Permalänk
Medlem

Projekt Alphaaorus

Tjo och välkommna hit

Nu har jag börjat planera inför vad som komma skall och har sprungit över ett gäng delar här via SweClockers och div sidor och tänkte göra något bra av detta. Lägger ett extra tack till medlemmen Iceman17 som gjorde att jag kom över delar till väldigt bra pris och ett chassi så man nästan skämdes!

Men hur som haver så har jag då tänk att köra ett ett projekt med Gigabyte Auros saker samt vattenkyla med majoritet av Alphacools saker då jag kom över dom flesta delarna till bra pris.

Min tanke med detta är att få en väldigt bra dator i ett snyggt chassi med matchande färgtema.

Följande hårdvara kommer att användas:

Chassi: Lian Li Rog
Mobo: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA GAMING 2.0-OP
CPU: Intel i7 8700k
Ram: Gskill DDR 4 2x8GB 3600 CL 16 RGB
Gpu: Gigabyte Auros GTX 1080Ti Waterforce wb Xtreme edition
Hdds: Samsung 970 evo 250 GB, Samsung 960 Evo 500gb
PSU: Corsair RM 750x

Vattenkylning: Alphacool NexXxos ST 30 360, Alphacool NexXxos xt45 360,
Alphacool Eispumpe vpp755+ eisdecke d5, Alphacool eisblock clear satin+RGB frame. Alphacool 16/13 Hard tube fittings och rör, Barrow catfish 200mm and Barrow flow meter, 6x Enermax TB RGB fläktar och 3st be quite quite! Silent wings 3 highspeed.

Håll tillgodo så kommer det som sagt så kommer det komma upp bilder under byggandets gång

Permalänk
Entusiast

Kör hårt!

Permalänk
Medlem

vissa delar som kommer användas.

@Werme99:

Permalänk
Medlem

chassit :)

@Werme99:

här är chassit som kommer användas, dock lite dålig bild. och hoppas ni ursäktar.

Permalänk
Medlem

Alphacool vattendelar

@Werme99:

som sagt kommer använda detta i bygget

Permalänk
Medlem

Montage, cpu,mobo, ram hdds.

@Werme99:

Här har jag monterat cpu, minnen och hårdiskarna på moderkortet, även om moderkortet i sig har en optane disk på 32gb från fabrik så får denna flytta på sig

Permalänk
Medlem

Följer!

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

För montage i chassit :)

@Werme99:

Har monterat i rads i chassit, även om 3 fläktar fattas på bilden, men den övre raden får bara 3 fläktar, medan nedre rad kommer få ha push/pull.

Permalänk
Medlem

förmontage mobopaketet i chassit

@Werme99:

nu testas även att montera in moderkorts paketet för se hur det ser ut än så länge, visst det är mycket kvar och en del delar fattas fortfarande, men borde snart vara på ingång

Så fortsättning följer

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända saker, enligt PostNord så har bland mina sista paket landat hemma hos mig nu, så i helgen blir nog nog att börja montera lite saker

Ja det hade det även gjort fick pling att det var levererat, och mycket riktigt det låg här hemma när man kom hem

Samt såg även att Alphacool har släppt nya fläktar så det fick ju beställas så det matchar bättre med resterande komponenter

Bilder kommer givetvis att komma

Permalänk
Medlem

Jag tror på dethär! se till att det blir ditt fetaste bygge hithills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag tror på dethär! se till att det blir ditt fetaste bygge hithills!

Tackar, det hoppas jag också på

Permalänk
Medlem

För er som väntar på uppdatering så kommer det snart håller på att fixa och trixa lite, men känns som två steg fram och ett tillbaka, men det är ju som vanligt inom denna värld 😂 men allt är dokumenterat 😉

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända saker

https://imgur.com/gallery/yItNWcq

valde att gå vertikalt, dels en clenare look samt detta ingår ju i chassit då varför inte?:)

Permalänk
Medlem

skapligt nära me nändå inte

https://imgur.com/gallery/nUj7sbg

nu så drog jag lite rör så som jag ville ha det

ja nu är det någorlunda nära men ändå inte, mycket kvar att fixa och dona med

Permalänk
Medlem

Kollat lite på detta chassi med så jag följer

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0