The Verge "how to build a custom 2000$ gaming PC" meme heaven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Så en nybörjare som har noll koll ska lära andra nybörjare bygga datorer?
med alla snowflakes & curlade ungdomar idag så är jag inte förvånad.

Ja har en snowflake på jobbet. Första gången jag möter en IRL. Att andas tycks vara jobbigt och kränkande. Mycket speciell individ måste jag säga och totallt inkompetent.
Dom kanske borde nämna att killen är en nybörjare i videon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Tror jag ska filma nästa gång jag bygger dator och se hur arga alla blir då.

Folk dvs noobs kommer nog då skrika på en hur oförsiktig man är med sina prylar

Typ som när jag och mina vänner trodde att klistermärket på p2 cpuerna var själva cpun å vi vågade inte ta på det

Hahah...

men ang att överreagera på noobs som bygger datorer, well Verge borde inte ens släppa det klippet som en datorbyggar guide, de borde ha kollat genom klippet och släppt det mer som ett: -Dont do as Stephan does! klipp och sen släppa en uppföljare med hur man ska göra.

Jag reagerar mer på när Steve från GN när han leker med hårdvara. Tror det var när han skulle modda 1080ti eller Vega FE som han var helt fabulöst noobig.

Sen har vi lite mindre kanaler som
Timmy Joe PC Tech eller vad den kanalen heter. Han verkar oxå vara en äldre entusiast men ibland så undrar man lite om det stämmer, då hans "pilla-hårvara skills" e lite väl tummen mitt i fingret.

Sen har vi the Grand master Jayztwocens som ska vara värsta kustombyggaren, kanske i usa men i sverige skulle han nog vara en medelmåtta om ens det. Kommer ni ihåg när han borrade hål i moderkortet?

Som sagt, när noobs gör nåt så väcker det inga känslor men om en techtuber gör nått som e konstigt i mina ögon då får jag spader.
Sen förstår jag att man har dagar där man helt e tom ibollen å man fumlar som en noob.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Jag ser Jayztwocens mer som underhållning, när jag söker mer avancerade fakta använder jag uteslutande kanaler som tex der8auer som faktiskt vet vad han gör även om han inte har en miljon prenumeranter på grund av att vanligt folk troligen inte, likt oss på detta forum, har tålamod att gå igenom timmar med statistiska tabeller och liknande, tippar jag på...

Men, visst, jag håller med om att Jayz, som de facto har 1,6 miljoner prenumeranter idag kanske borde lägga ned litet mer tid på att läsa på fakta i ställetför att redigera det perfekta fisljudet...
Den breda massan lyssnar uppenbarligen hellre på fejkade fisar än intresserar sig för fakta.

(Edit, Rättat stavfel och motsvarande)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Ett par av mina favoriter;

Han säger att vibrations-plattorna för PSU är så att det inte ska kortsluta med chassit, två sekunder senare skruvar han fast sagda PSU i chassit.

Han säger att de jobbigaste skruvarna är de till att fästa Radiatorn då de är så långa och SKA HELA VÄGEN IGENOM RADIATORN.

Och från den reviderade artikeln (kanske bara besserwissern i mig som reagerar på detta); "If you have dual-channel RAM, which you most likely do, it needs to be installed in the dual-channels slots on the motherboard." Detta lades säkerligen till efter alla kommentarer (youtube och twitter) där folk kommenterade att han inte satt RAM rätt, men det blev inte helt rätt nu heller

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P