcentralen ALT. säger att du ska ta värktabletter.

skriv vad du behöver hjälp med så får du det, men det är klart, skriver du såhär kryptiskt finns det INGEN som ger dig bra support.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Jag har ingen bra erfarenhet utav forum

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag förstår. Det kan krävas ett litet engagemang inledningsvis för att formulera frågan tydligt + att även inkludera detaljer och information som man inte själv tror behövs.

Ofta brukar det krävas en liten diskussion för att begränsa felsökningen till ett visst område. Men sedan kan medlemmarna på forumet diskutera sinsemellan om troliga/alternativa lösningar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

Fast här på forumet är det ju vi som är "supporten".

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Nej, jag förstår. Det kan krävas ett litet engagemang inledningsvis för att formulera frågan tydligt + att även inkludera detaljer och information som man inte själv tror behövs.

Ofta brukar det krävas en liten diskussion för att begränsa felsökningen till ett visst område. Men sedan kan medlemmarna på forumet diskutera sinsemellan om troliga/alternativa lösningar.

Ingen ont om er, på ett forum är det frivilligt och ett jobb är ett jobb det är två olika inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Ingen ont om er, på ett forum är det frivilligt och ett jobb är ett jobb det är två olika inställningar

Precis, på ett forum brukar det vara intresserade eldsjälar medans på jobb är det bara för att få en inkomst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Datorn, musen och tangentbordet bara la av när jag ladda upp videos med videokameran för att vara mer specifik

Grundläggande felsökning:
Har du provat starta om datorn? (det löser ju fånigt många problem, så måste fråga )
Har du provat byta USB-kontakt för mus+tgb?
Provat ta ur videokameran igen?

Sen lite mer frågor om förutsättningarna:
Är det första gången du använder kameran?
Eller är det något du gjort typ tusen gånger förut och den här gången pajade allt? Isåfall kommer en följdfråga till: hade du ändrat något innan den här gången? Typ bytt nån kabel, bytt dator, bytt drivrutiner eller liknande.

Antar att det är USB du använder till alla dessa enheter? Är allt kopplat direkt in i datorn, eller via någon hub? Har du bärbar eller stationär dator?

Om du går till Kontrollpanelen och sen till Enheter och skrivare, får du då upp alla dina enheter där utan några ikoner med utropstecken eller frågetecken eller liknande?
...
Låter ju som det är USB-relaterat, men är ju svårt att säga i nuläget om det är drivrutinsrelaterat, kanske någon trasig kontakt (kortslutning?) eller fel på något tillbehör som typ kameran? Eller kanske det är så stor strömbelastning på USB att den inte klarar av det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Nu har han ju faktiskt sagt vad han behöver hjälp med:

Skrivet av lolweman123:

Datorn, musen och tangentbordet bara la av när jag ladda upp videos med videokameran för att vara mer specifik

Skickades från m.sweclockers.com

Edit, jag såg att EN person (ovan mitt) postat ett användbart svar medan jag skrev.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Grundläggande felsökning:
Har du provat starta om datorn? (det löser ju fånigt många problem, så måste fråga )
Har du provat byta USB-kontakt för mus+tgb?
Provat ta ur videokameran igen?

Sen lite mer frågor om förutsättningarna:
Är det första gången du använder kameran?
Eller är det något du gjort typ tusen gånger förut och den här gången pajade allt? Isåfall kommer en följdfråga till: hade du ändrat något innan den här gången? Typ bytt nån kabel, bytt dator, bytt drivrutiner eller liknande.

Antar att det är USB du använder till alla dessa enheter? Är allt kopplat direkt in i datorn, eller via någon hub? Har du bärbar eller stationär dator?

Om du går till Kontrollpanelen och sen till Enheter och skrivare, får du då upp alla dina enheter där utan några ikoner med utropstecken eller frågetecken eller liknande?
...
Låter ju som det är USB-relaterat, men är ju svårt att säga i nuläget om det är drivrutinsrelaterat, kanske någon trasig kontakt (kortslutning?) eller fel på något tillbehör som typ kameran? Eller kanske det är så stor strömbelastning på USB att den inte klarar av det?

Jag starta om datorn men det funka inte, jag bytte usb port starta om, då fungerade dem, testa och ladda upp videon igen la musen och tangentbortet av igen, jag fick göra samma sak igen byta port

Jag har använt kameran flera gången, jag kan koppla in kameran, det är när jag laddar upp som kameran och musen bara slocknar

en stationär, dem funkar när jag byter port men sen när jag ska ladda upp en video så slocknar de igen så det kan juh inte vara fel på dem,

det är en som har ett utropstecken där de står kod 43 vilket de säger är grafikkortet

Jag googlade och hitta den här tråden https://www.sweclockers.com/forum/trad/1053170-kod-43-pa-graf... de säger att de är fel på drivrutinerna men den sista snubben säger juh att det betyder hårdvarufel

Permalänk
Legendarisk

@lolweman123: Du behöver den här: Hur man får hjälp i forumet. Det är ganska fantastiskt att du startar en tråd utan att ens försöka beskriva problemet och tycker att forum är dåliga, men att folk ändå lägger tid på att försöka hjälpa dig...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biberu:

@lolweman123: Du behöver den här: Hur man får hjälp i forumet. Det är ganska fantastiskt att du startar en tråd utan att ens försöka beskriva problemet och tycker att forum är dåliga, men att folk ändå lägger tid på att försöka hjälpa dig...

Ja jag ville ha ett nummer och ringa och få lite hjälp,för mig var det underförstått vad jag menade iomed forumet jag skrev i, ifrån mitt perspektiv, jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum där folk är otrevliga mot mig, ungefär som personen under som skriver numret till efterlyst tipstelefon men som jag sagt tidigare så är ett forum frivilligt det är en annan inställning till de man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Jag starta om datorn men det funka inte, jag bytte usb port starta om, då fungerade dem, testa och ladda upp videon igen la musen och tangentbortet av igen, jag fick göra samma sak igen byta port

Jag har använt kameran flera gången, jag kan koppla in kameran, det är när jag laddar upp som kameran och musen bara slocknar

en stationär, dem funkar när jag byter port men sen när jag ska ladda upp en video så slocknar de igen så det kan juh inte vara fel på dem,

Vart laddar du upp?

Kan du testa en annan kabel till kameran?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Ja jag ville ha ett nummer och ringa och få lite hjälp,för mig var det underförstått vad jag menade iomed forumet jag skrev ifrån mitt perspektiv, jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum där folk är otrevliga mot mig, men som jag sagt tidigare så är ett forum frivilligt det är en annan inställning

En bra sak är att tänka sig att man inte vet någonting alls om sammanhanget när man läser sig egen post i forumet innan man skickar inlägget.

Skulle du förstå vad någon vill om du läser det du skrivit på ett papper du hittar någonstans?

Ett forum är en plats där folk använder sig egen tid för att lösa andras problem gratis, men möjlighet, motivation eller lust att lösa andras problem gratis, med sin egen dyrbara tid, om personen inte bemödar sig att ens skriva en vettigt formulerad fråga är låg.

Skriv och formulera din fråga så noga du bara kan så skall du se att du får hjälp.

Att inte ens orka skriva ett frågetecken i rubriken kan faktiskt till och med ses som ren lathet.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

Support till vad exakt? Vars är det du inte bor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Ja jag ville ha ett nummer och ringa och få lite hjälp

För att vi ska kunna göra det behöver vi ju veta vem/vilka du vill få hjälp av.
Är det datortillverkaren? Mustillverkaren? Tangentbordstillverkaren? Tillverkaren av webbkameran? Sidan du laddade upp videon på?

När vi vet vem du vill få hjälp av så behöver vi ju även veta exempelvis märket på datorn så vi kan hänvisa till korrekt support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Även fast man inte bor där? Isåfall vilken rekommderar ni? Ännu bättre skulle vara om dem hade en chatt eller engelsk som man kan få hjälp av här i Sverige

Skrivet av lolweman123:

Datorn, musen och tangentbordet bara la av när jag ladda upp videos med videokameran för att vara mer specifik

Skickades från m.sweclockers.com

Var bor du? Har du tillgång till någon datorbutik? Det finns många butiker som tar emot datorer och felsöker dem mot en viss summa pengar. Annars kan du söka på Eniro eller Google efter lokala datorreparatörer. Det kan finnas småfirmor lite varstans.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Jag har använt kameran flera gången, jag kan koppla in kameran, det är när jag laddar upp som kameran och musen bara slocknar

Riktigt konstigt!
Om du har möjlighet kanske du kan prova koppla in kameran via en strömförsörjd hubb istället och se om det gör skillnad? (men spring inte och köp en ifall du inte redan har tillgång till en)
*edit* Mrqaffe är inne på samma spår som mig - se hans svar nedan

---

Skrivet av lolweman123:

det är en som har ett utropstecken där de står kod 43 vilket de säger är grafikkortet

Här behövs ett förtydligande, vad menar du med "vilket de säger är grafikkortet".
Exakt vad heter enheten som har felkoden? Är det verkligen grafikkortet som har kod 43? (Eller är det någon annan enhet, men när du googlar så brukar felkod 43 gälla grafikkortet?)

*edit*
Råkade hitta den här videon gällande error 43 och Nvidia, och där verkar det bero på ett virus?

Annars finns en generell guide på microsoft här:
https://support.microsoft.com/en-us/help/4341212/windows-10-f...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

En bra sak är att tänka sig att man inte vet någonting alls om sammanhanget när man läser sig egen post i forumet innan man skickar inlägget.

Skulle du förstå vad någon vill om du läser det du skrivit på ett papper du hittar någonstans?

Ett forum är en plats där folk använder sig egen tid för att lösa andras problem gratis, men möjlighet, motivation eller lust att lösa andras problem gratis, med sin egen dyrbara tid, om personen inte bemödar sig att ens skriva en vettigt formulerad fråga är låg.

Skriv och formulera din fråga så noga du bara kan så skall du se att du får hjälp.

Att inte ens orka skriva ett frågetecken i rubriken kan faktiskt till och med ses som ren lathet.

Om jag ville ha hjälp ifrån er till och börja med så hade jag varit mer specifik, men jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum, det är 10 pers nu som skrivit att jag ska utveckla, jag tror jag fattar, och en person ger mig numret till efterlyst tipstelefon och när 10 personer sagt samma sak det räcker inte med 1 så börjar man tröttna och säger man nåt tillbaka så uppfattas man som dryg och då får man absolut ingen hjälp, men det kanske är förståligt att man tröttnar när 10 personer säger samma sak, vi kan väl försöka se det från varandras sida, från mitt perspektiv så trodde jag att det var underförstått, om jag går in på elgitanten och frågar efter support så fattar dem, skulle jag skrivit i ett annat mindre specifikt forum eller subbforum när jag inte tyckte att det var underförstått vad jag menade i sammanhanget så hade jag varit mer specifik

Permalänk
Rekordmedlem

Jag misstänker att det beror på strömförsörjningen, kameran inte bara anluter sig som minne utan den försöker även ladda sitt batteri, strömgränsen för usbroothuben överskrids och anslutningen stängs av för att skydda datorn.
En powerhub/laddhub avlastar datorns usbströmförsörjning. Det kan också gå att ställa om kameran att inte ladda utan att bara uppträda som ett minneskort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Om jag ville ha hjälp ifrån er till och börja med så hade jag varit mer specifik, men jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum, det är 10 pers nu som skrivit att jag ska utveckla, jag tror jag fattar, och en person ger mig numret till efterlyst tipstelefon och när 10 personer sagt samma sak det räcker inte med 1 så börjar man tröttna och säger man nåt tillbaka så uppfattas man som dryg och då får man absolut ingen hjälp, men det kanske är förståligt att man tröttnar när 10 personer säger samma sak, vi kan väl försöka se det från varandras sida, från mitt perspektiv så trodde jag att det var underförstått, om jag går in på elgitanten och frågar efter support så fattar dem, skulle jag skrivit i ett annat mindre specifikt forum eller subbforum när jag inte tyckte att det var underförstått vad jag menade i sammanhanget så hade jag varit mer specifik

Går du in i Elgiganten och säger "jag behöver support" så kommer du få lika många frågetecken därifrån som du fick här, då Elgiganten säljer många olika typer av produkter och inte enbart en.

Hade du tagit lite extra tid och formulerat din första fråga så som "jag har problem med si och så, och föredrar att ringa samt betala ett företag för support - vart bör jag vända mig till?" så hade du fått svar direkt. Det gäller att vara tydlig med dina frågor om du vill ha hjälp och inte kryptisk - ingen kan läsa dina tankar.

Med detta sagt - Inet har bra kundservice och för en liten summa kan de felsöka datorn åt dig på plats i en butik och förmodligen via telefon också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohjay:

För att vi ska kunna göra det behöver vi ju veta vem/vilka du vill få hjälp av.
Är det datortillverkaren? Mustillverkaren? Tangentbordstillverkaren? Tillverkaren av webbkameran? Sidan du laddade upp videon på?

När vi vet vem du vill få hjälp av så behöver vi ju även veta exempelvis märket på datorn så vi kan hänvisa till korrekt support.

Aha nu förstår jag, tack

Jag tror det är fel på datorn, det finns ingen generell IT-support som kan peka ut vart problemet ligger i alla fall om man inte vet via frågeställningar via telefon, sen kan den personen skicka mig vidare ifall det skulle vara så

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Aha nu förstår jag, tack

Jag tror det är fel på datorn, det finns ingen generell IT-support som kan peka ut vart problemet ligger i alla fall om man inte vet via frågeställningar via telefon, sen kan den personen skicka mig vidare ifall det skulle vara så

Vi medlemmar här på Sweclockers skulle kunna agera generell IT-support om vi fick mer information. Men jag har förstått att du inte uppskattar forum.
Så med det sagt, titta i telefonkatalogens Gula Sidor för att se om det finns någon lämplig fixarfrasse för IT-frågor alternativt titta i lokaltidningen under annonser om det är någon som annonserar att de hjälper till med IT-problem.
Brukar alltid finnas någon ung förmåga som pysslar med sånt och kan ge dig generell support.