The Verge "how to build a custom 2000$ gaming PC" meme heaven

Permalänk
Medlem

The Verge "how to build a custom 2000$ gaming PC" meme heaven

Hitta 5 fel är en klassiker, men håll skämskudden nära.
Hans magiska trådlösa antistatband måste jag bara köpa och snåla inte på kylpastan grabbar.

Visste inte under vilken tråd jag skulle lägga den, men efter den här videon behöver du definitivt "support"

Permalänk
Avstängd

Kom ihåg att nätdelen kan kortsluta hela din dator om den ej står på dessa gummisnuddar, men det är ok att den tar i datorlådan från ett annat håll

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Haha såg också på denna fast en reaktion av Science Studio. The cringe is real!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Kom ihåg att nätdelen kan kortsluta hela din dator om den ej står på dessa gummisnuddar, men det är ok att den tar i datorlådan från ett annat håll

Vet väll alla och ram ska man installera brevid varandra så de inte känner sig ensamma.

Permalänk

Såg den på science studio med. Vilket skämt. Ett sånt skatbo till kabelhantering också.

Praktexempel på att låtsas veta vad man snackar om.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

Men varför?
Det var ju helt fantastiskt fel (nätagget var felvänt? Typ skickar in varmluften?). Hur kan man tro att man kommer undan med det?
Ja jag vill verkligen veta vad de håller på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinusDrummel:

Men varför?
Det var ju helt fantastiskt fel (nätagget var felvänt? Typ skickar in varmluften?). Hur kan man tro att man kommer undan med det?
Ja jag vill verkligen veta vad de håller på med.

For the glory of Satan of course.
Listan kan göras lång, hade det inte varit The Verge så hade utgått från någon trollade.

Permalänk
Sötast

Glöm inte:
ALLA nätagg kommer med velcro cables
ALLA kylare kommer med förinstallerad kylpasta

x) sicken tomte!

Permalänk

@Allexz: Glöm inte att det är normalt att kleta ut en halv tub med kylpasta utöver det som "alltid" finns applicerat för det vet ju alla att det inte är tillräckligt!

Det värsta med videon är väl ändå att folk som inte är insatta sväljer "faktan" med hull och hår just för att det är the verge som publicerat den.
Innehållsmässigt får det mig att tänka på "modermodemet, själva hjärtat i hårddisken"-artikeln.

Gillar att han använde dom långa skruvarna till radiatorn och tvingade ner dom genom lamellerna

Permalänk
Sötast
Skrivet av the_weird:

@Allexz: Glöm inte att det är normalt att kleta ut en halv tub med kylpasta utöver det som "alltid" finns applicerat för det vet ju alla att det inte är tillräckligt!

Haha ja, det var utan tvekan det bästa i videon

Permalänk
Medlem

Fattar inte att man ens gör en sådan oinformerad video på en så stor kanal. Hur är det ens möjligt? Skulle knappat ta en halvtimme att läsa på lite grann så man inte gör bort sig. Vem är ens killen som bygger, är han känd?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

"Kommentarer har inaktiverats för videoklippet."

Hmmm...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinusDrummel:

Men varför?
Det var ju helt fantastiskt fel (nätagget var felvänt? Typ skickar in varmluften?). Hur kan man tro att man kommer undan med det?
Ja jag vill verkligen veta vad de håller på med.

Många frågetecken i ditt inlägg, du klankar ner på honom men vet inte själv hur en normal PSU kyls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Många frågetecken i ditt inlägg, du klankar ner på honom men vet inte själv hur en normal PSU kyls?

Du vet ju inte vad du surrar om.

Nätagget är felvänt.
Det ser det ut som att det är alldeles för tajt mellan mittenplåten och psu'n, så luften kommer nog inte kunna komma ut effektivt ens. Jag tror att det kommer byggas upp varmluft i nätagget som kommer göra att fläkten måste gå på högvarv för att kyla, om den nu ens kommer kunna hålla nere temperaturen ordentligt alls vid lång hög belastning.

Ps:
Man ska ju vända agget så att det drar in "färsk" luft genom filtret på sidoplåten

Permalänk
Avstängd

De borde ta ner videon pga vilseledande hjälpmedel som stjälper mer än hjälper.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur priserna ser ut i USA men 2000 dollar och ett 1080 utan backplate? "I wanna go all out."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkeboi:

Du vet ju inte vad du surrar om.

Nätagget är felvänt.
Det ser det ut som att det är alldeles för tajt mellan mittenplåten och psu'n, så luften kommer nog inte kunna komma ut effektivt ens. Jag tror att det kommer byggas upp varmluft i nätagget som kommer göra att fläkten måste gå på högvarv för att kyla, om den nu ens kommer kunna hålla nere temperaturen ordentligt alls vid lång hög belastning.

Ps:
Man ska ju vända agget så att det drar in "färsk" luft genom filtret på sidoplåten

Ja jag vet hur man ska montera en PSU, tackar som frågar. Jag vet också vart den tar in luft och vart den blåser ut den varma luften.

Om du läser lite noggrannare så ser du att min frågeställning var om den som skrev inlägget jag citerade hade nån koll då han var frågande till om PSU:n var felvänd och sen trodde att den skulle blåsa in varmluft i chassit i samma mening som han klankar ner på killen i videon. Jag tyckte det var lite underhållande på ett paradoxalt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Ja jag vet hur man ska montera en PSU, tackar som frågar. Jag vet också vart den tar in luft och vart den blåser ut den varma luften.

Om du läser lite noggrannare så ser du att min frågeställning var om den som skrev inlägget jag citerade hade nån koll då han var frågande till om PSU:n var felvänd och sen trodde att den skulle blåsa in varmluft i chassit i samma mening som han klankar ner på killen i videon. Jag tyckte det var lite underhållande på ett paradoxalt vis.

Jag förstår din poäng och var väl lite väl snabb med att tolka ditt inlägg.
Men hursom så hade han ju rätt, även om anledningen var fel. Men notera hans frågetecken, han är osäker på varför men ser iallafall att det inte var rätt. Han utnämner sig knappast som någon expertbyggare, som dom i videon gör.

Jag ser då det hursom som att du klankar ner på honom för att han ifrågasätter videon och det är ju inte korrekt det heller. Enligt mig en tråkig attityd. Hade väl varit bättre då att komma med konstruktiv kritik och förklara för honom varför det är fel.

Sorry för offtopic

Permalänk
Medlem

Tittade en gång till och fläktarna är fel vända till CPU-kylaren, suger in varmluft i chassit lol.

Permalänk
Medlem

Påminner mig om när MSI försökte lära oss hur man applicerar kylpasta. De tog iallafall bort filmen när de insåg att de gjort bort sig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Såhär går det när man ger ungdomarna Macbooks i skolan >.<.

Hoppas killen i videon inte ger upp för allt skit han fått i kommentarsfältet innan de stängde av kommentarer och likes, han har helt klart rätt attityd men helt fel information.

En grej jag såg som jag inte sett andra kommentera är hur han installerade SSDn, det ser ut som att han inte hade någon distans för monteringsskruven eller så skruvade han på distansen ovanifrån. Hur som helst sitter SSDn vinklad nedåt från m.2- kontakten, så skruvhuvudet sitter förmodligen snett och SSDn skrapar emot moderkortet. Gjorde själv det misstaget första gången jag råkade på en m2-ssd men insåg snabbt att jag gjort fel.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Påminner mig om när MSI försökte lära oss hur man applicerar kylpasta. De tog iallafall bort filmen när de insåg att de gjort bort sig.

AAAAHAHAHAHA!

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Ja jag vet hur man ska montera en PSU, tackar som frågar. Jag vet också vart den tar in luft och vart den blåser ut den varma luften.

Om du läser lite noggrannare så ser du att min frågeställning var om den som skrev inlägget jag citerade hade nån koll då han var frågande till om PSU:n var felvänd och sen trodde att den skulle blåsa in varmluft i chassit i samma mening som han klankar ner på killen i videon. Jag tyckte det var lite underhållande på ett paradoxalt vis.

Inte in i chassit, psun. Då luften kommer inifrån chassit till psun. Förstår du? MEN! Jag får väl erkänna att det var jag som inte uttryckte mig bra. Var både trött och nån öl inne. Sedan så var det inte meningen att bara klaga på just bara psu delen utan video i allmänt.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Påminner mig om när MSI försökte lära oss hur man applicerar kylpasta. De tog iallafall bort filmen när de insåg att de gjort bort sig.

https://www.youtube.com/watch?v=kSCVahyh3Dk

LMAO! Det där var guld. Man kan tydligt se tveksamheten i händernas rörelse när pastan rinner över kanterna.

Här är en till video på verge-killen fast med sexy commentary från Lyle.
https://www.youtube.com/watch?v=0vmQOO4WLI4&t=0s

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Det var ju inte bara inkompetent byggt, utan slarvigt också. Att fästa CPU kylaren med endast 3 skruvar är ju uppenbart att det inte är så lysande. Man vill ju ha så jämt tryck emellan de två ytorna som möjligt.

... det sagt så kanske det kvittar när man spacklar på 2 ton kylpasta. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

He not fighting static, he fighting cancer. Tack för en fantastisk söndagskväll MSI och Lyle.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Glöm inte:
ALLA nätagg kommer med velcro cables
ALLA kylare kommer med förinstallerad kylpasta

x) sicken tomte!

det finns ett gummiarmband som också ska användas för att "skydda sig" obs det är den sladdlösa varianten. 0:45

Permalänk
Medlem

"Comments are disabled for this video."

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Sötast
Skrivet av Xcalibur:

det finns ett gummiarmband som också ska användas för att "skydda sig" obs det är den sladdlösa varianten. 0:45

Ja jo synd bara att trådlösa esd armband följer fysikens lagar x)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sorgligt hur "internet" reagerar på sånt här.
Alla verkar omedelbart göra en video om vilken idiot killen är och hur värdelöst allt som "The Verge" gör plötsligt är.

Och inte förrän den första stormen av hat har mojnat lite så kommer de lite mer sansade svaren som istället vill vara lite konstruktiva och försöker hjälpa killen att göra lite bättre nästa gång.
Men vid det laget så har ju trollstormen redan dragit vidare till nästa offer.

Rekommenderar varmt alla att ta bort kanaler som mest spenderar sin tid på att klaga på andra istället för att producera eget.
Lovar att din dag blir lite bättre utan deras gapande !