Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Medlem

Gillar det faktiskt. Tycker dock de skulle kört hårdare för CoD stilen och ökat looten så det blir mindre fokus på själva lootandet.

Öka till ~120 spelare per game och dubblera looten så det blir mer action.

Sen tycker jag de borde ta bort level 3 armor från spelet helt. På tok för starkt.

Blir nog mitt första CoD köp på 10 år

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

Gillar det faktiskt. Tycker dock de skulle kört hårdare för CoD stilen och ökat looten så det blir mindre fokus på själva lootandet.

Öka till ~120 spelare per game och dubblera looten så det blir mer action.

Sen tycker jag de borde ta bort level 3 armor från spelet helt. På tok för starkt.

Blir nog mitt första CoD köp på 10 år

Det brukar ju ta typ ett par hus så är man kittad, eller vad tycker du man behöver för loot för "endgame"?

Mer spelare skulle nog vart kul ja.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

OK känsla. MEN...

Vapen ser för blaskiga ut, pistolen gigantisk.
Vapenljud är för mörka och låter snarlika med småtweaks, trisst. Samt blaskiga... Ingen kick överhuvudtaget, allt för att dom ska slippa återskapa riktiga ljud I guess.

Ljud överlag är dåligt i spelet, testa ha någon under dig och över dig samtidigt som en bil åker utanför, du kommer ha 0 koll på vart något är.

Bilar låter som dom är 5m ifrån fast dom är 50m.

Vapen sprutar ut på tok för mycket eld när du skjuter vilket gör det svårt att ha full koll på hitbox.

Låter som om du spräcker trumhinnan när du blir slagen.

Nä.. Kommer inte betala 500spänn för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

OK känsla. MEN...

Vapen ser för blaskiga ut, pistolen gigantisk.
Vapenljud är för mörka och låter snarlika med småtweaks, trisst. Samt blaskiga... Ingen kick överhuvudtaget, allt för att dom ska slippa återskapa riktiga ljud I guess.

Ljud överlag är dåligt i spelet, testa ha någon under dig och över dig samtidigt som en bil åker utanför, du kommer ha 0 koll på vart något är.

Bilar låter som dom är 5m ifrån fast dom är 50m.

Vapen sprutar ut på tok för mycket eld när du skjuter vilket gör det svårt att ha full koll på hitbox.

Låter som om du spräcker trumhinnan när du blir slagen.

Nä.. Kommer inte betala 500spänn för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Utan att testat det själv så ser black ops ut att bara bästa battle royal spelet hittills för "vuxna" fps spelare :). Sedan är det bara en beta så lär komma lite tweeks.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ogillar siktet.
iaf vapnets egna innan man hittar scoope.
Man ser ju ta mig fan ingenting när man börjar skjuta med iron sight.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Sett att vissa klagar på de som spelar “fegt”. Därför tycker vissa då att spelet ska ändras så att det blir mer action. Det ska vara “pang-pang” och action hela tiden, dvs så som de populära streamarna spelar. Så vissa föreslår då fler spelare per match, mer vapen, mer armor, mer av allt. Mer, mer mer.

Men långt ifrån alla kan (eller vill) spela så som de som streamar, typ Shroud eller Dr Disrespect. Glöm inte att dessa är erkänt enormt duktiga spelare.

Själv kan jag inte spela med sådant tempo, aim och reflexer som de har. Jag tycker iaf det är spännande och riktigt kul att spela smart, smyga och lyssna emellanåt för att sedan slå till med full kraft.

Såg t.ex. Dr Disrespect klaga som fan på en spelare som han specade som spelade avvaktande, nästan mobbade honom. Jo, nu är “The Doc” bara en karaktär, jag vet, men det låg ju något i det. Låt han spela så om han vill det.

Tror att folk kanske förväntar sig att spela COD fast på en stor karta, men det är Battle Royale, ganska stor skillnad.

Vill man ha ännu mera konstant action så kommer det finnas andra game modes som kanske uppfyller dessa kraven bättre. Battle Royale är trots allt Battle Royale (eller blackout då).

Som sagt, glöm inte att det kommer finnas flera game modes att välja mellan och att nuvarande tillgängliga modes inte motsvarar Black Ops 4 i sin helhet. Så att införa alla de ändringar som föresås enbart på Blackout-läget som folk föreslår är nog inte helt genomtänkt.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Utan att testat det själv så ser black ops ut att bara bästa battle royal spelet hittills för "vuxna" fps spelare :). Sedan är det bara en beta så lär komma lite tweeks.

Varför skulle det vara bättre för "vuxna" som antagligen kom i kontakt med BR först i Arma 2, vilket är hyfsat likt PUBG?

Snarare mycket arcade-känsla á la H1Z1/Fortnite.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

@Oggmeiler: Ser bra ut men känns som en desperat "money grab" för att haka på den växande schangern som är battle royale spel. Smart av dem att implementera, är dock personligen trött på alla dessa battle royale spel som spammas ut på marknaden just nu.

Permalänk
Medlem

@frong: Kanske skulle sagt detta är första AAA titeln som ger sig på ett BR spel. Dom har en helt annan nivå på kvalité från start jämfört med moddar och early access. Säger inte dom är perfekta men ofta är det väldigt välpolerade redan i betan.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@frong: Kanske skulle sagt detta är första AAA titeln som ger sig på ett BR spel. Dom har en helt annan nivå på kvalité från start jämfört med moddar och early access. Säger inte dom är perfekta men ofta är det väldigt välpolerade redan i betan.

Att det mekaniken är polerad och funkar bra säger jag inte emot, tycker dock känslan är mer "15-årig CoD-spelare" än ett strategiskt BR-spel. Inget negativt öht, två olika sorters spel bara imo.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: Du har helt rätt! Är inget super strategist spel utan mera taktiskt med gadgets och perks mm. Vill man ha realism så får man gå till ARMA

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Att det mekaniken är polerad och funkar bra säger jag inte emot, tycker dock känslan är mer "15-årig CoD-spelare" än ett strategiskt BR-spel. Inget negativt öht, två olika sorters spel bara imo.

Vad är känslan "15-årig CoD-spelare" exakt? Att det har en klar CoD känsla är ju logiskt när det är CoD versionen av konceptet, strategin kommer ju i hur man spelar? Spelet i sig är ju väl upplagt både för CQC och taktiskt gömma sig utan att det är att man sätter sig i en buske bara.
Det är snabbare än PUBG ja och det är en annan känsla men ser inte hur det är mindre strategiskt?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ni som kraschar ofta, testa ändra från FULLSCREEN till FULLSCREEN/WINDOW i settings. Hjälpte mig i alla fall!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Inaktiv

Jag hade föredragit ett lite mer taktiskt och mindre actionbetonat spel. Streamers pratade om att "time to kill" var för hög i Blackout. Jag som kommer från Fortnite tycker man dödar spelare väldigt snabbt i detta, nästan för snabbt.
Man springer på tok för snabbt också, Fortnite är känns betydligt långsammare och mer taktiskt.
Fortnite har också rent tekniskt sett mycket snyggare grafik samt är betydligt bättre optimerat (vad man sedan tycker om den estetiska stilen är en annan diskussion).

Lootingsystemet känns initialt förvirrande och är ett stressmoment, men jag tror mycket handlar om att bara lära sig hur allting fungerar.

I slutändan är jag glad över att ha hittat ett vettigt Battle Royale ur FPS-vy som dessutom är fritt från byggande. Fortnite är riktigt kul men har nog lessnat på just byggandet, och det är absolut kritiskt att kunna hantera i det.

De behöver jobba på optimeringen av spelet, fixa lite uppenbara buggar samt höja framerate cap. Det är lite oroande att Treyarch fortfarande inte tydligt sagt att de ska öka framerate till releasen. Förblir den låst på 85-90fps så står jag definitivt över detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad är känslan "15-årig CoD-spelare" exakt? Att det har en klar CoD känsla är ju logiskt när det är CoD versionen av konceptet, strategin kommer ju i hur man spelar? Spelet i sig är ju väl upplagt både för CQC och taktiskt gömma sig utan att det är att man sätter sig i en buske bara.
Det är snabbare än PUBG ja och det är en annan känsla men ser inte hur det är mindre strategiskt?

Annan sorts spel, annan strategi. Dåligt ordval att skriva mindre strategiskt, kanske. Jag har enbart kört solo, kan inte uttala mig för mycket.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@anon12433: De har ju sagt att de låser den för BETA så antar de kommer låsa upp den sedan, troligen är det för att få bättre översikt över hur olika system presterar.

Looting systemet håller jag med om måste förbättras lite, det är för kaosigt just nu.

Dock snabbt betyder ju inte mindre taktiskt, det är ju en fråga om att planera snabbare, mer rörelse och inte sitta och stirra bara men high ground t.ex. är ju extremt effektivt.

TTK håller jag med om är lite för hög på avstånd ja, sniping är lite för svagt då vapnens reduction känns hög på avstånd relativt till folks armor vilket även kan ge känslan av att taktiskt spelade inte känns lika effektivt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

TTK håller jag med om är lite för hög på avstånd ja, sniping är lite för svagt då vapnens reduction känns hög på avstånd relativt till folks armor vilket även kan ge känslan av att taktiskt spelade inte känns lika effektivt.

Lite kul att du trycker snipern är för svag när Shroud sitter och gnäller på att den måste nerfas :). Bara en reflektion.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Roligt spel men är förvånad över hur mycket crashar m.m det är. Känns mer som en demo än beta

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Jag spelade betan och det är riktigt kul, ser fram emot Zombies också. Detta är det första COD jag kommer att köpa sedan MW2 . det enda jag tycker är lite irriterande är att bilden är lite suddig? bara jag som upplever det? kör allt maxas i 3440x1440 , men tycker att bilden inte är helt skarp.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Roligt spel men är förvånad över hur mycket crashar m.m det är. Känns mer som en demo än beta

Var glad att du kommer in.
Det finns många av oss som inte ens kan öppna spelet för att det är för buggigt. Hade så gärna velat spela spelet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag spelade betan och det är riktigt kul, ser fram emot Zombies också. Detta är det första COD jag kommer att köpa sedan MW2 . det enda jag tycker är lite irriterande är att bilden är lite suddig? bara jag som upplever det? kör allt maxas i 3440x1440 , men tycker att bilden inte är helt skarp.

Upplever också att bilden är suddig

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Skrivet av molliz:

Upplever också att bilden är suddig

För mig var resolution scale på 60 ist för 100, har ni kikat på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Upplever också att bilden är suddig

stäng av AA.
vart bra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

det där är ju fan inte så hett... lol 10 ?!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Br delen var hur bra som helst! Äntligen har dem lyckats rekommenderas starkt!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Oneone:

det där är ju fan inte så hett... lol 10 ?!

Tyvärr så har nätkoden i CoD spel inte varit hett sedan WaW. Och med 10 tick så är de ännu värre. Märkte själv i en killcam att jag satte mig på en quad och börja köra och dog. I killcamen så hade jag inte ens satt mig.

Dör mer av bs och bakom väggar mer i CoD än vad jag gjorde i BF4 när de va som värst. CoD ms och lagg kompensation är fruktansvärt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Inte förvånad alls att netcode är skit.
Var väldigt mycket rubber banding i lobbys samt man tog skada långt bakom skydd flera gånger.

Vill de pusha blackout så kommer de garanterat att arbeta för att förbättra detta

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Verkar lustigt, när man slog på nätverkscheck så skicka den ju 50-60 packet från klienten och 100-120 från servern, iaf för mig.

EDIT:
Inte helt hundra men rätt säker att jag såg packet loss och liknande när jag slog på deras inbyggda nätverksverktyg, hmm kan minnas fel, har ingen screencap att dubbelkolla men är rätt säker. Hans ping grej är ju inte samma som den jag hade iaf, jag såg ticks och ping samt lite mer iaf, det vet jag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är ni taggade på releasen den 12:e oktober?!

Jag är jäkligt taggad faktiskt, kommer sitta klistrad vid skärmen på release och har tagit ut en semesterdag.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800