Kod 43 på Grafikkortet??

Permalänk
Medlem

Kod 43 på Grafikkortet??

Haft lite problem med mitt nya Grafikkort Asus gtx 580. jag hade nyss spelat lite Fallout 3 och stängde av det för jag skulle gå och käka när jag kom tillbaka så hade datorn börjat startas om och det är flimrit och typ sträck i bilden, när datorn väl har startat upp så går jag in på enhetshanteraren och där en det en liten varnings skylt på mitt grafikkort och det står "Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats. (Kod 43)"
Har kortet gått sönder eller hur står det till?? Jag installerade Nvidias 285.68 drivrutinerna igår funkade klockrent men kan det vara dom? Förresten så började det bli lite buggar i grafiken när jag spelade Fallout ibland då grafiken blev konstigt "tecknad" och ibland vart saker osynliga. Snäll säg att det kommer gå och fixa så jag inte behöver skicka tillbaka kortet och få tillbaka ett nytt för det vill jag inte när bf3 snart är här.

Edit: jag kan inte gå in på nvidias kontrollpanel så jag antar att jag just nu kör på det integrerade grafikkortet. Det står att "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en Nvidia gpu-enhet"

Mina specs:
Amd ahtlon II x3 450
4g ram
Asus gtx 580
Nätagg 580 watt
Asus m4n68t v2

Permalänk
Medlem

Har du hittat någon lösning på det? Jag har nämligen samma problem med mitt GTX 580.

Permalänk
Medlem

fel på drivrutinerna
avinstallera och installera om reboota och återkom om problemet kvarstår
och när jag säger avinstallera så menar jag med Drivesweeper, Perfect Uninstaller eller liknande
reboota och installera om drivrutinerna reboota igen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Men jag kör just nu med mitt gamla grafikkort och det funkar ju det är en geforce 9800gt inte bra men det funkar ju? Men kan det fortfarande vara så att drivrutinerna inte passade till gtx 580?

Permalänk
Medlem

avinstallera alla grafikorts drivrutiner och stoppa i 580't igen
installera det
funkar inte det avinstallera
och testa en äldre drivrutin tex 285.38
kod 43 säger då att det troligast är drivrutinen som spökar även enligt nvidia's egna forum
många som haft problem med gtx 570/580/590 verkar det som

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ska testa med det och hoppas det funkar. Tack!

Permalänk
Medlem

En fråga bara, ska jag ta bort Nvidia - display Nvidia- PhysX och Nvidia - Chipset? eller bara någon av dom?

Permalänk
Medlem

Jag har testat att rensa alla drivrutiner även ominstallerat OS. Funkar inte ändå. Stoppar jag i ett annat kort funkar det direkt. Så mitt kort är med stor sannoliket trasigt tyvärr. Surt på ett nytt kort som knappt blivit använt :(.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkade inte för mig heller, men som tur är så finns ju garantin

Permalänk
Medlem

Icemat19: Surt, men skönt ändå att få det bekräftat att fler har exakt samma fel som mig. Så nu blir det till att skicka in på garantin och hoppas man får tillbaka ett nytt snabbt så man kan va med och köra lite BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallgren:

Icemat19: Surt, men skönt ändå att få det bekräftat att fler har exakt samma fel som mig. Så nu blir det till att skicka in på garantin och hoppas man får tillbaka ett nytt snabbt så man kan va med och köra lite BF3

Japp!

Permalänk
Medlem

Kod 43 betyder hårdvarufel.

Det är kortet det är fel på kort och gott.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Kod 43 betyder hårdvarufel.

Det är kortet det är fel på kort och gott.

Vet du vad det var som kan ha skadat kortet? Så ifall det var jag själv som gjorde det kan förhindra det i framtiden, jag är dock väldigt säker att det inte var esd skadat när jag höll till på en jordad plats + esd band.

Permalänk
Medlem

Nej jag kan inte på rak arm säga vad som är fel och vem/vad som orsakat det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Icemat19: Hur har det gått för dig, har du fått iväg ditt kort och fått någon feedback. Och om man får fråga, vart köpte du ditt kort?. Själv så har jag inte ens fått min fraktsedel från webhallen så att jag kan skicka in det på garantin trots att jag mailade dem redan i söndags för att vara ute i god tid. Nu lär jag säkert få vänta några veckor till. Riktigt surt när BF3 kommit ut och när COD och Skyrim är på G nästa vecka