Provade några timmar igår, för att lära mig lite, då jag tänkte spela ettan i höst/vinter (ska klara Witcher 3 först, och kanske nåt annat däremellan)
Rätt kul att ha en karaktär som kan skapa oil, och låta nästa skjuta någon fire, och sätta massa fiender i brand. Plus att oljan gör dem långsamma. Water har jag ej gett mig in på då man tydligen plockar upp en sådan magiker lite senare till sitt party.
Men jag funderar på om en sådan setup är helt värdelös senare, för fire-damage lär ju inte skala ett dugg?
I början när en fiende har kanske 50 damage, så är ju 10-15 helt passiv firedamage/runda helt ok, men om fiender längre fram har flera hundra i HP så blir det ju meningslöst att starta bränder?
Visserligen blir de väl mer mottagliga för firedamage man skjuter på dem, kanske det som är poängen, snarare än att de ska självdö av själva branden?
Men överlag kanske det är mer användbart med sånt som kan ge knocked down, eller stunned, etc?
Sätta fiender helt ur spel en runda eller två.
Environmental fire kanske mest bara ser coolt ut... :/
Någon?