Spela Battlefield V-betan med SweClockers den 4 september klockan 10:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Dx12 på var ju inte en höjdare.

Spelet är sjukt snyggt som vanligt, men som vanligt ett sniper spel.

vet inte hur många gånger jag blivit oneshottad av en sniper, har svårt att tro att de ens headshottar en. när vanliga vapen inte ens har red dots blir scopes så jävla op, samma skit i bf1

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

vet inte hur många gånger jag blivit oneshottad av en sniper, har svårt att tro att de ens headshottar en. när vanliga vapen inte ens har red dots blir scopes så jävla op, samma skit i bf1

BF1 har ju en massa red dots och dylikt. Som egentligen inte är särskilt tidsenliga eller ens realistiska.

Permalänk
Medlem

@droopy_dawg: Är det inte AA som gör spelet så suddigt? Man får inte stänga av det heller, ser förj*vligt ut även i 1440P... Fattar inte vad Dice håller på med.

Visa signatur

9800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | PS5 Pro | Nintendo Switch 2 | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

BF1 har ju en massa red dots och dylikt. Som egentligen inte är särskilt tidsenliga eller ens realistiska.

Har för mig att Call of Duty World at War hade liknande sikten som man kunde sätta på vapnen 😋

Permalänk
Medlem

Första rundan i Tisdags, vilken katastrof!
Men de blir bättre och bättre, Toppade tom i onsdags. Iofs i de förlorande laget, men ändå trevligt!
Måste ändå säga att jag föredrar narvik framför rotterdam. Eller, de går iaf bättre på narvik!

Men med de lilla jag hunnit köra, så känns de som att de blir ett köp av BF V.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag har haft riktigt skoj under de två kvällar jag kört (tisdag & onsdag).
Men igår märkte man att det var högt tryck på spelet

Squads buggade ur, svårt att joina på varandra osv. Men när man väl lyckades joina server tillsammans så funkade det bra.

Älskar den här tidsepoken och tycker att medic-vapnen är ganska bra på medelavstånd.
Men kan nog hålla med om att det är lite väl mycket snipers..

Men det är oftast till deras nackdel bara man är några stycken i en squad som spelar som ett lag.
Svinlätt att komma fram till objektivet och planta bomb då 70% av motståndarlaget ligger på ett berg någonstans och skjuter folk i spawn..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Ja precis. Man tröttnar fort.
Synd för att spelet är ändå rätt kul och himla snyggt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagreenskin:

Är d fler en jag som märkt av CPU spike när standby minnet blir fullt som i BF1?
Och att CPUn får jobba hårt och blir varm?

Var det inte så bf1 med?
Jag kör med
https://pastebin.com/Kj36ug5h
Gör en bat till och kör så fixar den allt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har väl spelat för mkt Overwatch, men stör mig enormt på HP?
Känns som man typ dör direkt?

Jag vill ju ha mer ”fighter”. Det känns som 9/10 kills, eller deaths, är typ för man ser någon snett bakifrån från sidan och skjuter innan den andre ens fattar vad som händer.

Förmodligen rätt realistiskt, men så sjukt tråkigt att spela.
Det går ju inte att röra sig på ett rimligt sätt utan 95% av ens tid går ut på stt smyga runt i buskarna.

Kan även ha med 64 player att göra, sist jag gillade ett BF var Vietnam å vill minnas att man var betydligt färre då.

Känns bara som ett kaosartat slagfält där bästa sättet att fixa kills är att låta andra bli kanonmat.
Spelade betan ett par timmar igår och är redan less. Känns som precis 0 nytänk.

Permalänk
Medlem

Jadu... ännu en pew-pew simulatur. Är inte direkt förvånad. Det går dock inte att förneka att spelet är ruskigt snyggt och ljudbilden är fantastisk rakt igenom. Tyvärr slutar det positiva där. Om betan är så här kommer nog slutprodukten vara rätt lika.

Precis som flera har noterat så är det snipers precis överallt. Många gånger kom man inte ens ut ur basen. Folk står och campar. Noll strategi, bara en massa spam. Jag saknar bf 1942 som i alla fall var strategiskt och kul. Detta är bara ett cod med annat skin och motor. Trist att BF-serien har sjunkit så långt ner.

Jag vet att det är en beta, men dx12-läget buggat som satan för mig. Dimper ner till runt 30-40 fps. Pascal är verkligen maxwell på steroider (dx11).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av BasseBaba:

Jag vill ju ha mer ”fighter”. Det känns som 9/10 kills, eller deaths, är typ för man ser någon snett bakifrån från sidan och skjuter innan den andre ens fattar vad som händer.

Det går ju inte att röra sig på ett rimligt sätt utan 95% av ens tid går ut på stt smyga runt i buskarna.

Kan även ha med 64 player att göra, sist jag gillade ett BF var Vietnam å vill minnas att man var betydligt färre då.

Känns bara som ett kaosartat slagfält där bästa sättet att fixa kills är att låta andra bli kanonmat.

Haha, själv tycker jag folk har för mycket HP. Är van vid att spela BF4 hardcore och framförallt Escape From Tarkov. Plus att man inte vet hur mycket skada man har gjort.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ställt in det på Low. Mitt GTX970 jobbar på. Satt tak på 60Hz. i5-2500K sval o lugn.

...men olika byggnader i banorna ploppar fram o försvinner omvartannat när jag vrider mig runt

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

som assault kan iaf jag ta minst en sniper i kroppen. Har kvar 40-60HP efter. Det är en bra sporre att inte springa ute i det öppna

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Haha, själv tycker jag folk har för mycket HP. Är van vid att spela BF4 hardcore och framförallt Escape From Tarkov. Plus att man inte vet hur mycket skada man har gjort.

Exakt, är man van vid hardcore så är det ju snarare för mkt. Jag tror att det kan bli jättebra, att det ofta är dåligt teamplay beror ju mest på att folk är dåliga lagkamrater, inte på spelet. Visst squads buggar en del, men det löser sig väl. Dem har ju ändå gjort direkta åtgärder för att promota teamplay, sen att folk skiter i det är en annan femma. Alla BF spelen har ju haft samma problematik, att hitta en bra server med aktiva admins och att spela med kompisar via ex Discord är ju det absolut med avgörande för att spelet ska va kul! Sniper-limit etc är ju upp till varje server-admin att fixa. jag tror det blir grymt!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Likheten mellan hur karaktärerna i battlefront ser ut (bakifrån) och hur assult klassen ser ut är slående. Gillar inte hur arcade-aktigt spelet känns, exakt samma känsla som battlefront. Förstår inte riktigt vad Det är som gör att spelet känns så istället för som bf3?

För övrigt så blir ju stg 44 riktigt op när man maxat upgrades på den.. Gick 54-12 på Narvik. Sen har vi objectives.. spelar man solo så blir man ju smått galen då det känns som att en majoritet inte ens försöker objective utan hellre klarar sig med 0.1 bättre k/d

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Var det inte så bf1 med?
Jag kör med
https://pastebin.com/Kj36ug5h
Gör en bat till och kör så fixar den allt

Såg lite risky ut. Kan du förklara vad denna bat gör?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av sebstr:

Likheten mellan hur karaktärerna i battlefront ser ut (bakifrån) och hur assult klassen ser ut är slående. Gillar inte hur arcade-aktigt spelet känns, exakt samma känsla som battlefront. Förstår inte riktigt vad Det är som gör att spelet känns så istället för som bf3?

För övrigt så blir ju stg 44 riktigt op när man maxat upgrades på den.. Gick 54-12 på Narvik. Sen har vi objectives.. spelar man solo så blir man ju smått galen då det känns som att en majoritet inte ens försöker objective utan hellre klarar sig med 0.1 bättre k/d

Jag tror det är hastigheten på allt och att vapen går spikrakt. Sprayar man så går 80% av kulorna rätt i siktet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Du får ju inte hälsa lika lätt så du kanske inte har 100%?
Assault och support har red dots och scopes...

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp beroende på hur det är med anti-fusk.
Aldrig ägt BF serien tidigare men hört mycket om att de inte gör något åt fuskare, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Haha. Jag tycker det känns väldigt bf3igt

Dock inte kört bf4 eller battlefront. Men tycker inte det är samma sköna känsla som i bf1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Såg lite risky ut. Kan du förklara vad denna bat gör?

Den skapar ett jobb som kollar det där minnet ock rensar det.
Googla lite så hittar att info om det.
Finns ett program som gör det samma

Här kan du kolla det andra setet och vad problemet är

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Snipergevär gör mindre skada i BFV än i något annat Battlefield någonsin!

Lee Enfield t.ex. gör 51 skada på långt avstånd. KAR98 som ska vara en hardhitter gör 55.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt tungdrivet spel om man jämför med tidigare iterationer som alla är superoptimerade och kan köras på alla möjliga maskiner. Känner heller inte att skillnaden mellan Ultra och High gjorde så mycket på FPSen. Först hade jag stora problem med att limitern absolut ville låsa min skärm till 60Hz även om det är en 95Hz men tillsist löste det sig när jag ändrade från Fullscreen till Borderless två gånger. Slutligen upplever jag en del frame time spikes som är rätt störande. Någon mer som känner av dem?

Spelet i sig är väl sådär. Som många säger är det för många snipers. Tycker också det är löjligt att det tar 5 sekunder att vänta på döden, sen tar det minst 7 sekunder på att vänta på respawn på en Squad person.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Spelade två matcher igår och kan säga att krypskytten känns riktigt bra. Enkla skott i skallen 7/10 gånger och resterande 3 är miss eller skott på kropp för att hjälpa grupp. Jämför med PUBG så är det ju töntigt enkelt att sätta skott.
Kan tillägga att jag inte spelar krypskytt från en klippa på Azorerna. Är med i medium- till närstrid hela tiden. Inte hållbart att sitta långt bort, då ammunition är svår att få tag på och man bär inte med mycket.

Spelet presterar runt 100fps i 1440p Ultra settings på:
8700K @ 5GHz
16GB @ 3600MHz
GTX 1080 @ 2000MHz

Kraschade till desktop två gånger. Inget felmeddelande.

Testas vidare i helgen, men verkar bli ett köp.

Edit: Bara jag som är ett fan av att det inte bara är att dö och sedan vara igång igen på 1 sekund? Det SKA straffa sig att dö. Det är jävligt bra att det tar tid, så slipper man alla spelare som bara vill ösa in och dö för att sedan direkt göra samma sak igen. Stör mig så mycket på alla spel som bara förespråkar hjärndött total-ös utan uppehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Aldrig ägt BF serien tidigare men hört mycket om att de inte gör något åt fuskare, stämmer det?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men speciellt pc brukar plågas av fuskare. På konsol är detta inte ett lika stort problem då det är mycket svårare att fuska där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inte not med det så känns kartorna riktigt små i förhållande till populationen spelare. Blir som sagt bara en pew-pew simulator. Ingen strategi, inget samarbete, bara deathmatch fast där folk campar på objectives med sniper. Vet inte hur många gånger jag dog av en sniper som jag inte ens kunde se för spelet är så suddigt på distans trots att man stängt av motion-blur till 0.

Spelade knappt 2 timmar igår och blev less väldigt snabbt. EA var golden förr i tiden med klassiker som bf 1942, bad company och fått flera duktiga företag att gå i graven (bullfrog, westwood mm). Nu är det bara ute efter att mjölka sina konsumenter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kill cam eller nåt på alla dessa tråkiga snipers som bara sitter och ugglar. fan

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Kill cam eller nåt på alla dessa tråkiga snipers som bara sitter och ugglar. fan

Det är en liten röd gloria där personen är så du får vara uppmärksam när du precis blivit skjuten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har en aning om varför jag inte har någon v-sync option i video settings? Jag är låst till 60fps nu och det existerar fan i mig inte nån v-sync setting i spelets inställningar för mig! Kan det ha att göra med att jag nyligen bytt skärm och inte har några drivers för den?
"Generic PnP screen" står det i spelets videoinställningar.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Betan har inget antifusk, men det kommer det färdiga spelet ha. Troligen kommer de köra vidare på Fairfight som i BF1, men den har de inte sagt nåt om än. Fairfight i BF1 stoppar rage-fuskare rätt snabbt, men inte fuskare som tonat ner fusken och kan maskera sig som väldigt bra spelare. Det gör i och för sig att spelen fortfarande blir hyfsat spelbara trots enstaka fuskare på servern, men på ett sätt är det en acceptans av att det förekommer.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?