Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning att embargot för recensionerna ska släppas imorgon för Spider-man. Såg att Elgiganten hade sänkt priset till 499kr. Kan inte hitta någonstans om man får pre-order-erbjudandet med 3 månader PS+ hos dem dock. Andra återförsäljare som Mediamarkt och komplett skyltar ju väldigt mycket om det. Någon som vet hur det ligger till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Den har namnet:
"Marvel's Spider-Man PS4 Limited Edition"

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar inte limited edition konsollen utan vanlig Pro med spelet, https://www.webhallen.com/se/product/289493-Playstation-4-Pro...

Förlåt om jag var otydlig

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Rasmus117:

Jag menar inte limited edition konsollen utan vanlig Pro med spelet, https://www.webhallen.com/se/product/289493-Playstation-4-Pro...

Förlåt om jag var otydlig

Oj, ber om ursäkt för det!

Men den borde vara en med senaste model nr. Vore konstigt annars eftersom det är den senaste modellen ut på marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: CUH-7116B står det på kartongen!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Rasmus117: CUH-7116B står det på kartongen!

Tack så mycket!

Jag börjar få lite tvivel ifall jag ska köpa nu eller vänta på black friday rea och således kanske spara lite pengar då jag bara kommer ha ett spel för tillfället på ps4 och hörde att Spider-Man inte var särskilt långt :/

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att casta till PS4'an ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

många som klagar på ljudnivån. Min är näst intill ljudlös

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som vet om det går att casta till PS4'an ?

Vad hadde du tänkt att casta? I både Spotify och Youtube tillexempell är det inga problem att styra med mobilen, och mediaspelare appen har stöd för att kunna spela film från egen sörver om jag inte har fel. Annars fins Plex appen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: Tänkte mest på play-tjänster av olika slag. Telia, framför allt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Mega-Dark: Tänkte mest på play-tjänster av olika slag. Telia, framför allt.

Nja det är nog värre med det tyvärr :/ Vissa play-tjenster kanske kan köras via webbläsaren om de inte kräver flach då.
du kan ju kolla på https://store.playstation.com/sv-se/grid/STORE-MSF75508-APPS/... om det är något av de appar som finns som du använder.
Men om du har telia, kan du inte bara köra med deras box då?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: Tanken är alltså att få möjlighet att se play-innehåll på en extra tv, utan att behöva teckna ett tvillingabonnemang. Tv'n i fråga saknar smart-funktioner, men har en PS4 inkopplad. Jag tänkte att det kanske gick att ta den vägen, men jag får helt enkelt rekommendera en chromecast istället. Detta är inte till mig personligen, så möjligheterna är lite begränsade.

Tack så mycket för svar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Mega-Dark: Tanken är alltså att få möjlighet att se play-innehåll på en extra tv, utan att behöva teckna ett tvillingabonnemang. Tv'n i fråga saknar smart-funktioner, men har en PS4 inkopplad. Jag tänkte att det kanske gick att ta den vägen, men jag får helt enkelt rekommendera en chromecast istället. Detta är inte till mig personligen, så möjligheterna är lite begränsade.

Tack så mycket för svar

Okej Men tästa med att logga in på Telias play funktion på webbläsaren i ps4an så kanske de fungerar som om du kört på datorn istället. Går det så går det så har ni sparar lite pengar i så fall kanske
https://www.teliaplay.se

Gör nämligen skälv så. Fast använder tvin webbläsare och det är Canal digital och det fungerar

Sedan fins det en ofisiell gratis app från playstation till mobilen för att kunna styra vissa saker typ tangentbord i konsollen om så önskas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en ps4 där jag inte kommer vidare från "anslut en dual shock med usb kabel och tryck på PS knappen"

Resetar jag konsollen så kan jag navigera den menyn där man återställer, ändrar upplösning m.m.

Men så fort jag kommer till det ovannämda steget så händer inget när jag trycker på ps-knappen, får ibland upp att "menyn går inte att öppna i detta läge" samt att "inget screenshot kan tas". Alltså är ju kontrollen inte död, samt att jag som sagt kan navigera den andra menyn.

Har prövat olika kablar samt en annan dosa men utan framgång, har väl läst mig till att de som har liknande problem måste skicka in konsolen till sony. Men är det någon här som har någom lösning innan jag kasserar den?

Tacksam för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och sonen på 10 år söker ett ps4 spel (som vi kan spela tillsammans) men även som han kan spela med kompisar. Det får inte vara för våldsamt, men lite mer än typ lego spelen. Han spelar Fortnite!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Sassali:

Jag och sonen på 10 år söker ett ps4 spel (som vi kan spela tillsammans) men även som han kan spela med kompisar. Det får inte vara för våldsamt, men lite mer än typ lego spelen. Han spelar Fortnite!

Skickades från m.sweclockers.com

Tre spel som jag tycker är väldigt roliga att spela tillsammans på samma konsol är:

  • Overcooked

  • Tricky Towers

  • Worms

Dessa skulle jag i.a.f. låta en 10-åring spela. Men kolla upp trailers för dem och gör en egen bedömning också.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Sassali: Minecraft, Terraria, Human fall flat, Roblox (ej coop)
Portal knights har jag ej testat men kan vara i samma kategori.

Minecraft och Roblox på PS4 går dock inte att kombinera med multiplayer mot pc och platta.

Permalänk
Konsolgrävare

Var mycket snack om PS4 Pro modeller förut.

Tydligen har "Red Dead Redemption 2 PS4 Pro Bundle" en ny modellnummer serie:
CUH-72XX

Ingen information ännu om det är några ändringar.

https://gearnuke.com/red-dead-redemption-2-ps4-pro-bundle-new...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Var mycket snack om PS4 Pro modeller förut.

Tydligen har "Red Dead Redemption 2 PS4 Pro Bundle" en ny modellnummer serie:
CUH-72XX

Ingen information ännu om det är några ändringar.

https://gearnuke.com/red-dead-redemption-2-ps4-pro-bundle-new...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för uppmärksammandet. Skall hålla koll på den rackaren.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Köpte idag en Ps4. Var köper man psn billigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Köpte idag en Ps4. Var köper man psn billigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar vara någon veka under sommaren då firar sony någon typ spel sommar.

Mitt tips: Håll koll på prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1845368 då det kan skunka under Black F och även i någons julkalender för en dag.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Slim verkar ju vara slut i princip överallt, vad beror det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279748:

Slim verkar ju vara slut i princip överallt, vad beror det på?

Hej! Jag har noterat samma sak. Jag har därför mailat Nordisk Film som distribuerar i Sverige och Norden men ej fått svar än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Brukar vara någon veka under sommaren då firar sony någon typ spel sommar.

Mitt tips: Håll koll på prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1845368 då det kan skunka under Black F och även i någons julkalender för en dag.

https://livekort.se/ps-plus-medlemskap-365-dagar/afd-prisjakt...

Någon som köpt från livekortet? Är det legit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

https://livekort.se/ps-plus-medlemskap-365-dagar/afd-prisjakt...

Någon som köpt från livekortet? Är det legit?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte 365-dagars medlemskap därifrån. Var inga problem och fick koden snabbt på mailen.

Permalänk
Medlem

va konstigt om sony slutat göra den vita? den är ju lätt den snyggaste, svarta är bara så tråkig.. fattar nada?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

va konstigt om sony slutat göra den vita? den är ju lätt den snyggaste, svarta är bara så tråkig.. fattar nada?

https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps4/buy-ps4/buy-new... Den verkar finnas kvar. Går att köpa från Amazon.co.uk t.ex. https://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-500GB-Glacier-White...

Edit, även här: https://www.computersalg.se/i/4155704/sony-playstation-4-spel...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Vet att detta är fel tråd men har en fråga angående PS3 och antar att många PS4 fantaster även kan en del om ps3. Aldrig ägt playstation förrän nu utan kört nintendo och Xbox.

Hur installerar jag spel?
Börjat igenom Uncarted 1 och skivspelaren väsnas och verkar inte hinna med i vissa videosekvenser hamnar dialogen fel med över en mening även texturer kan vara långsamma på att laddas in. Borde väl avhjälpas med en installation? (sitter en 320GB disk i)
Eller om någon har en lösning på hur man får ljudet att komma rätt så kan jag stå ut med oljuet om det inte går att installera spelen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet att detta är fel tråd men har en fråga angående PS3 och antar att många PS4 fantaster även kan en del om ps3. Aldrig ägt playstation förrän nu utan kört nintendo och Xbox.

Hur installerar jag spel?
Börjat igenom Uncarted 1 och skivspelaren väsnas och verkar inte hinna med i vissa videosekvenser hamnar dialogen fel med över en mening även texturer kan vara långsamma på att laddas in. Borde väl avhjälpas med en installation? (sitter en 320GB disk i)
Eller om någon har en lösning på hur man får ljudet att komma rätt så kan jag stå ut med oljuet om det inte går att installera spelen.

PS3 installerar du inte spel. Du kör dem från skivan. Vissa spel kan installera data på disk men då är det oftast automatiskt.
Med andra ord du får leva med oljudet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

PS3 installerar du inte spel. Du kör dem från skivan. Vissa spel kan installera data på disk men då är det oftast automatiskt.
Med andra ord du får leva med oljudet.

Okej vet att de är tänkta att köra från skiva men på Xbox 360 la de till så man kunde välja att installera alla spel just pga oljud från skivspelare. Men problemen med att ljudet hamnar ur sync då? Vad kan det bero på? Ibland rycker även hela filmsekvensen till.
Skaffade ps3 för att spela uncarted 1,2,3 och last of us. Vore ju tråkigt om alla spel led av den skiten.

Använder HDMI för bild och ljud.
Kör ljudet direkt ur tv inga förstärkare osv inblandade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej vet att de är tänkta att köra från skiva men på Xbox 360 la de till så man kunde välja att installera alla spel just pga oljud från skivspelare. Men problemen med att ljudet hamnar ur sync då? Vad kan det bero på? Ibland rycker även hela filmsekvensen till.
Skaffade ps3 för att spela uncarted 1,2,3 och last of us. Vore ju tråkigt om alla spel led av den skiten.

Använder HDMI för bild och ljud.
Kör ljudet direkt ur tv inga förstärkare osv inblandade.

PS3 fick inte samma funktion som 360 dessvärre.

Prova köra en rengöringsskiva. Lasern kan vara allt i från skitig till utsliten.
Om hårddisken håller på att ge upp kan man också får liknande problem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller