Permalänk

Lyra Mini - problem

Tjena,

Försöker få fart på ett Lyra mini system med cable backhaul. Det fungerar ganska okej, men roamingen verkar skum. Det verkar som att alla enheter först ansluter till den första Lyran och sen bara roamar till andra Lyra om man flyttar på enheten. Jag har ett antal nätverkskameror som således hamnar på den första Lyran och därefter aldrig flyttas, även om de sitter betydligt närmare en annan Lyra. Detta fungerar ändå med 3 av 4 kameror men den fjärde får så dålig uppkoppling att jag får 1 FPS på den. Ändå byter den inte till Lyran som står betydligt närmare och har klockren mottagning. Varför? Blir så jävla irriterad.

Sen har jag haft 1 miljon andra småproblem till höger och vänster. Tänk: ändra en enda liten inställning och sen är det bara att springa runt och starta om varje Lyra manuellt. Vem fan tänkte när de byggde det systemet? Men detta kan jag leva med om det är så, problemet ovan dock, går inte att leva med.

Några förslag, ni som lirat med detta system? Misstänker att det fungerar precis likdant med alla Mesh system från Asus.

Permalänk
Medlem

Borde fungera bra med kabel. Har inte detta system eller annat mesh så mina tips kanske inte hjälper.
Som alltid så ska man uppdatera till senaste FW. Verkar som att roamingen inte fungerar som den ska. Kan det vara nån inställning?
Låter som när jag lekte med AP's och dom vägrade lämna över till annan AP.
Kolla andras erfarenheter, inte alltid senaste FW är bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16