Mitt fiber fungerar inte och comhem är inte till någon hjälp
Det är så att jag har flyttat till ny bostad och anlitade comhem som nätverksleverantör. När vi flyttade in till vårt nya hus så visade det sig att den föredetta ägarens nät leverantör inte hade kopplat ifrån sig från våran port så då kunde inte comhem koppla på sig,
det berörde inte mig så mycket då vårat nätverk fortfarande fungerade med Comhems router, när väl comhem skulle ta över va då allt strul började. När de fick tillgång till våran port och slagit på nätet på vår adress så fungerade inte våran router längre. Detta hände under dagen då jag var på jobbet så den har stått orörd.
Jag har tillgång till internet om man kopplar in sig med ethernet kabel direkt till fiber boxen, kopplar jag routern emot fiber boxen tänder sig nätverks ikonen upp på routern, men du har inte någon tillgång till internet. Då kontakta jag comhem och de bestämde sig för att skicka en ny router.
Jag fick hem den nya routern och den lirar ,jag får tillgång till internet. Det lirar i ca 5 dagar tills jag va tvungen att bryta strömmen då en elektriker var här hemma. Efter detta så har jag samma problem som innan. Har testat att starta om i olika sekvenser samt fabriksåterställt router har även testat med en d-Link router som jag fått låna utan någon lycka.
Det har nu gått ca en vecka sedan jag felanmälde till comhem och de har inte löst problemet än.
Vet inte hur jag ska gå tillväga mer då jag inte får någon direkt hjälp av comhem då de bara vill att jag ska starta om mitt system och fabriksåterställa gång på gång
HJÄLP //philip