SweClockers Meet & Geek i Linköping 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Pax på att sitta bredvid @Calathea!

Vadå får man paxa sittplatser nu också?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MrShizzle:

Vadå får man paxa sittplatser nu också?

Bara jag! Nånting vill jag ha ut av att ha dragit i det här, speciellt när jag inte får vinna priser i quizen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig att några 2080 (med eller utan Ti spelar ingen större roll) kommer vara första, andra, tredje samt tröstpriser till alla andra efter genomfört quiz!

Kommer bli riktigt trevligt det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Annars, schemat?
Grymt, då skriver jag upp dig! Räknar iskallt med personalrabatt för hela sällskapet.
Några drakburgare finns inte, men gissar på att du vill ha Dragen Svampburgare.

Kvällen blir bra, 44 nördar med gemensamt intresse som umgås!
https://www.youtube.com/watch?v=HSkVHzMSaR4

(tillagt)

Haha, den va ju klockren. Passar till så mycket, det händer ju titt som tätt man vill uttrycka sig så, men att man är väluppfostrad och det inte "lämpar sig".

Chefen en fredagseftermiddag.
-Kan du jobba över någon timme eller två.
(Videoklipp)

-Ar jag snygg? (frågar Gollum till sin ungdomskärlek....)
(Videoklipp)

-Kan jag ta din sista pizzaslice?
(Videoklipp)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Relik 📜

Imorgon kör vi!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hej vänner!
Lite sent ute, men är någon sugen på lite förhäng och en god öl innan Klompen?
Har säkert något roligt vi kan hitta på typ Quiplash. Ta med om du vill dricka något, så slipper du prova min hembryggd. ;p

Multipla djur finns i hemmet (hund, katt, katt) så är du allergisk kom på egen risk. Bor 10 min från Klompen med buss så lätt att glida in när det är dags.

Är några intresserade så kommer jag med lite mer info!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegrod:

Hej vänner!
Lite sent ute, men är någon sugen på lite förhäng och en god öl innan Klompen?
Har säkert något roligt vi kan hitta på typ Quiplash. Ta med om du vill dricka något, så slipper du prova min hembryggd. ;p

Multipla djur finns i hemmet (hund, katt, katt) så är du allergisk kom på egen risk. Bor 10 min från Klompen med buss så lätt att glida in när det är dags.

Är några intresserade så kommer jag med lite mer info!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan tänka mig en öl på klompen, men jag har ingen aning om när jag blir färdig med mina ärenden på stan.
@jacob, är det tänkt att vi träffas inne på Klompen eller behöver vi gå i samlad trupp med dig som har bokat?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Imorgon kör vi!

Idag kör vi!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Jag kan tänka mig en öl på klompen, men jag har ingen aning om när jag blir färdig med mina ärenden på stan.
@jacob, är det tänkt att vi träffas inne på Klompen eller behöver vi gå i samlad trupp med dig som har bokat?

Vi möts inne på Klompen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HoboCop:

Jag kan tänka mig en öl på klompen, men jag har ingen aning om när jag blir färdig med mina ärenden på stan.
@jacob, är det tänkt att vi träffas inne på Klompen eller behöver vi gå i samlad trupp med dig som har bokat?

Jag är nog där i baren från halv sex, droppar in direkt från jobbet. Leta efter en kille i långt hår med en IPA i hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Jag är nog där i baren från halv sex, droppar in direkt från jobbet. Leta efter en kille i långt hår med en IPA i hand.

Lägger på minnet. Kommer ha Hardware Dreams hoodie och Tshirt så är inte direkt osynlig för den här gruppen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegrod:

Hej vänner!
Lite sent ute, men är någon sugen på lite förhäng och en god öl innan Klompen?
Har säkert något roligt vi kan hitta på typ Quiplash. Ta med om du vill dricka något, så slipper du prova min hembryggd. ;p

Multipla djur finns i hemmet (hund, katt, katt) så är du allergisk kom på egen risk. Bor 10 min från Klompen med buss så lätt att glida in när det är dags.

Är några intresserade så kommer jag med lite mer info!

Skickades från m.sweclockers.com

Förhäng låter vettigt! Jag kommer åka ner direkt efter jobbet, så kommer vara där runt 16.30

EDIT: Tolkade det som att du ville ta en öl i förväg på Klompen. Läste lite väl fort..

Permalänk
Medlem

Hej, jag har blivit sjuk under dagen så måste tyvärr ställa in

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

MJÖLBY.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi: 180 lång varsågod

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Wifi:

MJÖLBY.

Skickades från m.sweclockers.com

Gardäjnstänger, dö.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast

Min åsikt är nog att rostad grönkål och öl med hallonsmak är sådär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

MJÖLBY.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjölby!

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xR34ct:

Sa du MJÖLBY??

Permalänk
Medlem

Tackar för trevlig utekväll på De Klomp.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Tackar också för en jättetrevlig kväll, även om dagens åtaganden gjorde att den blev lite kort för egen del. Hoppas verkligen att det blir en repris någon gång

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tack för trevlig kväll och vackra dialekter!

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Relik 📜

Tack för igår, alla! Här är galleri med mina bilder.
https://www.sweclockers.com/galleri/14664-sweclockers-meet-ge...

Har ni egna kort, dela med er i kommentarerna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast

Jag får väl också stämma in i kören. Tack för en trevlig kväll med kall bärs och nördigt sällskap, mycket bättre kan det ju inte bli

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Samma här. Tack för en trevlig kväll!
Hoppas @Jacob & co hade en trevlig natt även efter klompen, var ni nu hamnade

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för igår allesammans! Det blir att göra om framöver och då tar jag 3-tåget som planerat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Vart är alla fylle bilder då?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av kalle@anka:

Vart är alla fylle bilder då?

Den får @Jacob svara på, när jag åkte hem var det fortfarande extremt städat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av kalle@anka:

Vart är alla fylle bilder då?

Skrivet av emilakered:

Den får @Jacob svara på, när jag åkte hem var det fortfarande extremt städat.

Vi var ett tappert gäng som var kvar till stängning och gick vidare till L'Orient. Det blev inte så mycket bilder under resten av natten, men de som lagts upp visar på den goda stämning som rådde.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Wifi:

MJÖLBY.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av nisse007:

@Wifi: 180 lång varsågod

Skrivet av xR34ct:
Skrivet av whaleoak:

Sa du MJÖLBY??

MJÖLBY! Vi får väl se nästa gång om @Wifi tagit till sig av våra råd och stadgat sig i MJÖLBY nästa gång vi kör träff i Linköping.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner