(när det är dax) Det är valdagar. Röstar ni?

Permalänk
Avstängd

(när det är dax) Det är valdagar. Röstar ni?

Ja så klart.
Nej.
Ja, har redan bestämt mig.
Nej, Ingen mening.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt (fixa detta) kan man inte redigera sina inlägg.

Permalänk
Medlem

Inte bestämt mig än men tror det blir något nytt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stayup:

Ja så klart.
Nej.
Ja, har redan bestämt mig.
Nej, Ingen mening.

Jag avstod min röst då inget alternativ passar. Det finns en chans att jag lägger en blank röst på Kalle Anka partiet då inget parti är kvalificerat eller kompetent att på något plan leda landet. Hellre en blank röst än missnöjeröst på något parti som ändå inte vet vad dom ska göra med den rösten.

Permalänk
Medlem

@Stayup: Första gången jag röstar så finns inget alternativ för mig i enkäten

Permalänk
Medlem

Kan spåra.

Men jag vet sen länge vad jag ska rösta på.
Kommer rösta på valdagen

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon297462:

Jag avstod min röst då inget alternativ passar. Det finns en chans att jag lägger en blank röst på Kalle Anka partiet då inget parti är kvalificerat eller kompetent att på något plan leda landet. Hellre en blank röst än missnöjeröst på något parti som ändå inte vet vad dom ska göra med den rösten.

Har du kollat på direktdemokraterna? Att rösta blankt är rätt värdelöst då dom räknas som ogiltiga röster ändå

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Har du kollat på direktdemokraterna? Att rösta blankt är rätt värdelöst då dom räknas som ogiltiga röster ändå

En röst på Kalle anka partiet är väl giltig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

First rule of the VALET: You don't talk about VALET (here).

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk

Klart man ska rösta. Sen så har jag inte direkt satt mig in i partiernas tycken. Det blir att läsa på vad partierna tycker om mina "hjärtefrågor" till helgen på respektives hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamadoodoo:

Klart man ska rösta. Sen så har jag inte direkt satt mig in i partiernas tycken. Det blir att läsa på vad partierna tycker om mina "hjärtefrågor" till helgen på respektives hemsida.

Rösta är självklart och om man är osäker så läs på! Men min erfarenhet, gammal gubbe, är att vallöften och utspel inför val ryker direkt efter valet. Så, vallöften och valvisioner bryr jag mig inte ett smack om. Kollar istället in vad partierna gjort och kämpat för under åren som gått. Säger mer än "RÖSTA PÅ OSS"löftena.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag är kluven.

Min röst spelar ingen roll, men om alla tänker så blir det ju kattskit av allt ihop, så jag röstar av plikt. Var partipolitiskt aktiv i mina ungdomsår men har sedan några år tillbaka lämnat mitt forna parti och bytt sida av mittlinjen. Blir första gången jag inte röstar på samma parti som jag alltid gjort.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har aldrig röstat tidigare, men valet är lätt i år. Sverige har blivit ett meme-land på internet, sista chansen att ta tillbaka landet är nu! Har redan röstat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har aldrig röstat tidigare, men valet är lätt i år. Sverige har blivit ett meme-land på internet, sista chansen att ta tillbaka landet är nu! Har redan röstat.

Ta tillbaka landet från vem? Den enda man rent praktiskt kan "ta tillbaka landet från" är ju de som idag styr, alltså de rödgröna. Men något säger mig att det inte är riktigt så du menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Skrivet av Blomman90:

Ta tillbaka landet från vem? Den enda man rent praktiskt kan "ta tillbaka landet från" är ju de som idag styr, alltså de rödgröna. Men något säger mig att det inte är riktigt så du menar...

Det här är en intressant tråd för att se hur folk resonerar kring frågan "rösta eller inte". Börja snälla inte någon diskussion nu som får tråden att stängas... @Blomman90, du kan väl hålla dig till ämnet är du trevlig?

Själv har jag röstat varje val sedan jag kunnat. Kommer byta parti i år, och gör det av den enkla anledningen att jag vid det förra valet röstade strategiskt. I år kommer jag lägga min röst på det parti jag står närmst ideologiskt.

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet att jag ska rösta men inte bestämt mig än.

Väger mellan två och inte säkert att det blir beslut förrän i båset.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Konstiga alternativ i pollen.

Jag är 30 år men har aldrig röstat tidigare, dock så tycker jag att vårat samhälle har utvecklats på ett mycket negativt sätt så därför vill jag nu i år rösta för första gången innan det är försent för förändring.
Är dock orolig att icke-demokratiska krafter ska påverka valet genom röstmanipulering så har därför inte förtidsröstat än.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag är kluven.

Min röst spelar ingen roll, men om alla tänker så blir det ju kattskit av allt ihop, så jag röstar av plikt. Var partipolitiskt aktiv i mina ungdomsår men har sedan några år tillbaka lämnat mitt forna parti och bytt sida av mittlinjen. Blir första gången jag inte röstar på samma parti som jag alltid gjort.

Känner lite samma sak. Man lägger sjuka mängder tid på att researcha sitt beslut, men tillslut är man ändå beroende av hur "alla andra" röstar. Råkar man inte ha kommit fram till att man har samma åsikt som majoriteten så blir man besviken ändå.

Sen är jag trött på hela systemet, 4 år av missnöje och det enda alla verkar överens om är att det inte är bra någonstans. Och givetvis är det alla andra partiers fel.
Sen står dom i ett par månader och valfläskar nya löften om hur bra allt ska bli nästkommande 4 år, och dom senaste 4 är som bortglömda hos väljarna.

Blir mer och mer intresserad av Schweiz system med kantoner / direktdemokrati.

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så är alla politiker så katastrofalt dåliga idag så jag vet inte om jag ens kommer orka ta mig ut och rösta. Vet inte vad jag skulle rösta på i dagsläget då jag inte tycker något parti förtjänar en röst. Sen är det ju som allt annat varierande grader av inkompetens som uppvisas så jag kanske helt enkelt röstar på de som verkar ha minst fel i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

En röst på Kalle anka partiet är väl giltig?

Skickades från m.sweclockers.com

Giltig ja, men sen kan man ju debattera om den rösten är lika värdelös som en blank röst.

Sedan så ser jag inte varför man ska rösta blankt i detta val när direktdemokraterna finns som alternativ.

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tyvärr har denna typen av trådar visat sig att fungera oerhört dåligt och jag väljer därför att låsa tråden. För mer information gällande vår inställningen till icke it-relaterad politiksnack se SweClockers inställning till politiskt innehåll och diskussioner i forumet-artikeln.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...