Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Är det inte Magnum som tillverkar Strawberry White?

Jo, men dom säljs så vitt endast jag kan se styckvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag saknar Magnum Gold!?

Annars finns det så mycket god glass att listan blir för lång om jag skulle skriva allt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Säljs dock inte längre, men en halv liter sandwich för 13kr var inte fel alls.

Permalänk
Medlem

Bästa glassen är den jag gör själv.
Grädde, ägg och vanilj, men ibland även jordgubbe, blåbär eller choklad.

Permalänk
Medlem

Fan vad alla är på för GB glass då O.o tacka vet jag Sia glass, äkta gräddglass slår allt!

Permalänk

GB's Banana Joe, eller Igloo. /thread

Permalänk
Medlem

GBs nya Solero är väldigt svalkande nu när det är äckelvarmt. Smakar gott också.

Någon som kommer ihåg den gamla tacoglassen från GB som fanns någon gång på 90-talet? Har för mig att jag tyckte den var riktigt god.
Annars hade Triumfglass någon riktigt god strut förr, kommer bara ihåg att det var gula eller orange kulor på toppen, dessa smakade ganska syrligt. Någon som vet vilken jag menar? Finns den kvar? Tyvärr verkar Triumfglass ha försvunnit härifrån, var väldigt många år sedan jag såg någon sådan frys. Nu är det bara GB överallt, lite tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den enda glassen jag gillar från GB/sia/triumph osv. är Daim Annars funkar mjukglass alternativt kulglass från exempelvis Glassmagasinet i Visby med över 300 smaker.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Vanlig Big Pack vanilj är en av favoriterna. Smakar på något sätt bättre än andra vaniljglassar till och med än äkta gräddglass. Smaken påminner om mjukglass.

Av pinnar är päron split en favorit i värmen. Isglassen läskar samtidigt som man får vaniljglass med.

Äter dock det mesta förutom lakritsglass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur alla kan glömma den absolut bästa glassen sedan 30 år tillbaka.. Nu är allt tiptop igen glass

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Inaktiv

En av favoriterna just nu:

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Jag förstår inte hur alla kan glömma den absolut bästa glassen sedan 30 år tillbaka.. Nu är allt tiptop igen glass

Om det är glassen tiptop du tänker på så nämner jag faktiskt den i mitt första inlägg

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Inte för att retas med alla i tråden, men måste bara få säga att jag fick igår en leverans av en 60-liters fryslåda proppfylld med GB-glassar...

Kommer bli en bra sensommar.

För övrigt är min favorit nog 88:an, även fast den är lite liten. Snackar vi glass generellt så gör Finmans kalasglass i Skogås sjukt bra glass, deras citronsorbet är helt absurt god. Tyvärr är de relativt små än så den säljs inte på så många platser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gautar:

Måste fråga er här på GlassClockers, är det någon som gillar kulglass med lakrits? Triumf-Glass saluför detta i alla fall.

Provade på en kula med lakrits för någon vecka sedan. Helt okej faktiskt även om jag personligen inte är mycket för lakrits. Eller provade.. blev beställd av misstag.

Personligen är älskar jag chokladglass i nästan alla former. Framförallt om de har nötter eller daim i sig.

Skrivet av Igelkott:

Har nu förätit mig på skummjölkspulver. Kan någon tipsa om riktig glass som går att köpa till humant pris?

Brukar väl finnas Italiensk glass (Gelato) i diskarna på ICA. Dessa brukar oftast göras på grädde.

Skrivet av WijK:

Jag gillar chokladglass över allt annat och det är lite svårare att hitta goda laktosfria sådana. Laktaspiller från apoteket fungera för mig om jag bara ska äta nån sås eller dylikt med laktos i. Ska jag kränga 1l glass så är det tyvärr helkört.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.coop.se/handla-online/varor/frys/glass-frukt-bar/...

Coop verkar ha laktosfri glass från Triumf. Kanske värt att prova?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Sandwich

Funkar alltid.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jag börjar bli gubbe så jag är okej med det
https://www.hemglass.se/media/1183/sundborn_punsch_2.png

Då måste jag vara en klenod
Har inte ätit den på säkert 15 år men j**lar vad god den var sist jag åt den.
Åt den ofta när jag var 12-16 och farsan hade köpt hem.

Jag älskar annars lakrits i glass, punsch, romrussin etc. typ alla udda smaker är riktigt goda.
Annars fukar ju alltid melon som har en speciell förmåga att smaka friskt.

Annar är denna riktigt bra just nu i hettan.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag gillar fan all form av glass. Finns nog ingenting som avskräcker mig.

Glass gjord på rätt sätt är ju helt klart att uppskattas, när den är silkeslen, inga kristaller förekommer i konsistensen.

Även om jag gillar i princip alla Magnum-sorter och 'riktig' glass -- är favoriten just nu från Barebells.

Permalänk

Mövenpick Maple Walnut

Permalänk
Medlem

För den som har vägarna förbi Skellefteå så kan jag rekommendera Alhemsträdgårdens egengjorda gelato i sjuttielva olika smaker. Ta av österut från E4:an i norra rondellen vid Cirkle K så ligger den på vänster sida om vägen kanske en halv km bort. Troligen den godaste glass jag någonsin smakat.

Min favorit bland vanlig butiksglass är Ben & Jerry's jordnötsglass med peanut butter cups. Men så är jag jordnötsälskare av hög grad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det skall vara Piggelin, isglass och inge jävla rinnande vanilj eller annan ingrediens.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Att njuta av glass behöver inte vara avancerat. Ett knippe https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40308352/ fyllda med 50% saftkoncentrat av valfri sort och 50% vatten är uppfriskande, svalkande och billigt i sommarhettan.

Dock fungerar det inte med sötningsmedel. Resultatet blir en hård blank istapp som smakar...ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Tyckte den smakade lite väl mycket järn. Kanske är jag som har fel på smaklökarna bara.

Soft Caramel Toffee Cone är väl den enda veganska köpeglassen som jag tyckt varit okej. Bortsett från isglass osv då!
https://www.donaldscreamices.co.uk/image/cache/catalog/SwedishGlace_Caramel_Toffee_cone_Wrapper%202018-800x800.jpg

Piggelin är en favorit annars! Svalkande, billig, kalorisnål och god. Viktigt när man är en studerande tjockis

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker inte att man ska konsumera en massa ofermenterad soja, det har samma effekt som östrogen har på kroppen. Varken bra för män eller kvinnor. Det som är skönt med GB Choice är att den är gjord på ris.

#dontbecomeasoyboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Ta 3-4st Sun Lolly av din favoritsmak, lägg i mixer tillsammans med valfri vodka.
Helt underbart att shotta varma dagar, men akta sig lite för det smakar inte sprit för 5öre och det slår hårt och snabbt, skål!

Tack för tipset. Måste testas.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd

Den gröna calippon är riktigt god. Billig också.
Eller en sån twister.
svalkar som fan på varma dagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beijing:

Tack för tipset. Måste testas.

sun lolly är bara färgämnen blandat med vatten.
köp en fun light koncentrerad saft istället.
blanda i isbitar, fun light och vodka i mixern och du har i princip samma drink som ovan tipsade om och dessutom billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Jag tycker inte att man ska konsumera en massa ofermenterad soja, det har samma effekt som östrogen har på kroppen. Varken bra för män eller kvinnor. Det som är skönt med GB Choice är att den är gjord på ris.

#dontbecomeasoyboy

Kan inte hitta en endaste källa på det, kan du hjälpa mig? Allt jag får när jag sökte att det var ett påhitt av alt-right dynga

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Hedersmedlem

Mjukglass med 50/50 vanilj/blåbär från kiosken nere på torget.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Bor i närheten av en glassbar som heter Flavours och deras salted caramel är rent utsagt himmelsk! De har även en rotation av sorbeter som vi börjat smaka oss igenom och även de är otroligt goda men når inte riktigt upp till salted caramel som blivit en given favorit.

Annars vill jag likt några andra slå ett slag för glass från Lidl. Gellatelli (tror det är märkets namn) har bra glass i min mening och deras mangosorbet är så frisk att man kan smälla i sig på tok för mycket på en gång.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag älskar all gräddglass, men om jag måste välja så får det bli två favoriter:

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Då måste jag vara en klenod
Har inte ätit den på säkert 15 år men j**lar vad god den var sist jag åt den.
Åt den ofta när jag var 12-16 och farsan hade köpt hem.

Jag älskar annars lakrits i glass, punsch, romrussin etc. typ alla udda smaker är riktigt goda.
Annars fukar ju alltid melon som har en speciell förmåga att smaka friskt.

Annar är denna riktigt bra just nu i hettan.
https://www.triumfglass.se/uploads/12149001.png

Finns i Glassbilen Den blir väldigt krämig, nästan som sorbet när den smält någon minut.
Jäklar, älskar lakrits även jag. Får kolla in!