Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av deeshu:

Tusen tack för alla fina ord! Blir väldigt glad!
Ang. skruvarna som @da-li och alla ni andra skriver om. Tack för kritiken! Jag håller med om att den nuvarande lösningen med skruvarna inte riktigt håller måttet. Jag är inte helt säker på att försänkta skruvar är rätt väg att gå, men kanske. Mässing låter dock helt klart som rätt väg att gå, tror att det kan bli väldigt bra tilsammans med eken.

Jag har dock inte så mycket tid till att ränna runt och leta. Det kanske finns någon som vet var man kan hitta ett stort skruvsortiment online?

Om det är försänkt skalle du letar efter så bör du leta efter "MF6S" (Försänkt cylindrisk skruv med invändig sexkant). Inseco har mycket skruv. Vet ej om de säljer till privatpersoner eller om de är B2B enbart. Men annars är det bara att söka på google

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Galet snyggt! Jag skulle gärna sett att du slipade ner det svarta och körde ren aluminium, det är galet snygg kombo... Subjektivt givetvis, men enligt mig skulle det lyfta allt ytterligare ett snäpp!

Permalänk

Sjukt vacker och fin!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Otroligt vackert arbete. Snygg design. Kan dock ana att det är ett helvete att hålla rent på sikt

Han får väl bygga en matchande dammsugare!

5/5

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Jäklar vilken stor Banana....

Permalänk
Medlem

Tänkte dra till med någon biblisk jämförelse, men det enda jag kan komma på är "Herrejävlar !", och då menar jag i positiv bemärkelse.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

@Brodholm att hitta snygg skruv i rätt dimension (m4x30) var inte trivialt. Men nu är de I alla fall bytta mot något lite bättre.

Gammal skruv:

Ny skruv:

Hoppas ni (@skog1s @PsyCor @sCaz @SkalmanBC @NcLr) är lite gladare nu i alla fall

Permalänk
Medlem

@deeshu: Haha, bättre men fortfarande inte försänkt

På ett så sjukt snyggt bygge så är det en sån liten sak så ta det inte fel

Permalänk

hm...så eftersom ingen verkar klaga på virket så kanske man kan få föreslå att göra en täcklock/knapp i trä typ som https://www.clasohlson.com/se/T%C3%A4cklock-f%C3%B6r-skruv/40... Du har uppenbarligen färdigheten med att forma trä så göra matchande fäste som går att plugga i skruvens nyckelhål borde väl inte vara omöjligt... om man orkar och har tid givetvis

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PsyCor:

@deeshu: Haha, bättre men fortfarande inte försänkt

På ett så sjukt snyggt bygge så är det en sån liten sak så ta det inte fel

Jag tycker nog att det är snyggare med en K6S än en MF6S. Tycker nog att deeshu gjorde rätt val. Hade det varit aluminium eller liknande hade jag också sagt att försänkt var snyggare men nu när det är trä och plywood så tror jag att detta blev bättre.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Tjusigt värre!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Inaktiv

Någon som har en känsla för design, imponerande!

Hade gärna köpt detta mönster eller liknande i trä som någon sorts prydnad/tavla om det inte är svindyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeshu:

@Brodholm att hitta snygg skruv i rätt dimension (m4x30) var inte trivialt. Men nu är de I alla fall bytta mot något lite bättre.

Gammal skruv:
https://imgur.com/oHIoSoh.jpg

Ny skruv:
https://i.imgur.com/ETT6dug.jpg
Hoppas ni (@skog1s @PsyCor @sCaz @SkalmanBC @NcLr) är lite gladare nu i alla fall

Tumme upp 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Åter igen tack för alla fina ord, blir jätteglad!
@anon99565 För det första så har jag tappat bort cad-filerna. Tror att de kan ligga på ett usb-minne nån stans... Och i alla fall om man beställer från cotter, som jag gjorde till slut, så är det ganska dyrt eftersom de tar mer betalt ju längre lasern behöver färdas. De nedre lagren är väldigt detaljrika.

Permalänk
Medlem

Wow va snyggt! Älskar hur det ser ut när den lyser

Permalänk
Medlem

Väldigt vackert, älskar all form av trämaterial!
Hade prytt vilket rum som helst...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Extremt fint, bra gjort mannen! Jag personligen älskar datorbyggen som kombinerar metall med trä. Tack för denna pärlan!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! vad är det för tjocklek på lagren? jag har nämligen en egen 40w laser. Har länge funderat på att pröva nåt sånt här!

Men vilken tid det ska ha tagit att designa! helt sjukt mycket detaljer juh!

Har du gjort den i illustrator/incscape eller 3d program typ fusion360?

Edit: nu läste jag tråden på forumet och fick alla svar! Skämsmössan på!

*skämsmössan och läsglasögonen på!*
Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Sjukt snyggt! vad är det för tjocklek på lagren? jag har nämligen en egen 40w laser. Har länge funderat på att pröva nåt sånt här!

Men vilken tid det ska ha tagit att designa! helt sjukt mycket detaljer juh!

Har du gjort den i illustrator/incscape eller 3d program typ fusion360?

Edit: nu läste jag tråden på forumet och fick alla svar! Skämsmössan på!

Jag har dock en fråga till dig! Vad kostar en vettig laser och var får man tag på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Egen laser

Skrivet av deeshu:

Jag har dock en fråga till dig! Vad kostar en vettig laser och var får man tag på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte en så kallad K40 från eBay, de finns (fanns iaf) då i Storbritannien så jag köpte min för 3,5k kr hem på uppfarten, tog ~4-5 dagar att få hem den, bra förpackad i dubbla kartonger med mycket frigolit.

Det jag modifierat på den än så länge är att jag använder scorchworks k40-whisperer och incscape istället för skitprogrammet som följer med, har 3D printat ett munstycke till linsen så jag kan koppla på tryckluft till den, gör riktigt stor skillnad, speciellt vid tjockare objekt.

Bordet som sitter i är rätt värdelöst för stora platta objekt men funkar riktigt bra om man vill gravera typ stenar eller andra flummiga former (tvärsnitt på grenar, små träskyltar/plexibitar osv) då den är fjäderbelastad, plockar man ut den och modifierat det värdelösa utsuget så får man lätt in 30x30cm plexi från t ex biltema som graverad sjukt fint, och skär fint också!

Jag har inte haft några problem med tub, pump, fläkt eller andra mekaniska delar, det enda problem jag haft är lite dåligt pressade kabelskor som jag pressade om, och en potentiometer som gick sönder men jag raidade bara lite i elektronikskrothögen så löste det sig

Har man bara lite flinka fingrar så funkar den hur bra som helst, kan lite ångra att jag inte köpte en med större bädd, kraften i lasern räcker för det mesta, speciellt om man kopplar på lufttryck till den. Det du MÅSTE ha är ett hål i väggen att släppa ut genom /koppla slangen till, avgaserna från den är ingen lek, speciellt inte om man skär i plaster och sånt.

Sen tar det ett par timmar att få till speglarna första gången... men sen har jag småjusterat ~ 2-3 ggr per år.

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Med röda belysningen tänkte jag direkt på Diablo. Tar av mig alla tomtehattar för detta!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag är mållös...bland det läckraste jag sett! Som snickare var min första tanke: "men hur i helv..." innan jag läste "laser"

PS. "jag har hört att alla datorer ska göra det med nu för tiden" fick mig att skratta högt :DD

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Mycket vackert!

Det härliga med trä tycker jag är att med lite bets kan du i framtiden förändra utseendet utan att börja om från början!

Permalänk
Medlem

Galet snyggt, jag undrar hur det blivit med lite ebenholtz bets för att matcha färgen på chassit?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Användning?

Använder du datorn nu som din dagliga burk?

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bad:

Använder du datorn nu som din dagliga burk?

Jajamen! Den är både lanburk och vardagsburk. Jag får ner dator, skärm och alla tillbehör i en bag, så det är praktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Att jag inte har sett den här tråd tills nu... Jag tycker verkligen om din lösning!

Använde du sidopanelens exakta mått till dina sidopaneler?
Går dina skruvar rakt in chassins lian-li panelclips?
Eller använder någon kula på skruvans ände?

Permalänk
Medlem

@bashibashi1 så exakta mått jag lyckades mäta mig till. 3d-printade egna clips som skruvarna sitter i. Mer info hittas i byggloggen!

Skickades från m.sweclockers.com